Jak dál se servisem letadel na Ruzyni? Dozorčí radu letiště čeká klíčové rozhodování o CSAT

Traťová údržba, ilustrrační foto. Autor: Czech Airlines TechnicsTraťová údržba, ilustrrační foto. Autor: Czech Airlines Technics

Výběr partnera běží zhruba rok a půl.

Po zítřku by mělo být jasné, zda společnost Czech Airlines Technics (CSAT) zabývající se údržbou a opravami letadel zůstane v rukou státního Letiště Praha, nebo získá nového investora.

Dozorčí rada Letiště Praha, které ovládá sto procent akcií CSAT, má projednat výsledek výběrového řízení na vstup strategického partnera firmy. Může tak rozhodnout o vstupu nového investora, nebo naopak usoudit, že žádný zájemce není vhodný a ponechat současný stav.

„Zítřejší dozorčí rada Letiště Praha se bude zabývat budoucností CSAT, včetně toho, že její členové budou informováni o průběhu a výsledku procesu hledání strategického partnera,“ potvrdila mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.

Výběr strategického partnera začal už loni v červenci. Oficiálně svůj zájem potvrdila jen kanadská společnost Drayton Aerospace působící ve stejném byznysu. Věnuje se údržbě a opravám letadel v šesti zemích. Hospodářské noviny v létě uvedly, že mezi zájemci jsou také Czechoslovak Group, konkrétně divize CSG Aerospace či letecká skupina Smartwings.

Bývalý místopředseda představenstva CSAT Igor Zahradníček uvedl, že úspěch firmy je hodně závislý na plánu dalšího rozvoje. „Nelze zůstat na současném stavu, je potřeba se dál rozvíjet. K tomu je potřeba partnera, která má finance, know-how a je schopen reagovat na globální trendy,“ dodal Zahradníček. Podle něj by měla být strategickým partnerem firma z oboru, nikoliv finanční investor. Možnosti rozvoje vidí především v rozšíření činnosti údržby například o další typy podvozků.

První velký zájemce o Czech Airlines Technics. Do opravny letadel chce vstoupit Drayton Aerospace

Společnost Czech Airlines Technics byla založena 1. srpna 2010 jako dceřiná společnost Českých aerolinií. Vyčlenění technického úseku do samostatné dcery a následný prodej byly součástí plánu na záchranu vysoce ztrátových ČSA. Majitelem Czech Airlines Technics se stal státní Český Aeroholding, dnes Letiště Praha.

CSAT zaměstnává více než 600 techniků, inženýrů a administrativního personálu. Zajišťuje traťovou i těžkou údržbu, údržbu podvozků, komponentů či drakové opravy. V loňském roce provedli mechanici CSAT 54 revizí těžké údržby na letounech typu Boeing 737, Boeing 737 MAX, Airbus A320 Family, Airbus A320neo a ATR.

Czech Airlines Technics (CSAT) se loni vrátily do zisku. Čistý zisk dceřiné firmy Letiště Praha dosáhl za loňský rok 41 milionů korun. Ke kladnému hospodářskému výsledku se vrátila poprvé od roku 2019, kdy byla v čistém zisku 11 milionů korun. Firma plánuje vybudování vlastních lakovacích kapacit.

Tagy csat Czech Airlines Technics letiště praha
18 komentářů