Nově opravený most přes Berounku budí emoce kvůli zvlnění. Přesně podle projektu, vysvětlují silničáři
Zvlnění řeší problémy s odtokem vody.
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje otevřela minulý týden po opravě most přes Berounku ve Zbečně. Provedení opravy mostu označovaného Masarykův vzbudilo ale značný rozruch na sociálních sítích kvůli zvlnění vozovky i chodníku. Podle silničářů je ale tento stav záměrem.
Zvlnění ukazují některé fotky na sociálních sítích, například na profilu Petra Dvořáka. Řada lidí pak v diskuzích vyjadřuje své rozhořčení nad takovým způsobem rekonstrukce. K opravě došlo kvůli špatnému stavu mostu. Řidiči používající most popisují jízdu tak, že zvlnění cítí, ale neoznačují ho za zásadní problém.
Podle mluvčí silničářů Petry Kučerové ale nejde o nepovedenou práci, ale opravu přesně podle projektu. Upozornila současně, že most byl už po opravě kolaudován. „Původní most měl velmi špatné odvodnění, protože měl prakticky nulový sklon. Kvůli tomu docházelo k zatékání vody do mostu a jeho degradaci,“ vysvětlila Kučerová.
Masarykův most přes Berounku ve Zbečně prochází před stým výročím rekonstrukcí
Původní nevhodné odtokové poměry byly v projektu řešeny návrhem skloněné nivelety (výškového řešení). Aby nedošlo k přetížení konstrukce, byla navržena s řadou stoupání a klesání. „Toto řešení je v těchto případech obvyklé. Římsa a zábradlí byly vedení nivelety přizpůsobeny. To je opět běžné technické řešení,“ dodala Kučerová.
Podle ní původní návrh počítal, že výška zábradlí bude také korespondovat s tvarem říms. „Avšak dle provedené vizualizace a po zkoušce osazení madla zábradlí bylo rozhodnuto, že výška madla zábradlí bude upravena, aby lépe esteticky vyhovovala především při podélném pohledu na most,“ dodala. Zdůraznila, že kvalita prováděných prací je v souladu se smlouvou o dílo a provedení odpovídá vydanému stavebnímu povolení a schválené projektové dokumentaci.
Opravu za necelých 50 milionů korun provedla společnost T.A.Q. Most příští rok oslaví 100 let existence.
Součástí proměny bylo nové šířkové uspořádání. Došlo k rozšíření vozovky na dva pruhy a vytvoření širšího, jednostranného, chodníku pro pěší.