Obrazem: Nádražní budova v Jihlavě zmizela, práce pokračují i v zimě

Modernizace stanice Jihlava město zahrnuje i demolici staré nádražní budovy. Pramen: SkanskaModernizace stanice Jihlava město zahrnuje i demolici staré nádražní budovy. Pramen: Skanska

Na místě zdemolované nádražní budovy vznikne okružní křižovatka.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sáček

Prosimpěkně v areálu nádraží Jihlava-Město zůstaly stát dokonce 2 další budovy pro drážní zaměstnance ve stylu Transverzální dráhy, nepřestavěné
https://mapy.cz/s/dedakocada (hned u nádraží)
https://mapy.cz/s/gofalabesu (vedle histor. depo)

Miky

Je skoda, ze nova budova nereflektuje jednotny styl budov na transverzalni draze. Tato uniformni stavba by mohla stat kdekoliv a byt cokoliv.

Sáček

1) je to moderní stavba, která ty historické reflektuje tak, že bude mít cihlovou fasádu. Hlavní nádraží to není, krajské město může mít i jedno moderní nádraží 2) hned vedle zůstala v tom původním stylu stejná typová budova, která byla pro železničáře, o patro nižší ale na vyvýšině (foto 10, vlevo vykukuje ze stromů, foto 12 redukce vizualizací na kvádr) 3) jenom na trati od Jihlavy po Veselí je 9 těchto dalších, uniformních, katalogových R-U staveb v původní podobě, první je co by kamenem dohodil v Rantířově. Omšelá jako byla v Jihlavě je v Kostelci. Můžeme se tratí projíždět sem… Číst vice »

Alibaba

ad1) Po přivedení VRT přivaděče se z toho hlavní (osobní) stane, ale jestli to změní název netuším, spíš ne.

Miky

Kouzlo je prave v tom, ze jsou si ty budovy na cele trati podobne, takze z tohoto stylu mohla vychazet i ta jihlavska, samozrejme v modernim pojeti, nikdo nevola po nejake kopii. To, ze ma pseudocihlovou fasadu opravdu neni respektovani vzhledu ostatnich staveb. Bohuzel se jedna o nevyuzitou prilezitost dat krajskemu mestu kvalitni architekturu.

Sáček

Ano chápu. Ta moderní stavba není dokonalá, je odbytá, dva prvky cihla a černý kov. Přitom ten kámen jako další prvek se i vzhledem k prostředí parku a údolí nabízel. Černý kov a cihla je značka industriálu, což je v tomto případě úplná blbost (mohli zvolit šedý kov, jako kámen, nechápu). Jenže dnes je to strašně „moderní“ a ten černý kov/industriál strkají čeští průmysloví architekti bez kontextu všude (klasika české architektury, jet podle katalogu, všichni stejně, ať to nedá práci. To už je takto sto let.)

M.Z.

Je to cihlove jako puvodni nadrazi a vyhrezle v zastavbe jako Jihlavsky Prior… Velmi zdobne. Hodnoceni 5.5 pracky Whirpool…

Jaaa

Ten barák bohužel bolševici zničili.

Eduard Tahoun

Škoda té budovy, mohla mít ještě budoucnost.

Marcel

Ne.

Jaaa

Ten novej barák nevypadá o moc líp. :-/

Happy

No stále lepší než Pelhřimov, kde budovu nahrazovaly za totáče. A to ta budova byla autentická narozdíl od Jihlavy města. Jinak většina nádražních budov BMTB stojí. Ji město byla nejzničenější. Co se týče nové architektury, tak bych si představoval, že by mohla více reflektovat další stojící budovy na trati transverzálky. Tedy na to původní unifikované.

Jaaa

Jj, souhlasím. On ten původní styl je prostě zajímavý, byť je to typovka a jde hlavně o fasádu.

luzkovyvagon

Navíc vydrží dvacet let a spadne to a celou životnost do toho bude zatékat 😀

Elvis

Hezký to je o tom žádná, ale problém je že ty budovy jsou vybydlený, do nich se kolikrát nedaly od války žádné peníze. Od mala jsme bydlel v jednom z nich na této trati. Ještě pár let zpět v něm netekla pitná voda, plyn nepřiveden, topení kamny v koutě místnosti, nezateplen, okna stará, na jaře voda ve sklepě, stropy dřevěné se škvárovým zásypem napadené dřevomorkou, v koupelně vlhko, plíseň, krovy původní, nezateplené. Bohužel se s podobným stavem budov setkáváme i na jiných tratích a reálně při rekonstrukci je ekonomičtější jít cestou nové budovy. Pokud to chcete rekonstruovat, největší problém je… Číst vice »

M.Z.

Zrovna v Batelove to dopadlo dobre ne?

Jan pesina

Proč ten podchod nebude prodloužen hned takže zase napůl vše že!?

Alibaba

Asi proto, že to bude stát o trochu míň a bude se s VRT dělat určitě. Teť to teoreticky nikomu nechybí, o jeho vhodnosti ale nepochybuju.

Vavrroch

Pěkná fotodokumentace, chválím.

xyz

Nicméně při https://zdopravy.cz/posun-vjel-do-cestu-rychliku-provoz-v-jihlave-stoji-233080/ uváděly ČD, že NAD je mezi žst. Okříšky a Jihlava město.

To tam ještě v pondělí bylo možné nějak „prohnat“ všechny přestupující lidi mezi NAD a vlakem, nebo to byl chybný údaj na stránkách ČD?

David

Je to pravda
Rychlíky jezdily jen do stanice Jihlava město a tam se objíždělo

xyz

O. K., to mi bylo jasné (když to v žst. Jihlava bohužel odnesla ta nejdůležitější výhybka), nicméně nebylo mi jasné, jak/zda doopravdy se konal přestup mezi vlaky a NAD právě tam (= jestli NAD nejezdila z jiné zast./žst.) – přeci jen, od 15. 12. 2024 je stanice bez osobní dopravy a najednou tudy měly být přesunuty desítky/stovky lidí mezi vlakem a NAD či v opačném směru.