Tři miliardy pro moderní trať do automobilky. Dvě zakázky ovládly Eurovia a Chládek a Tintěra

Modernizace trati Týniště nad Orlicí - Solnice. Foto: Správa železnicModernizace trati Týniště nad Orlicí - Solnice. Foto: Správa železnic

Modernizace 20 kilometrů trati je rozdělena do tří etap.

Správa železnic začne na začátku příštího roku s modernizací trati z Týniště nad Orlicí do Solnice. Kromě zvýšení rychlosti a kapacity dojde současně k její modernizaci. Dvě zakázky na stavbu získala sdružení firem Eurovia CZ a Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha. Celkem Správa železnic za dvě části stavby zaplatí přes 2,7 miliardy korun.

O uzavření smlouvy informovala Správa železnic v tiskové zprávě. Cena v soutěži se oproti odhadům prakticky nezměnila. V jedné je vítězem s cenou 1,431 miliardy korun sdružení vedené firmou Eurovia CZ s Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha. V druhé s cenovkou 1,318 miliardy korun jsou stejné firmy, jen je vedoucím sdružení Chládek a Tintěra, Pardubice.

Další miliardová zakázka na trať do automobilky. Modernizace železnice do Solnice má začít letos

Stavební práce začnou v lednu, dokončení všech etap včetně elektrizace se předpokládá v roce 2027. Celý projekt, o kterém se mluví přes deset let, má přinést jak zatraktivnění osobní dopravy, tak zvýšit podíl železnice u zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny, kde je jeden z výrobních závodů Škody Auto. Kapacita trati se zvýší díky novým výhybnám Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků pak umožní zavedení rychlosti až 120 km/h.

Akce je rozdělena do tří etap. Dojde také k rekonstrukci nástupišť na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice. Celkovou přestavbou projde most přes řeku Bělou v Častolovicích. Velká změna čeká také navazující úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit celkem deset kolejí.

Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se v roce 2026 v celém úseku z Týniště nad Orlicí do Solnice natáhne trolejové vedení. Vlaky budou využívat střídavou napájecí soustavu.

Modernizace trati Týniště nad Orlicí - Solnice. Foto: Správa železnic
Tagy Chládek a Tintěra Pardubice elektrizace Týniště nad Orlicí - Solnice Eurovia CZ GJW Praha Správa železnic
25 komentářů