Czech Airlines Technics jsou poprvé od pandemie zpátky v zisku

Letoun Boeing 737-800 společnosti Transavia v opravnách Czech Airlines Technics (CSAT). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLetoun Boeing 737-800 společnosti Transavia v opravnách Czech Airlines Technics (CSAT). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Opravny očekávají další zlepšení a pokračování pozitivního trendu.

Letecké opravny Czech Airlines Technics (CSAT) jsou zpět v zisku. Čistý zisk dceřiné firmy Letiště Praha dosáhl za loňský rok 41 milionů korun. Ke kladnému hospodářskému výsledku se vrátila poprvé od roku 2019, kdy byla v čistém zisku 11 milionů korun.

„Těší mě, že se nám podařilo stabilizovat hospodaření a znovu jsme se dostali do černých čísel. V loňském roce jsme zvládli dokončit 76 projektů v těžké údržbě pro naše dlouholeté klienty i leasingové společnosti a naplno jsme využili také našich kapacit v rámci generálních oprav podvozků,“ řekl šéf CSAT Petr Doberský s tím, že díky dlouhodobým kontraktům věří v pokračování pozitivního trendu.

Další zlepšení očekávají CSAT také s pokračujícím náborem leteckých mechaniků a zvyšováním objemu prodeje divize Components and Spares.

Provozní zisk EBITDA se u opraven meziročně zvýšil o 45 milionů korun na 64 milionů korun, a to díky postupnému oživení celého segmentu, zvýšení objemu poskytovaných služeb a plnému využití současných kapacit. EBITDA je zisk před započítáním úroků, daní a odpisů.

Modifikace letadlových konstrukcí nebo výměny motorů

„V rámci těžké údržby letadel provádíme pravidelné předepsané revizní prohlídky, náročnější opravy, modifikace letadlových systémů a konstrukcí, modifikace interiérů kabiny nebo výměny motorů, podvozků či jiných náhradních dílů,“ uvedly CSAT.

Mluvčí CSAT Michal Procházka upřesnil, že v rámci hlavní údržbové sezóny, které probíhá od října do května, se opravny věnují především zakázkám dlouhodobých klientů, kterými jsou letecké společnosti Transavia, Austrian Airlines a Finnair.

„V roce 2023 společnost realizovala pro všechny své zákazníky celkem 76 revizí těžké údržby na letadlech typu B737, B737 MAX, A320 Family i A321neo. Především mimo hlavní sezónu se pak věnuje zakázkám leasingových společností,“ dodal Procházka.

Přibude lakovna

Jak již dříve deník Zdopravy.cz informoval, ještě letos se portfolio nabízených služeb CSAT rozšíří o lakování letadel. Umožní to přestavba hangáru S, dosud určeného pro tzv. traťovou údržbu. Investice vyjde na 75 milionů korun a bude financována formou úvěru.

Rozhodnutí změnit účel necelých šest let starého objektu o výměře 2 100 metrů čtverečních vzešlo ze změny strategie přístupu k leasingovým společnostem, pro které je nabídka lakování velmi důležitá. Během pobytu letounu v servisní zóně letiště se tak stihne více činností na jednom místě a v případě potřeby lakování odpadne povinnost přesunu stroje jinam. Deníku Zdopravy.cz to řekl předseda představenstva CSAT Petr Doberský.

Na Ruzyni se budou lakovat letadla, CSAT přestaví jeden z hangárů

Tagy csat Czech Airlines Technics letiště praha prg
Žádné komentáře