Nově opravený most přes Berounku budí emoce kvůli zvlnění. Přesně podle projektu, vysvětlují silničáři

Opravený most přes Berounku ve Zbečně. Foto: Petr DvořákOpravený most přes Berounku ve Zbečně. Foto: Petr Dvořák

Zvlnění řeší problémy s odtokem vody.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Tak zvlněnou vozovku chápu, ale proč je zvlněný chodník, respektive obrubník.

Jiří

Nee 🤣

M.D.

Jsou vtipné ty pohádky okolo zvlněného zábradlí. Žádná zkouška se nedělala. Udělali to takto zvlněné rovnou na celém mostě a až po stížnostech to celé předělat do roviny.

Jako laika by mě ale zajímalo, zda nemůže docházet k výrazně vyššímu zatěžování mostu při průjezdu náklaďáku pres takové hupy. Počet náklaďáku je tam velmi vysoký, vzhledem k lomu na kámen ve vesnici. A jsou to všechno náklaďáky na maximální váze, často i přes.

Ivan_pha

Ono je to dost přibližnë, zas takové hupy to nejsou.

none

Asi by si každý na ten most před napsáním jak je to hrozné měl zajet a osobně prohlédnout/projet.

Milan

Až ten most v zimě namrzne, to se bude na těch vlnách krásně brzdi.

beedat

Problém je hlavě doba trvání rekonstrukce. DVĚ stavební sezóny!
Vždyť je to spíš lávka než most a opravovali to skoro tak dlouho jako Barrandovský most, to je fakt důkaz absolutní neschopnosti.

vjkm

Nejspíš se soutěžilo na cenu a ne dobu výstavby

Dejv

Jako nic ve zlém, ale mě se to líbí. Takový unikát nemají jen tak někde. Nejen, že voda odtéká lepe, ale i řídící přes něj pojedou pomaleji a takovy most je jen jeden.

lvy

No nevím, minimálně na D3 je podobně zvlněný most a ve vyšší rychlosti nic moc.

Pražec

Jj, ten se krásně vlní
https://mapy.cz/s/jobubuzuka

Michael Vafek

A co dynamické účinky, které nerovnost vyvolává při průjezdu vozidel. Tím dochází k většímu zatížení mostu, což může mít negativní účinky na nosnou konstrukci. Kdysi dávno jsem měl na FAST VUT předmět „Dynamika stavebních konstrukcí“, kde jsme probírali případy zatížení stavebních konstrukci při jejich rozkmitání.

Permonik

Sice vzniknou, ale celkový vliv na konstrukci by neměli mít.

Ty vlny by musely mít rozteč menší než je průměr pneumatiky daného vozidla. Největší rozkmitaní mají žulové kostky.

A vlastní frekvenci mostu netrefi. Aby se rozkymacel.

Michal Bartoníček

Aha, podle projektu. Jako projektant mám se zhotoviteli dobré i špatné zkušenosti. U těch špatných je to lenost přečíst si projektovou dokumentaci. Na kontrolním dni jedné stavby mi vyčetli, že stožáry nevyhovují. Pak se dozvěděli, že objednali úplně jiné stožáry, než skutečně měli. Vzniklo to tak, že objednávají nějaký standard, na který jsou zvyklí. Jiný zhotovitel zase při stavbě opěrné zdi zapomněl na kabelové rozvody pod ní, takže jsem musel kabelovod přeprojektovat. Takových zážitků mám za svých 10 let praxe dost.

Petr

Odborná firma musí na závadu v projektu upozornit. Jinak realizační projektová dokumentace je dokumentace podle které je odborná firma schopna realizovat stavbu. Takže výmluvy na projektanta moc nepomohou.

Ondra K.

Za ty roky praxe jsem se naučil mít nad tímto nadhled. Pokud stavba vnáší do projektu nějaké vlastní myšlenky, činí tak na vlastní triko. Pokud je vinou stavby potřeba projekt upravit, pak si to zaplatí.

Martin II

Zvlnění vozovky kvůli odvodnění je normální, větší sklony v projektu navíc dávají větší šanci na funkčnost odvodnění i při mírně nepovedené realizaci.

Nechápu ale, proč projektant „navlnil“ i tu římsu. Rovná římsa by vypadala lépe a asi by se i snáz stavěla. Úspora materiálu / zatížení konstrukce realizací zvlněné římsy je asi zanedbatelná…

_jan91

Myslím, že ta fotka bude hodně zkreslovat…

_jan91

No já jsem si to hned myslel, když jsem ty fotky někde viděl poprvé. Takto je řešeno odvodnění na spoustě mostech. Každopádně vševědoucí diskutéři ze sociálních sítí už to vyhdonotili jinak!

Ivo

Je to tak, každopádně z fotek to vypadá brutálně, ale ty mohou samozřejmě zkreslovat (zde drsně vykreslovat). Zajímal by mne jízdní komfort jaký tam ve skutečnosti je.

Dachs

Evidentně vyfoceno na dlouhé ohnisko. Toto skutečně není vlnobití, které známe třeba z pražské Štěrboholské spojky (i přes opravu furt tam je) nebo zfušované dálnice víme kde. Tady to má dost podstatný účel popsaný v článku i komentářích.
Ve skutečnosti to určitě nevypadá tak, jak na některých foto. Původní most, jestli si dobře pamatuju z výletů do této oblasti, byl tak „rovný“, nikde žádný sklon, až to na most bylo velmi divné. Tedy jak pro koho…
Být laikem v nějakém oboru není ostuda, horší je z této pozice nadávat nebo si do práce jiných kopnout.

Standa

Viděl jsem ten most koncem října a to tam ještě bylo cik cak i to zábrádlí takže to vypadalo ještě víc komicky. Jak se píše v článku zábradlí se nakonec ještě upravilo aby vypadalo lépe esteticky. Myslím, že fotky jsou autentický, udělal jsem si tam taky jednu.