Historický úspěch Škody. Potřetí za sebou je mezi třemi nejprodávanějšími značkami v Evropě
Enyaq se stal v listopadu druhým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.
Automobilka Škoda Auto zůstala v listopadu potřetí za sebou mezi třemi nejprodávanějšími značkami aut v Evropě. Poprvé se na pomyslné stupně vítězů dostala v září, následující dva měsíce své umístění obhájila.
Vyplývá to z posledních dat Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) a analýzy společnosti JATO Dynamics. Pro automobilku jde o historický posun. Až do letošního září nikdy v trojici nejúspěšnějších značek v prodejích nebyla.
Škodu na trhu, který v listopadu klesl o celkem 1,7 % v meziročním srovnání, posílila v porovnání s loňským listopadem o 11 %, prodala přes 68 tisíc aut. Celý trh s novými vozy letos v Evropě stagnuje. Podle analýzy JATO Dynamics Škoda posílila především díky úspěchu modelů Fabia, Enyaq a Kodiaq.
Data ukazují postupný nárůst čínských značek jak v segmentu elektromobilů, tak vozů se spalovacím motorem. Před tradiční značky jako Honda, Subaru nebo Jaguar se dostaly v listopadu čínské značky YD, Omoda nebo Xpeng.
V pořadí nejprodávanějších modelů upevnila post jedničky Dacia s vozem Sandero, který opakovaně předstihl VW Golf a Model Y od Tesly.
Po pádu v minulých měsících výrazně stoupla poptávka po elektromobilech. Na rozdíl od minulých měsíců zaznamenala propad hlavně Tesla, což analytici vysvětlují zpožděním ve výrobě. Za Teslu se rychle dostali čínští výrobci (včetně Volva). V segmentu elektromobilů Škoda dosáhla s modelem Enyaq druhé pozice mezi všemi.