Další velká soutěž na elektrizaci Vláry. SŽ hledá projektanty na modernizaci 22 kilometrů
Stanice Nemotice na Vlárské dráze. Foto: Správa železnic
Vlaky mezi Nesovicemi a Kyjovem mají zrychlit na 120 km/h.
Vlaky mezi Nesovicemi a Kyjovem mají zrychlit na 120 km/h.
Kdy je v plánu elektrifikace Staré Město-Uherské Hradiště-Uherský Brod?
Podle mapy v roce 2028, ale víme, jak to u Sprželu chodí…
Stanice Nemotice slouží dvěma obcím, a tak nějak mi z toho vychází, že když se vzdálenost z jedné z nich zkrátí, tak z té druhé se naopak prodlouží … ono to bude spíš tak, že správa navrhuje perony u přejezdu na záhlaví, protože je to nejjednodušší a nejlevnější řešení, a trošku neuměle to maskuje vstřícností k cestujícím 😉
Je to tak, navíc ze Snovídek nedávno postavili chodník k současné stanici, který jim bude celkem k ničemu, pokud teda k nové zastávce nebudou chtít chodit oklikou (možná někteří stejně budou, protože v tom úseku poblíž nádraží chodník není). Zase zajištění bezpečného přístupu přes přejezd bez nutnosti budovat (bezbariérový) podchod je asi celkem značná úspora, když srovnám ty výhody a nevýhody, tak toto řešení chápu: + zkrácení cesty z Nemotic (438 obyv.) o 250 m – prodloužení cesty ze Snovídek (333 obyv.) o 250 m, případně o 150 m při cestě kolem silnice (přičemž malá část Snovídek u této silnice… Číst vice »
…..by mělo dojít k zahájení stavby v roce 2027
No teda. 2027 to bude úžasný rok. Začne se stavět snad na 4000km tratí. A 2028 ten zbytek.
Zabezpečovač, bude konečně?
Bude
Evropský?
Bude ve výhledu, tj. reálně nikdo neví, kdy.
Pokud se nepletu, tady ty stavby jsou snad podlozeny platným UR, takže i termín by snad nemusel být z říše snů…
Na co je potřeba územní rozhodnutí, pokud se trať pouze modernizuje/rekonstruuje na stávajících drážních pozemcích? 🙂 🙂 🙂
Netvrdím však, že na modernizaci/rekonstraci tratě není potřeba stavební povolení, protože to je potřeba i na rekonstrukci domu s novou podkrovní přístavbou, což je za mě srovnatelné s přidáním sloupů a na ně zavěšeného trakčního vedení ke stávající trati a popasnými změnami zastávek na ní.
Co se týče zvýšení traťové rychlosti až o polovinu ze současných 80km/h, tak bude za mě realizováno zejména použitím kolejí s pružným uchycením k pražcům + jinými/lepšími jízdními vlastnostmi elektrických vlaků proti dosud tam jezdícím motorovým.
Podle staré stavební legislativy dlouhé roky platilo, že nové inženýrské sítě se povolují umístěním do území. Stožáry trolejového vedení a veškerá nutná kabelizace okolo jsou novými inženýrskými sítěmi, které je nutno nějak povolit.
Kromě úseku Kyjov- Veselí jsou už územka na všechny úseky. Na úsek Blažovice- Nesovice se bude na jaře žádat už o stavební povolení a příští rok i samotná stavba.
Škoda, že ekonomicky nevyšel tunel z Nesovic do Nemotic. Trať by se tím významně zkrátila a zrychlila.
Přesně tak – cokoliv jiného není skutečnou modernizací/zrychlením/VELKOU akcí.
Mmch. kdo ji zde o tolik let zdržuje?
Především obsah státní kasy.
Nejen zkrátila a zrychlila, ale i podstatně vylepšily sklonové poměry – nebyla by nutná dnešní jízda přes dlouhý kopec.
Ta posuzovaná varianta C zahrnovala jenom krátší tunel, který by zkrátil trasu cca. o kilometr, přitom by se dala zkrátit klidně o 8 kilometrů https://mapy.cz/s/nuhepocuta, v původní stopě by se mohla ponechat 1 kolej pro příměsto a odklony.
No jako hrát si s mapama umí každé děcko, ale tohle je opravdu nereálné.
…a jak by se potom obsluhovala dopravna Brankovice hl.n.?
Autobusem
Škoda, že se celá akce neprezentuje jako modernizace propojení Brna (I. koridor) s Považským koridorem. Navazující trať Veselí-Nové Mesto nad Váhom má velmi slušné parametry, žádné přejezdy a mohla by sloužit jako odklonová i pro nové rychlíkové relace z Brna směr Trenčín-Žilina, ale i Nitra-Zvolen. Pak by se možná tyhle modernizační vložky dostaly do jiného světla.
Proč se u nás všechny stavby takhle kouskují? Proč nemůžou soutěžit modernizaci celé tratě Blažovice – Veselí nad Moravou najednou?
Aby si mohlo nahrabat více lidí…
Nemaj na to penize.
Myslete politicky.
Nebo rovnou do Bojkovic.
Aby to mohla vyhrát pořád ta stejná spřátelená firma (pšt, o tom se ale nesmí mluvit).
Velkým zahraničním firmám se to v tu chvíli nevyplatí (když se jedná o krátký úsek) a o stavbu se nezajímají.