Minus 20 CityElefantů. Středočeši si stěžují na nedostatek jednotek, chystají se náhradní soupravy
Jednotka 471 CityElefant v barvách PID. Foto: Pražská integrovaná doprava

Za chybějícími jednotkami jsou i reklamace zabezpečovače ETCS.
Když se přecházelo z panťáků na Elefanty jezdila do Benešova souprava patráků která měla na obou koncích Bobiny . Nešlo by podobnou sestavou (s modernějšími lokomotivami) nahradit chybějící Elefanty?
To není otázka dnů, to trvá už více než rok…do Benešova jezdíme jako dobytek ve špičce každý den…lidé stojí v uličkách, sedí na schodech. O půl šesté večer není nic lepšího,jak se dostat domů.
A to paní Pecková před měsícem hrdopisne na svých fb strankach psala, jak úžasně zajistila zlepšení dopravy vlaky ve středočeském kraji.
Od jara několikrát souprava nedojela, několikrát měsíčně musí být restartována, abychom se rozjeli. Katastrofa. A nové soupravy…celá souprava je kapacitně porovnatelná jednomu vagonu Elefanta, takže absolutně nenahraditelné. Řešení v nedohlednu, tak si hlavně hlavouni ČD nesmí zapomenout vyplatit odměny.
Joo, to je ta elektronika, soupravy jsou dnes pretechnizovany, někdy si to prostě postaví hlavu a nepojede. Potkáme se s tím skoro denně
Když ještě do Bene jezdily žabotlamy, tak jsem měl spolužáka z Úval, co právě na Elefanty nadával a říkal že žabotlam je jistota, že do Prahy dojede. Tehdy jim na jejich trati vychytávaly takové ty dětské nemoci jakože teplota motoru 130 stupňů se v tom osmibitovém systému ukáže jako dva pos nulolu a veškeré matematické modely ujedou někam pryč (přitom motory jsou dělané na větší oteplení). Teda tak to říkal jeden učitel ze Škodovky, když jsme se v nějakém předmětu věnovali normalizaci veličin do počítačového rozsahu (druhým příkladem bylo metro, kde se původně počítalo s rychlostí 81,82 kn/h (s krokem… Číst vice »
Zjevně to není přetechnizované, ale nedotechnizované. Výrobky Siemensu také trpí podobnou „přetechnizovaností“?
A jestli to tehdy dělali v assembleru, tak není divu. Dávno to měli dělat v Céčku, tam kontrolu neztrácí, když to umí.
tak tam hodíme pár honeckerů a vyřeší se to xdd
To se teď děje v MS kraji. Ty honekry jsou fakt peklo.
Jak pár, zbyly jich desítky z celé republiky…
Pamatuji cca před 10 lety jsme na Wilsoňáku čekali na rychlík směr Ostrava a najednou tam přijela jedna 810 😄 samozřejmě šlo o posun, po chvíli hned odjela a rychlík přistaven na čas. Ale ty nechápajici výrazy cestujících 😃. Věřím, že kvuli chybějících jednotkách by nám ČD to s tou 810 snad neudělaly.
Pred par lety dokonce kvuli vypadku elektriny v Frantiskovych Laznich jednou misto Pendolina jel ropovod, ale jen do Chebu?
KŽC to dalo Pošumavský rychlík https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1258912.jpg&stranka=1
KŽC už toho zvládlo. Takový mravenec už se podíval jako rychlík do Kralovic i do Mšena, akorát do Mikulášovic snad ještě ne.
No, nikdy nevíte, důležité je aby se tomu točila aspoň kola
Tak to jsem zažil žabotlam místo IC Ostravan, a nebyl to posun. To teprve byly udivené výrazy, žabotlamy už tehdy skoro končily, nádražní rozhlas sliboval přestup do jiné soupravy, který se teda uskutečnil.
810 místo Elefantu jezdila svého času z Benešova, kdy se strojní jízda Vlašimky nebo Sedlčanky (zbrojení v Čerčanech) využila na přiblížení cestrujících k hodně zpožděnému Elefantu, který obraceli z toho důvodu v Čerčanech.
Celou trasu 810 místo Elefantu jezdila v době námrazy před 10 lety (a taky všechno co nebylo na elektriku včetně veteránů KŽC a dalších spolků).
A už je to tady, vychytavaji se mouchy, to je normální jev
Já dneska ráno jel lazaretním vozem, po tolika letech. A kdo nechtěl do lazaretu, měl tam i krásný vůz AB! (Jako fakt AB).
Ale narozdíl od jednotky 845 to rozhodně není šrot, protože v tom některým lidem platí režijka a režijka pro důchodce, čili aspoň v tomhle jsem klidnej…
To je nechvalně ale všem známá kvalita souprav ze škodovky. Bohužel roky přehlížena a politicky upřednostňována před zahraniční konkurenci. Chvála bohu EMU 400 škodovka nevyrobí a konečně nastane zlepšeni… Určitě se to vědělo dopředu, ale letos objednával dopravu kraj a od samého začátku věděl, že to nedopadne, protože kvalita 471 je známa dlouhodobě. Zase se ale haní dopravce, že to nezvládl. On to ale zvládl nejlíp, jak jen to len šlo se škodováckým vozovým parkem…
Opravdu to bylo drahe a poruchovost je nadstandardni
Škodovka EMU 400 klidně vyrobí, nevím proč by ne. Otazník ovšem bude nad kvalitou.
20 odstavených jednotek se nestalo přes noc a teprve se musejí sejít, aby vymysleli, že je potřeba sehnat náhradní soupravy? A to je budou hledat v depu týdny? Předevčírem byla změna GVD, to ta souprava, co ještě v pátek jela Sp na Kolín nemůže od pondělí jezdit nouzově jako Os?
No tak ono jezdit Os s nevratnými soupravami asi není úplně to pravé ořechové.
Stale lepsi mit vlak co ma par minut zpozdeni nez ho nemit vubec
V Milovicích se dá obratem nevratné soupravy získat až krásných 30 minut zpoždění (10 minut sunutí do Lysé, 10 minut objíždění, 10 minut sunutí do Milovic)
posun mezi dopravnami s cestujícími nepřichází v úvahu?
jinak z OpenRailMap i z leteckých map cz se mi zdá, že by to snad v Milovicích objet mělo jít…
teď koukám, že by na to objíždění byl potřeba nějaký diesel, to už je otrava (i když šukafony jsou všude, asi by to bylo hratelné v případě nutné potřeby)
Peršanů a banánů je spousta, do Milovic můžou jezdit dvouhlavě.
Jo a kde na to vemete lidi?
Jezdit ešusem, jednohlavě nebo dvouhlavě klasiku je přece pořád stejný počet fírů.
Jde celkem o povedené jednotky, proč jich před zhruba dvaceti roky nezadaly ČD vyrobit alespoň 100 kusů. Musely počítat, že nějakou zruší pro těžká poškození a jednotky mají větší budoucnost než klasické soupravy s lokomotivou.
Zas tak povedene nejsou, bylo s nimi dost problemu, ale tehdy to byl celkem posun…
Povedene nejsou a tehdejsi cena v tehdejsi korunach byla naprosto astronomicka
Povedené nejsou. Zaostalý produkt 90. let. Nám přijdou super možná v tom, že nahradili šrot 451, který přesluhoval předtím. Svůj úkol splnili, vydrželi toho dost, dětičky kolempražských náplav se na tom vyřádili až až, ale dnes už jsme zas jinde.
V čem nejsou povedené? Z pohledu cestujícího mi přijdou fajn. Prostorné, místo na nohy, celkem fajn sedadla, hlavně ty původní, vyhled z okna (lícují okna a pseudokupé), dveře do oddílu pro cestující, fungující dveře do odd.pro cestující, WC na chodbě, klidná jízda, v letě to obvykle chladí, v zimě hřeje…
Nebo to vidím nějak špatně?
Jooooo, počítat je jedna věc a realita je vec druhá…. Počítám můžeme my dole
Zase se ukazuje, že bastlit postarší výrobek Škoda je hardcore, a že je lepší jít cestou nových vyzkoušených elektrických jednotek od renomovanějšího výrobce. Jak zde v jiné diskusi někdo správně podotkl, je lepší výrobu a dodávky nových souprav rozložit v čase a ne jich požadovat 50 naráz k určitému datu. Zajímavé je, že to u elektrických lokomotiv ČD pochopily, tady bohužel zatím ne. A výmluvy typu: velká soutěž na několik linek PID neberu. A to ještě nenapadlo 4 cm prašanu u Muzea. To potom bude plné depo neprovozních mrtvol.
Nespolehlivost ešusů je dána mimo jiné „rozložením výroby v čase“ a „nepožadování více kusů najednou“, díky čemuž ty soupravy jsou skoro co kus, to originál, a baví se spolu poněkud omezeně.
Odběr v čase znamená 10-12 kusů ročně a požadovat vždy stejnou konfiguraci.
Takže třeba ještě v roce 2013 s dírou na koleje. Plus nevím, jak byste zajistil dostupnost komponent třeba v případě krachu některého z dodavatelů během těch mnoha let výroby.
Jasně těžke chudák výrobce nemůže za nic a je to vina zákazníka…
S reginama je to úplně stejně!!
Jistě protože za to, že 4 soupravy jsou odstavený na instalaci ETCS, že 3 soupravy jsou nepojízdné z důvody závady ETCS, že 3 soupravy jsou v dílnách na opravách z důvodu najetých km (tzv. R opravy), jedna se polepuje folií PID, 1 souprava to velké nehodě na hlaváku a 1 souprava po srážce se zvěří..ZA TO MŮŽE ŠKODOVKA! zlá zlá Škodovka! To by se Stadleru nestalo!
Nestalo. Nebyly by ani soupravy odstavené na instalaci ETCS, protože ETCS by bylo už z výroby a na poruchu ETCS by možná stála jedna, ale to opravdu jen možná. A hlavně by fungovaly i za prašanu za teplot pod nulou. Lámu si hlavu, proč si patrové soupravy od Škody nepořídila Westbahn, ÖBB nebo MÁV-Start
To by už mali ETCS pred 20-mi rokmi? Bolo by to ETCS kompatibilné ešte?
Před 10 lety určitě. Tolik let má velmi početná poslední série 471. A před 10 lety zde byl zkušební úsek ETCS L2 u Poříčan. Předělával by se akorát SW na Baseline 3. Antény by zůstaly. Ale to je blbost SŽ, že nedovoluje provoz Baseline 2, když v Rakousku spolu funguje na mašinách 2 i 3.
Jasně určitě. Z logiky proč by dopravce v roce 2010 pořizoval soupravy vybavené ETCS když se na ETCS nikde nejezdilo a ani se o tom neuvažovalo? Je to naprostý nesmysl.
Tak mate pravdu ze vetsina slonu je dost nova a stejne se uvazuje o nich jako sunkach. Tech 20 a vice letych je snad 10
Takhle mužem přemýšlet dneska, ne před 25ceti lety
Ale vždyť ano, dodávky EMU400 by měly být rozložené v čase. Dvakrát 60 ks a nejpozději 15 let po té první ještě třetí asi šedesátka, nebo něco podobného z nové soutěže – nahradit se budou muset ty definitivně staré 471. mezitím by měly být hotové nějaké další infrastrukturní stavby (mimo kladenskou trať), takže další taková série. Tady asi 4 série během 15 let, to je slušné rozložení v čase, ne?
Tornáda na ně! 😁 I když Bmto či honekr, to je taky dobrá pomsta 😁 Anebo 810+010+010+810+010+810 Prostě všechny dreky z celé země do Pidžama…. To je tak, když se žije z podstaty….
Cyklo*ráček 😆
704+Bh 😀
Dve prasatka a mezi tim par rybaku, to je panecku vratna souprava
Prej nemáme remcat.
4× 810 a jede se.
Při ledovkové kalamitě jel na S7 i ropovod Regionov. V ranní špičce se stálo i na WC.
Při ledové kalamitě měli šotouši orgie. Lidi od fochu si rvali vlasy. To si opravdu přejete?
Lepší je tedy asi, když nejede nic. Je to bez starostí. 🙂 A pěšky lze jít i po levé krajnici silnice ucpané auty (nebo ve dvojstupu po pravé, po vybavení útvaru odrazkami).
Bus prý vyjde levněji
Kolik by šlo spojit Regionov?
Na 9810 jezdí pravidelně 4 x 814.
Ono jich může jet libovolné, ale sehnat na to lidi!
Jaký lidi?
Ropovod regionov tam jezdí denně. Několik ranních obratů Radotín – Smíchov ve složení trio+duo.
Jo a 10 řidičů k tomu…
Tak a teď můžeme čekat na odklad výhradního provozu ETCS vyhlášený 31.12.2024. A proč? Důvod se pomalu ale jistě rýsuje.
Jakože kvůli tomu, že Praha nemá elfy s etcs se odloží výhradní provoz? To si nemyslím, ČD to mohlo řešit mnohem dřív.
Přesně tak. Nebo ať nasadí 362 s honeckery a dostávají za neschopnost flastr.
Žádný Elf v ČŘ není.
Praha není ČR a už vůbec ne ČŘ. Elfy v Česku samozřejmě jezdí.
Myslím si ze pan kolega to myslel jako vtípek 😁
Že Elf a Elefant jsou dva různé vlaky, vtip není.
A to zelené v Ústeckém kraji je co?
Mohli i nemohli, ostatně nemusí jezdit nic, uvolní se tratě. Problémy vzniklé jinde se vyřeší jinde. 🙂
Vážně se uvolní? I když vlak fyzicky nejede, tak má čáru v grafikonu 😀 jediné co se změní je šance, že nějaký náklad pojede s náskokem, to neuškodí ale nedá se zákazníkům garantovat.
Už ve čtvrtek se na S9 objevil sysel + 2 honeckery. Hodně špatný.
Můžeme si tu říkat, že nějaký vlak je lepší než odřeknutý vlak, jenže na příměstu jezdí spousta lidí s kočárky a koly, a to je teprve peklo.
Taky si řekněme, že kdyby se toto stalo Regiojetu nebo Arrivě, už by se tady fasovaly vidle na veřejný lynč.
Vidle? Spíš kulomety … zbraně kategorie A, plně automatické, zakázané a to v touze po dodržování předpisů.
A ze těch cyklistů teď jezdí že :-), nesnižuji nijak obsah vašeho příspěvku (klasické vozy na příměstské os nepatří), ale ta argumentace je dost laciná 🙂
Projeďte se pražským eskem, cyklistů jezdí pořád dost.
Ono totiž lidé nejezdí na kole jen na výlety, víme?
Ti s koly ovšem mohou jet aspoň na tom kole, ostatní vezmou zavděk i vysokopodlažním vlakem. aby nemuseli pěšky po silnici (ideálně ještě plné aut). S kočárkem snad někdo z davu pomůže. Není to ideál, leč výsledek dlouhodobé politiky.
Spíš si myslím, že se zbláznil Středočeský kraj. Podívejte se na intervaly, jaké si poručil. Takhle často nejezdí někde ani pražské tramvaje.
15 min na S2 je naprosto běžný S-Bahn interval, úplně stejný je na S7 a S9. Vlastně v lepších dobách býval Radotín-centrum po 10 minutách.
A poručil si u státní správy i příslušnou infrastrukturu? Někde už sám raději nasadil i hromadu autobusů…
Škoda že státní správa třeba nemá nějaké složky, které by jí napověděly, že v (teď už) nejlidnatějším kraji přibylo za 20 let čtvrt milionu lidí, převážně v blízkém Zápraží (a to když nepočítáme současnou válečnou statistickou anomálii), a že bude potřeba nějaké věci řešit.
Možná by se pro odhalení a užití takových poznatků mohly zřídit nějaké úřady. Já nevím, třeba jeden pro vedení a zpracování statistických údajů, možná nějaká ministerstva a k tomu správa drážní infrastruktury nebo tak něco, oh, wait!
No, je to právě staťák, který se snaží státní správě nabulíkovat, že se třeba v Praze zvýšil počet obyvatel z 1,1 mil. na 1,4 mil, když správné číslo je 1,6 mil. Tedy půlmilion.
Fakt 10 minut? Pokud se nepletu, tak 5 vlaků za hodinu.
Pokud říkat 4 vlakům za hodinu s rozestupem 10-20 jako interval 10 minut, tak to maj i Stránčice a další místa okolo Prahy. 😀
Žádné „poručil“ ale oboustranně nasmlouval a zaplatil. A tolik vlaků chce proto, že chce jezdit tolik lidí. Kdyby se SŽ(DC) uráčila mít delší nástupiště, mohly elefanty jezdit trojmo a na kapacitě by se dost ušetřilo. Ale SŽ řekla ne.
To arrive se na většině linek fakt nestane, že by výjimečně dala něco vysokopodlazniho.
Ano já viděl ve středu nebo ČT na S9 soupravu peršing vzádu 4x honekry aa sysel odjezd z Praha hlavní nádraží 15:51
Sysel + honeckery je ve všední den dispečerská souprava, která vyjíždí při výpadku běžných jednotek. Takže pokud to jelo na S9, šlo pravděpodobně o toto. A já si opravdu myslím, že pořád lepší toto, než nic.
V běžném provozu jezdí syslografy pouze ve špičkách na Řevnice a teď nově i na vlaku 9607 z Kralup do Prahy.
Máte pravdu, Regiojetu nebo Arrivě by se to nestalo, oni by ten spoj rovnou odřekli. Co je lepší?
Klíčové velkokapacitní jednotky a oni si dovolí ETCS instalovat na poslední chvíli. Jak v Praze, tak v MSK kraji. Kvůli neustálému roky trvajícímu nedostatku náhradních dílů se taky hodně jednotek rozebralo na díly. Je to ostuda kor když nástupce Elefanty nemají. Hlavní je, že je dostatek systémových specialistů, když ne provozuschopných jednotek.
Vsak Twindexx je idealni nahrada
Oh ne… Jen to ne…
Jestli žehráme na nespolehlivosti a šizuňk dílenské zpracování z Plzně, zkuste se tim z Kasselu někdy projet…
Nikdo nikoho nenutí kupovat ten šizuňk z Kasselu, kde se snažili zalíbit se cenou. Ale kasselovky před 15 lety bývaly kvalitnější.
Co to melete? S instalací ETCS se začalo v roce 2023! tak jaká poslední chvíle? Bohužel jaksi nejde odstavit z provozu 10 souprav a instalovat…musí se to dělat postupně a bohužel Alstomu trvalo déle schválit prototypovou zástavbu aby mohla pokračovat ta sériová ale zas klasicky za to můžou dráhy že??
Jaké jednotky se rozebraly na díly?? Rozebrané jsou pouze bourané dvě hlavy a dva vložáky tak nešiřte bludy! Když nevim tak MLČIM!
Já když nevím, tak se zeptám. Nuže – jak dlouho trvá zástavba ETCS do jedné 471, když tedy pomineme ladění a první kus a budeme se věnovat už jen opakované činnosti na zbytku flotily…?
cca 3 týdny až měsíc.
„hodně jednotek se rozebralo na náhradní díly“ Jaké? Vyřazeno je jen několik vozů, především kvůli nehodám
Moc bych nevykřikoval, nebo vám ČD nasadí 3x regionovu místo Elefanta. :o) Mám pocit, že jich mají v záloze dost :o) Ale teď vážně, ETCS v řadě 471 dělá trošku problém a nikdo neví proč.
Jako alternativa se ještě nabízí 5x vůz 010 tažený žehličkou. Přeci nebudeme pálit naftu pod dráty. 😁
Tak je na case dotahnout vyberko na nove soupravy,…
Asi jsem nezachytil, už se na něčem pracuje?
Svezl jsem se s kluky (tehdy ve školce) na představení City Elefantů (okruh přes Malešice), no a dneska je mladšímu 33…
Objednavatelé schvalují zadání.
Díky. 🙂 už bylo na čase. Tak to je krok 1.
Tak až budou zadavatelé schvalovat objednání, budeme o další kousek blíže.
Vzhledem k tomu, že tohle je se opakuje rok co rok a rok 2029 je ještě docela daleko, udivuje mne, proč stále není tlak na nákup ojetých patrových vozů s nízkopodlažním nástupem z ciziny. Odlišný systém vytápění může snad případně suplovat pronájem lokomotivy, která takový systém umí. Přijde mi, že dokud stále někdo baští výmluvy, není důvod pro řešení.
Ono jezdit s dieselovou lokomotivou v rámci PIDu na elektrizovaných tratích není žádné terno.
Proč by si s tím nějaký MS2 Traxx z poolu neporadil?
A on ten TRAXX umí z 3000V DC 1500 V /1000V AC?
Ten Traxx může jezdit rychlíky a uvolněné 362 s honeckery můžou zachraňovat ČD v PIDu.
Kde je problém? Účtuje letos Spržel poplatek za naftu pod dráty? Nebo jde o zrychlení, jízdní doby?
No, ono pater v dobrém stavu je zahraničí habakuk:-). Navíc i svatý žlutý jich pár má a rozjezdit je u nás tak snadné, že mu od té doby stojí.
mno, da se cekat, ze stari se nejak projevi, ale predstava, ze potrebuji 60 jednotek v provozu, a mam cca 20% rezervu a nestaci to,… to je zvlastni…
To není stářím, napjatá situace je po celou dobu provozu 471.
Jenže je posílají na instalaci ETCS (a to tak že ne po jednom), dále na „reko“ interiéru, se zničenou se nic nenadělá… a rázem máte rezervu 10%. Do toho nabíhají nějaké „plánované“ opravy/údržby, no a pak ty neplánované… a jsou v mínusu.
Pisi 3 jednotky, to neni tolik aby to znamenalo nejaky problem, porad je tam dost velka rezerva, spise jich je hodne ostavenych z jineho duvodu…
V Moravskoslezském kraji mají být jako zálohy Sysel+2×Honecker aspoň podle Vagonwebu 🤣
Dokonce dnes v provozu, přesně v uvedeném řazení.
Nyní jezdí na ostravsku. Dnes viděn v Českém Těšíně. Stejně jak místo push pullu do Frýdku, jezdi 814 🙂
Jezdí v kraji, který se sám nazývá odvážný díky BEMU. Odvážný nasypat dopravci výkony bez soutěže za nejvyšší cenu v zemi a ještě si pak od něj nechat kálet na hlavu. Inu, Podstawka.
Objektivní občasné pozorování provozu S7 přináší pozoruhodné poznatky průserového charakteru. Už nejen ty rachotiny na některých Řevnicích, ale i situace, kdy místo obvyklé zdvojené soupravy k překvapení davu přijede jednoešus. To bylo běžné až o vánočních prázdninách a ne v nejhektičtějším dopravním čase. (I v tom mezisvátčí takový spoj měl co dělat, aby to pobral – loňská zkušenost.)
Brbláním si určitě přivolám, že mi zas přijede sysel s poruchou dveří a dostane se mi rady od zkušenějšího spolucestujícího, že do tohodlenc vagónu nééé, jede prázdnej.
O tomhle píáristi nereferují, nebo to právě mistrovsky okecají.
Bylo by a čase dělat v nich úklid a udržovat je v pořádku a ne jako teď kdy je snad každý uvnitř pomalovaný a poškozeny. Kromě těch s antigrafiti divným polepem
OK, tak jich odstavíme najednou ještě víc.
Co takhle ten úklid dělat u odstavených jednotek?
To by dávalo smysl, odstavená je jednotka buď na úklid nebo na servis. Když je odstavená na servis a čeká se na díly, tak se nesmí uklízet.
Po servisu na uklid, nemel by to byt problem, ale nejake zdrzeni tam je…
Hlavne zacit hlidat a tvrde trestat vandaly… coz se uz dlouho resi.
Že by 150.2 pár dní po posledním turnusovém nasazení opět nečekaně zasáhla do provozu? Ne však na Sp ale na Os 🤔😂
Stát se to může, avšak 150.2 nemluví se syslem, takže by to zničilo nejen jízdní doby, ale i obratové časy.
Tak to bude jezdit jako kdysi, 150+x Bmto+150 😀
Občas je k vidění dvě esa a mezi nima honeckery. Mám ale dojem, že při tom je zaplá zadní i mašina. 😀
Ony jsou nějaká funkční patra dispozici, turnus 8/12 a depo to sotva dává. Vraky z JČ kraje, které zvládaly jízdu jen v létě a teď čekají na utogen opravdu ne.
No ono zase tak moc provozních syslů v 1 okamžik není, i 162 často jezdí na obou koncí. Takže by buď 150 jezdila na obou koncí, nebo by se muselo na konečných objíždět. Ani jedno není zrovna ideální.
Čím to, že do Prahy v poslední době přišli noví panteři, a stejně je vlaků nedostatek? To se o tolik zvýšila provozní potřeba?
Ano zvýšila, myslíte že by PID objednal 22 panterů jako zálohu?
Ano, na některých tratích byl zahuštěn provoz, takže turnusová potřeba skutečně vzrostla.
Plus do Kralup vzrostla kapacita; na některých vlacích jezdí 2 pantery místo 1 elefantu.
což není zvýšení kapacity 😀
2 panteři = 2×225 = 550 míst
1 elefant = 310 míst
550 => 450
ale jelikož to jezdí jen na některých spojích (snaha je logicky pokrýt špičku, ale nedaří se, jak předřečník komentoval že 2x 640 je jen někdy protože „dveře jsou skvělý“), tak vám při použití hlavy vyjdou jasný počty pro období dopravních špiček ohledně místokilometrů ve prospěch 471.
Jo. Zkrátil se interval mezi Lysou a Prahou na 15 minut, je zavedená nová linka S42 v intervalu 60, zkrácení intervalu z 60 na 30 u linky R41.
Jednopatrove soupravy jsou nevhodné a nestačí
Konkrétně?
Před rokem byla v Praze turnusová potřeba 60 elefantů, teď je 60 elefantů a 19 panterů.
A to je běžná záloha mít k 60 starým jednotkám cca 11 náhradních a u nových dokonce k 19 jen 3? (tedy cca 15-20% jako teoretická záloha) Netuším jaké je obvyklé procento nasaditelnosti na kolejích a je mi jasné, že nikdo nebude mít někde v depu X souprav za fůru pěnez jen pro situace „co by kdyby“, ale o to více mne fascinuje kolik různých souprav / variant, typů apod dráhy provozují.
60 je minimum, nekdy se posiluje nad 60
U nových moderních jednotek se uvádí jako záloha 10-15 procent, při neschopnosti dopravce nebo výrobce je potřeba více.
A čím to, že z celkového počtu 12-ti vozů Bdmteeo296 (také udržovaných a nasazovaných v Praze) jezdí tak 2/3?
No asi na tom budou stejně jako elefanty i guess
Ty jsou díky tomu že nereklamuji špatnou rekonstrukci zralé do šrotu
Ví někdo co s nimi bude? Údržba nula a stav na vyřazení. Polovina dveří nefunguje a vše z nich v interiéru padá
Jo, no už by to chtělo sypat ty EMU400. Po desítkách.
Škodovka už čeká….,
Hezky to pasuje ke včerejšímu komentáři o kvalitativním posunu české vozby
Řešení ať už ne uplně šťastné je půjčení/ nákup vozu od DB/ RJ a zkusit je schválit
Samozdrejme jezdit dieselem pod dráty
Ty ostravské už ukradli?
Kdyz tak asi ne vsechny, v nedeli jsem nejaky videl v Ostrave
Jeden už dlouhodobě je v PId
Jeden. 024.
Žabák z muzea by mohl být nasazen
A ještě 460. Dráhy udělaly chybu, že je vyřadily. 😀
Nebo kraken (470), z těch dvou snad šel poskládat jeden funkční…?
Tak ne, to se mi jen zpozdily hodinky (o 11 let).
Tak za jednotku odstavenou kvůli mimořádné události snad zajistí náhradní vozidlo pojišťovna.
Tak toho bych se chtěl někdy dožít! 🙂
Pojišťovna má určitě plnou garáž CityElefantů…
Jejich problém, čím zajistí náradní dopravu.
Těch obránců pojišťoven, nebojte zas vám zdraží. 😀
Přesně tak, při platbě ručení to vypadá, že drahám bude pučovat Orient expres. 😀
Ne, za to se soukromníkům odebírá licence. Ikdyby tam to auto jančurobijec sám odstavil, aby k nehodě došlo, sourpava chyběla a mohlo se odebírat.
Cítím zombie invazi Honeckerů, které se už nezastavitelně řítí na Prahu
Syslografy ještě do důchodu taky nepujdou
Naopak, jejich turnusová potřeba stoupla ze 4 na 5, je to perspektivní řada 🙂
Bude to paráda. Kvůli dlouhodobé nekompetentnosti ČD tady bude jezdit největší šrot z celé republiky.
(A o reklamaci ETCS ať si vykládají holubům, problém s disponibilitou CE je v Praze dlouhodobý a neřešený.)
A ještě bych zapomněl, že šotouši budou po tomto ČD milovat, protože co jiného by ty Honeckery mělo tahat, než řada 151?
Ještě jsou rezervy. 😄
Vrchlice můžou jezdit taky sólo a posilu v Kralupech na S4 taky párkrát odepsali. 😁😄
To už by kucí mohli uvažovat i o revitalizaci polepem do PIDžama, ne?
Sysel s honekry se rozmnožil na ostravsko a opavsko. Lidé nevěřícně koukají, co to je.