-20 CityElefantů. Středočeši si stěžují na nedostatek jednotek, chystají se náhradní soupravy

Jednotka 471 CityElefant v barvách PID. Foto: Pražská integrovaná dopravaJednotka 471 CityElefant v barvách PID. Foto: Pražská integrovaná doprava

Za chybějícími jednotkami jsou i reklamace zabezpečovače ETCS.

České dráhy opět bojují s nedostatkem jednotek řady 471 v Pražské integrované dopravě. Zatímco v minulosti za nedostatkem stály poruchy způsobené vniknutím prachového sněhu do vozidla, tentokrát jde o mix důvodů od běžných závad přes plánovanou údržbu po reklamaci zabezpečovače ETCS.

Na problém s nedostatkem vozidel upozornila Integrovaná doprava Středočeského kraje v tiskovém prohlášení. Vyjádření dopravce zjišťujeme.

Z celkového počtu 71 jednotek bylo k 16. prosinci 2024 dopravcem České dráhy vypraveno pouze 51 jednotek, přičemž plánovaný (minimální) počet jednotek pro zajištění provozu je 60,“ uvedl mluvčí IDSK Oldřich Buchetka. Vyjádření Českých drah zjišťujeme.

Sníh a mráz vyřadily 11 CityElefantů, jezdí méně zdvojených souprav

IDSK přišla i s detailním vysvětlení, proč je tolik jednotek odstaveno. Částečně jde o plánovanou odstávku: tři  jednotky jsou na instalaci zabezpečovacího zařízení ETCS, pět bylo odstaveno pro periodické opravy a údržbu, jedna na instalaci antigraffiti polepů.

U dalších jde ale už o neplánované výpadky. Čtyři jednotky byly odstaveny z důvodu reklamací na straně instalace ETCS,  u šesti jednotek se vyskytovaly provozní závady kratšího charakteru trvání,, jedna je odstavena k opravě po mimořádné události.

K prohloubení problémů došlo s nástupem nových jízdních řádů, kdy se nové jednotky RegioPanter přesunuly již na plánované výkony a nemohou tedy jezdit jako náhrada za odstavené CityElefanty.

Podle kraje se chystá s Českými drahami řešení v podobě nasazení klasických souprav vedených lokomotivou a osobními vozy. „Přestože se nejedná o řešení ideální, z hlediska krátkodobého uspokojení přepravní poptávky se jeví jako jedině možné, neboť výroba dalších souprav řady 471 již není z technických důvodů možná. V krátkém období je také po opravách předpokládán návrat do provozu jednotek s méně závažnými provozními závadami. Zprovoznění dalších jednotek je odvislé od termínů plánovaných oprav a instalací ETCS. Nelze však predikovat výskyt dalších
provozních závad,“ dodal Buchetka.

Tagy 471 České dráhy City Elefant IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje PID Pražská integrovaná doprava Středočeský kraj
72 komentářů