Historický úspěch Škody. Potřetí za sebou je mezi třemi nejprodávanějšími značkami v Evropě

Sériová výroba modelu Enyaq iV. Foto: Škoda AutoSériová výroba modelu Enyaq iV. Foto: Škoda Auto

Enyaq se stal v listopadu druhým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Genius 127

A co ostatní alternativní pohony? LPG, CNG jak na tom jsou?

Greta

Blbě. LPG do nových aut montuje snad jen Dacia a CNG v osobních autech skomírá zcela, budoucnost má jen v autobusech a LKW.

Dejf

což je fakt škoda, ohledně těch opravdu škodlivých emisí to jsou skoro dokonalá paliva.

Okoloidúci

Škoda je skutočne niečo, na čo môžete byť právom hrdí. Či už spaľovaky alebo elektro segment – ide o skvelé vozidlá kde človek za cenu dostane skutočne premyslené a dobre postavené auto. Možno by mohla byť Škoda trošička viac bohatšia na výbavu (v zmysle viac výbavy v jednotlivých balíčkoch a menej výbavy ktorá nie je v žiadnom balíčku a dá sa kúpiť len čisto za príplatok), ale to je úplný detail.

Čakám ešte nejaký pekný ekvivalent Fábie ale na elektropohon.

Sáček

Druhá Toyota, která v ČR také vyrábí. Čtvrté BMW má v Česku testovací polygon a staví logistické centrum v Mošnově. Celková výroba aut v ČR bude letos na rekordu. Byla by i loni nebýt výpadku Toyoty kvůli požáru.
Jenom dnes jsem v běžném tisku četl, jak (český) autoprůmysl končí. Proto se asi staví ty dálnice.

Lukáš

Já teda nevím zda mám jen smůlu, ale po půl roce se mě podařilo na základě 14x reklamací vrátit superba. Nic rozvrzanějšího a nepřesně vyrobeného jsem nikdy neviděl a to jsem měl do té doby jen Dacie. A display s tým šileným systémem v superbu největší katastrofa. Předtím jsem koupil Octávii, a trvalo skoro rok a předžalobní výzvu než mi ho rámci reklamace vzali zpět a vyplatili penize.

Ppokora

Nějak vám nevěřím

Martin

Co si máme představit pod slovem rozvrzaný ?

Lukáš

Plasty v interiéru vržou, některý prostory pod plasty jsou duty takže je promáčkneš třeba o centimetr hluboko proto to vrže, protože se to hýbe. Jako sorry, ale auto co stalo 1/3 vrzalo míň

Norbert

Měl bych si promačkat plasty v interiéru u auta? Auťák mám asi 15let a nikdy mě to nenapadlo. Možná, že tehdy to byla ještě poctivá škodovácká práce, která dnes třeba není, nevím.

Lukas

Tak kdysi jsem mel jednickovou fabii,taky vrzala,ale to jsem nekupoval jako premiove vozidlo.

Karel Hájek

Škoda nikdy prémie nebyla, maximálně se jí blíží cenou v běžné nabídce. A ano, kvalita zpracování jde setrvale dolů.

Nemel

No takže kolik aut jste tedy, pane kecálku měl, když nejdřív tvrdíte, že jen Dacie, ale pak Superb, Octavia, Fabia…začínám si myslet, že ve skutečnosti jste nikdy žádné auto neměl 🙂

Air Traveller

Pohadky vam jdou :).

Karel

Tak jste měl do té doby jen Dácie nebo tu Octavii??

MP22

Jsem zvědavý, jak zamíchá s kartami elroq, papírově je to výborné EV s dobrou cenou/výkon. Myslím si, že ho uvidíme v top 5 EVs za jednotlivé měsíce ihned po spuštění dodávek. Tento model by mohl škodovce potvrdit, že Ev je dobrá cesta a chtělo by to přinést i nějaký derivát Octavie a Superbu.

Jirka

Jo, viděl bych to podobně. Kdybych jezdil tolik km ročně, co dřív, tak bych Elrog pořídil. Ale na současných 10tis. ročně se to nevyplatí.

Vít

Elroq bude hit, těším se na něj, až bude k zápůjčce někde.

Ondřej

‚Na rozdíl od minulých měsíců zaznamenala propad hlavně Tesla, …‘

Ale přesto má YoY +1% a má nejprodávanější EV skoro a dvojnásobným náskokem.

Zajímavé.

Náhodný Kolemjdoucí

Já tam vidím meziroční propad 28 procent. Nekoukáte jen na jeden model?

Vít

Všichni, co chtějí novou Teslu tak čekají na facelift modelu Y

Tom

Trochu zkusím optimistickeho pohledu – přijde mi že Češi jsou vcelku nároční na funkčnost produktů a zároveň citliví na cenu což může do budoucna dát jistou konkurenční výhodu u vozu, které se budou dělat a navrhovat v Česku nad produkty z Číny, které jsou sice funkční a levné, ale ne vždy domyšlené s ohledem na jejich použití a údržbu. Alespoň tak mi to přijde po technické stránce. Snad se již nebudou opakovat softwarové problémy provázející uspěchané vydání čtvrté generace Octavie.

Gwann

Skodovky jsou spickove produkty.

Technologicky cca na urovni VW, mozna v necem i chytreji navrzene, s vyssi kvalitou montaze nez VW a navic Skodovka ma v ramci koncernu skvelou reputaci, jak neco navrhnout efektivne – tedy dobra kvalita produktu za rozumne vyrobni naklady a v rozumnem case. Coz byrokratickemu i vyrobne nepruznemu molochu ze Wolfsburgu obecne moc nejde…

Enyaq je podarene auto.

Josef Novák

Zas nedivoč 🙂 Škodovky jsou solidní mainstreamová auta s širokou prodejní a servisní sítí, v otázce kvality zpracování a jízdním projevu jsou ale i v této kategorii výrazně lepší vozy (Mazda, Toyota) – o prémiovkách ani nemluvě. Špičkovým produktem je ale nejde nazývat ani ze srandy.

Nose Peak

No jo, ale co když Číňan technologickej náskok Škodivky dožene? Co když se mu, pomocí rafinovaného reverzního inženýrství, podaří přidat škrabku do krytu nádrže a deštník do dveří, nedejbože ještě i díru na lyže mezi zadníma sedačkama?

Sáček

Vzhledem k hanění čínských Siriusů jsem v klidu. Češi jsou velcí domácí protekcionisti i xenofobové.

Dejf

Dokud nedojde na vytažení vlastní kešeně, pak končí všechen patriotismus 😀

Nose Peak

Číňani maj lovů dost, klidně si koupěj nějakýho influencera. Turka, třeba…

Zdrasa

Vzhledem k tomu, kolik u nás jezdí zahraničních dopravců a tomu, že tu vůbec ty Siriusi, jakožto čínská vozidla, na rozdíl od většiny Evropy, jsou, bych ty slova o protekcionismu mírnil. Naopak aktuálně patříme k nejotevřenějším v Evropě. Osobně bych řekl, že právě v rámci Číny bychom snad ani nemuseli…

Náhodný Kolemjdoucí

Chápu, že se jedná jen o konkrétní trhy, ale i tak je docela šílené, že koncern VW řeší zavírání továren a Tesla je podle názoru akciových trhů nejhodnotnější automobilka.

Gwann

Tak Tesla a jeji oceneni je ovlivneno vnimanim egocentrickeho a dost potrhleho a nebezpecneho Muska jako genia.

Podle jakychkoliv nezhulenych propoctu je uplne mimo

eLzyx

ale auta umí vyrábět se solidním poměrem cena/výkon a zároveň se slušnou ziskovostí.
Superchargery nikdo ani nezkusil napodobit.
FSD se mu nejspíše také podaří dodělat.
A pak má v kapse ještě energetiku a humanoidní roboty.

Ostatní jsou jen automobilky, často montovny produktů Bosch, Valeo, MobilEye a dalších.

Pse

Jo a pokud budou stěrače stírat, adaptivní tempomat adaptivně tempomatovat, vrátí ultrazvukové senzory a páčky pod volant tak to možná bude za pokus stát.
FSD jen na kamerách dodělat tak aby ti auto neničilo na kruhovém objezdu ráfky bude ještě dlouho trvat.

Zdrasa

No, jak který. Takový cybertruck, který je výsledkem Muskova ega, opravdu dobré auto není.

Feedhunter

Protože Teslu neberou jako automobilku, ale jako technologickou firmu.

Pse

Prodávající kladiva a plamenomety.
Ale jednou je ta šílená valuace dostihne, zvláště pokud bude projektů jako CT přibývat. Nějak se mu hromadí skladem, že by už jich prodal 1.9 m všem těm co si je objednali?

Sáček

Koncern VW řeší hlavně zavírání v zemích s vysokou cenou lidské práce, drahými energiemi i jinými náklady (= Německo, Belgie) a přesun/rozšíření výroby v levnějších zemích (Španělsko, východ Evropy).