Obrazem: Nádražní budova v Jihlavě zmizela, práce pokračují i v zimě
Na místě zdemolované nádražní budovy vznikne okružní křižovatka.
Velká modernizace železniční stanice Jihlava město, která byla zahájena loni v září, pokročila. Hotová je většina zemních prací a začala stavba nového podchodu. Během jediného lednového týdne byla také rozebrána stará nádražní budova.
„Připravujeme se na výstavbu nové budovy a po dokončení zemních prací se pustíme do železničního svršku. Máme jen jednu stavební sezónu, se zprovozněním počítáme už letos v prosinci,“ uvedl projektový manažer stavební firmy Skanska Ondřej Zedník.
Stanice v blízkosti centra krajského města se promění v přestupní terminál, kam mají v budoucnu zajíždět po nové spojce podél dálničního přivaděče i rychlovlaky z vysokorychlostní trati Praha – Brno. Skanska zakázku získala s cenou 1,27 miliardy korun.
Ve stanici se změní konfigurace kolejiště, vzniknou dvě nová nástupiště a vybuduje se nový podchod. Ten povede pod celým kolejištěm a v budoucnu se počítá s jeho vyústěním až v Mostecké ulici na druhé straně nádraží.
Na místě zdemolované nádražní budovy vznikne okružní křižovatka. Nová dvoupodlažní budova vyroste v místě zrušených kolejí a bude sloužit cestujícím z vlaků, autobusů i MHD.
„Díky tomu, že vlaky po celý letošní rok stanicí jen projíždějí, budeme mít na jeho konci hotovou většinu prací. Cestující už budou moci využívat novou nádražní budovu, která bude sloužit jako zázemí i pro nově vzniklý dopravní terminál,“ doplnil náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Definitivně hotovo má být v polovině roku 2026.