Jak dál se servisem letadel na Ruzyni? Dozorčí radu letiště čeká klíčové rozhodování o CSAT
Traťová údržba, ilustrrační foto. Autor: Czech Airlines Technics
Výběr partnera běží zhruba rok a půl.
Výběr partnera běží zhruba rok a půl.
A to je Copilot, ChatGPT nebo ještě něco vtipnějšího?
Časté střídání managementu ve společnosti Csat, úzce spojené s vlastníkem Letiště Praha a státem, se ukazuje jako fatální pro dlouhodobý rozvoj firmy. Zpožděná výstavba lakovny a neustále odkládaný nový hangár G, přestože stávající hangár F dosluhuje, svědčí o neschopnosti vedení učinit odvážná strategická rozhodnutí. Zaměstnanci, frustrovaní zastaralým zázemím a komplikovaným řízením, ztrácejí motivaci a jejich odborné znalosti jsou nevyužity. Tato situace nejenže ohrožuje konkurenceschopnost CSAT, ale také poškozuje pověst českého leteckého průmyslu. Vstup strategického partnera by mohl přinést potřebné investice, odborné know-how a stabilitu, které by firmě umožnily se opět rozvíjet.
Za touto situací stojí nejen manažerská neschopnost, ale také silné politické tlaky. Úzká vazba na Letiště Praha a státní instituce otevírá prostor pro ovlivňování rozhodnutí ve prospěch politických zájmů. Zpoždění investic, výběr dodavatelů a celková strategie společnosti mohou být ovlivněny politickými rozhodnutími, která nejsou vždy v nejlepším zájmu samotné firmy.
Prodejme to komplet…..i s dráhou
Názor o prodeji letiště včetně dráhy je zjednodušený a zavádějící. Hlavním důvodem vstupu strategického partnera do CSAT je snaha o transformaci CSAT v moderní a flexibilní společnost, schopnou rychle reagovat na potřeby trhu. Současné stoprocentní vazby na stát a letiště brání v dosažení tohoto cíle. Věřím, že případný nový vlastník minoritního podílu v CSAT by mohl přinést potřebné investice a know-how pro další růst.
Výstavba nové lakovny letadel v rámci CSAT představuje významný krok, který nejen posílí konkurenceschopnost společnosti na trhu, ale také přispěje k rozvoji leteckého průmyslu v České republice. Tato investice byla však zbytečně odkládána po dlouhých 15 let, což svědčí o určité nečinnosti managementu jak CSAT, tak i mateřské společnosti Letiště Praha. Včasná realizace tohoto projektu by totiž mohla otevřít dveře k výstavbě dalšího hangáru, například hangáru G, a tím výrazně zvýšit kapacitu pro těžkou údržbu letadel. Jelikož se jedná o státní podnik, je na místě otázka, zda by se tento projekt nerealizoval dříve, kdyby byl větší tlak na efektivnější využití… Číst vice »
Kolik nosí domů lakýrník v CSAT? přibližně 22 000. za měsíc a to se bavíme o Praze. CSAT nemá produktivitu kvůli zbytečně velkému počtu límečků, kteří odčerpávají rozpočtové peníze.
Vedení , které se neustále zbytečně zvyšoval a pak lakýrníci, kteří by produktivitu měli, raději odešli díky platu. Jen díky platu, přesto že lakovat součásti letadel byla srdcovka.
Na co pak nová lakovna, kde by byla, opět díky stejné Vaší politice vyšší cena, oproti konkurenci, např. v Ostravě.
Vedení společnosti se aktivně snaží tuto situaci změnit. Nový systém KPI, který zavedeme v roce 2025, přinese revoluci v odměňování. Zaměstnanci budou mít možnost získat vyšší odměny na základě svého výkonu a přínosu pro společnost. Tento systém nejenže zvýší motivaci zaměstnanců, ale také nám umožní lépe konkurovat na trhu práce a přilákat nové talenty. Jsem přesvědčen, že nový systém KPI bude pro naše zaměstnance příjemným překvapením a významně přispěje k celkovému úspěchu společnosti.
Nedostatečná kapacita stávajících hangárů CSAT a nedostatek moderního zázemí pro údržbu letadel volají po výstavbě nového hangáru G. Zastaralé technologie a omezený prostor brzdí efektivitu a konkurenceschopnost společnosti. Chybí dlouhodobá strategická vize managementu, která by zaručila rozvoj společnosti v příštích desetiletích. Proto je nezbytné navázat partnerství s investorem, který přinese potřebné finanční prostředky, know-how a umožní tak realizaci tohoto strategicky důležitého projektu.Zatímco konkurenti investují do moderních technologií a rozšiřují své kapacity, management CSAT se stále soustředí na krátkodobé cíle a není schopen vytvořit dlouhodobou strategii pro rozvoj společnosti.Partnerství přinese nejen potřebné finanční prostředky, ale také přístup k nejmodernějším technologiím a… Číst vice »
To je hezka agitka, ale tipnul bych ze to bude vsechno trosku jinak..
Je zcela přirozené, že transformace této společnosti vyvolává různé názory. Je však důležité, se držet faktů a konstruktivní debaty. Odmítání všech kritiků jako „prodavačů rodinného stříbra“ nevede k žádnému řešení. Je potřeba hledat společnou cestu, která zohlední jak zájmy zaměstnanců a odborů, tak i potřeby samotné společnosti a její dlouhodobé udržitelnosti.“ Hádám že Váš tip je ovlivněn pohledem na společnost CSAT z venku a neznáte poměry z pohledu interního přesto si Vašeho názoru velice vážím, děkuji.
Je jich tam machrů víc, minimálně jeden extra odborník na těžké údržbě
Hlavne bych vsechno neprodal SmarWingsu, ktery sam snad ani tezke udrzby nedela, alespon co vim.
No, tak by je pak dělala, ne? Ještě by si mohl Smrtwings kouoit CSAH a kruh by se uzavřel.
To ano, a dost temny.
Stejně půlka mechaniků z SW pochází z ČSAT😁😁
Ty se dělají hlavně v Bacău ne?
Myslim ze vsude mozne