-20 CityElefantů. Středočeši si stěžují na nedostatek jednotek, chystají se náhradní soupravy
Jednotka 471 CityElefant v barvách PID. Foto: Pražská integrovaná doprava
Za chybějícími jednotkami jsou i reklamace zabezpečovače ETCS.
Prej nemáme remcat.
4× 810 a jede se.
Tak a teď můžeme čekat na odklad výhradního provozu ETCS vyhlášený 31.12.2024. A proč? Důvod se pomalu ale jistě rýsuje.
Už ve čtvrtek se na S9 objevil sysel + 2 honeckery. Hodně špatný.
Můžeme si tu říkat, že nějaký vlak je lepší než odřeknutý vlak, jenže na příměstu jezdí spousta lidí s kočárky a koly, a to je teprve peklo.
Taky si řekněme, že kdyby se toto stalo Regiojetu nebo Arrivě, už by se tady fasovaly vidle na veřejný lynč.
Vidle? Spíš kulomety … zbraně kategorie A, plně automatické, zakázané a to v touze po dodržování předpisů.
A ze těch cyklistů teď jezdí že :-), nesnižuji nijak obsah vašeho příspěvku (klasické vozy na příměstské os nepatří), ale ta argumentace je dost laciná 🙂
Projeďte se pražským eskem, cyklistů jezdí pořád dost.
Ono totiž lidé nejezdí na kole jen na výlety, víme?
Spíš si myslím, že se zbláznil Středočeský kraj. Podívejte se na intervaly, jaké si poručil. Takhle často nejezdí někde ani pražské tramvaje.
To arrive se na většině linek fakt nestane, že by výjimečně dala něco vysokopodlazniho.
Klíčové velkokapacitní jednotky a oni si dovolí ETCS instalovat na poslední chvíli. Jak v Praze, tak v MSK kraji. Kvůli neustálému roky trvajícímu nedostatku náhradních dílů se taky hodně jednotek rozebralo na díly. Je to ostuda kor když nástupce Elefanty nemají. Hlavní je, že je dostatek systémových specialistů, když ne provozuschopných jednotek.
Vsak Twindexx je idealni nahrada
Moc bych nevykřikoval, nebo vám ČD nasadí 3x regionovu místo Elefanta. :o) Mám pocit, že jich mají v záloze dost :o) Ale teď vážně, ETCS v řadě 471 dělá trošku problém a nikdo neví proč.
Tak je na case dotahnout vyberko na nove soupravy,…
Asi jsem nezachytil, už se na něčem pracuje?
Svezl jsem se s kluky (tehdy ve školce) na představení City Elefantů (okruh přes Malešice), no a dneska je mladšímu 33…
Objednavatelé schvalují zadání.
Díky. 🙂 už bylo na čase. Tak to je krok 1.
Tak až budou zadavatelé schvalovat objednání, budeme o další kousek blíže.
Vzhledem k tomu, že tohle je se opakuje rok co rok a rok 2029 je ještě docela daleko, udivuje mne, proč stále není tlak na nákup ojetých patrových vozů s nízkopodlažním nástupem z ciziny. Odlišný systém vytápění může snad případně suplovat pronájem lokomotivy, která takový systém umí. Přijde mi, že dokud stále někdo baští výmluvy, není důvod pro řešení.
Ono jezdit s dieselovou lokomotivou v rámci PIDu na elektrizovaných tratích není žádné terno.
Proč by si s tím nějaký MS2 Traxx z poolu neporadil?
A on ten TRAXX umí z 3000V DC 1500 V /1000V AC?
mno, da se cekat, ze stari se nejak projevi, ale predstava, ze potrebuji 60 jednotek v provozu, a mam cca 20% rezervu a nestaci to,… to je zvlastni…
To není stářím, napjatá situace je po celou dobu provozu 471.
Jenže je posílají na instalaci ETCS (a to tak že ne po jednom), dále na „reko“ interiéru, se zničenou se nic nenadělá… a rázem máte rezervu 10%. Do toho nabíhají nějaké „plánované“ opravy/údržby, no a pak ty neplánované… a jsou v mínusu.
V Moravskoslezském kraji mají být jako zálohy Sysel+2×Honecker aspoň podle Vagonwebu 🤣
Dokonce dnes v provozu, přesně v uvedeném řazení.
Bylo by a čase dělat v nich úklid a udržovat je v pořádku a ne jako teď kdy je snad každý uvnitř pomalovaný a poškozeny. Kromě těch s antigrafiti divným polepem
OK, tak jich odstavíme najednou ještě víc.
Co takhle ten úklid dělat u odstavených jednotek?
Že by 150.2 pár dní po posledním turnusovém nasazení opět nečekaně zasáhla do provozu? Ne však na Sp ale na Os 🤔😂
Stát se to může, avšak 150.2 nemluví se syslem, takže by to zničilo nejen jízdní doby, ale i obratové časy.
Tak to bude jezdit jako kdysi, 150+x Bmto+150 😀
Čím to, že do Prahy v poslední době přišli noví panteři, a stejně je vlaků nedostatek? To se o tolik zvýšila provozní potřeba?
Ano zvýšila, myslíte že by PID objednal 22 panterů jako zálohu?
Ano, na některých tratích byl zahuštěn provoz, takže turnusová potřeba skutečně vzrostla.
Plus do Kralup vzrostla kapacita; na některých vlacích jezdí 2 pantery místo 1 elefantu.
což není zvýšení kapacity 😀
2 panteři = 2×225 = 550 míst
1 elefant = 310 míst
550 => 450
Jo. Zkrátil se interval mezi Lysou a Prahou na 15 minut, je zavedená nová linka S42 v intervalu 60, zkrácení intervalu z 60 na 30 u linky R41.
Jednopatrove soupravy jsou nevhodné a nestačí
Konkrétně?
Před rokem byla v Praze turnusová potřeba 60 elefantů, teď je 60 elefantů a 19 panterů.
A to je běžná záloha mít k 60 starým jednotkám cca 11 náhradních a u nových dokonce k 19 jen 3? (tedy cca 15-20% jako teoretická záloha) Netuším jaké je obvyklé procento nasaditelnosti na kolejích a je mi jasné, že nikdo nebude mít někde v depu X souprav za fůru pěnez jen pro situace „co by kdyby“, ale o to více mne fascinuje kolik různých souprav / variant, typů apod dráhy provozují.
60 je minimum, nekdy se posiluje nad 60
A čím to, že z celkového počtu 12-ti vozů Bdmteeo296 (také udržovaných a nasazovaných v Praze) jezdí tak 2/3?
No asi na tom budou stejně jako elefanty i guess
Ty jsou díky tomu že nereklamuji špatnou rekonstrukci zralé do šrotu
Ví někdo co s nimi bude? Údržba nula a stav na vyřazení. Polovina dveří nefunguje a vše z nich v interiéru padá
Jo, no už by to chtělo sypat ty EMU400. Po desítkách.
Hezky to pasuje ke včerejšímu komentáři o kvalitativním posunu české vozby
Tolik externích objektivních důvodů, PR oddělení odvedlo skvělou práci…
Objektivní občasné pozorování provozu S7 přináší pozoruhodné poznatky průserového charakteru. Už nejen ty rachotiny na některých Řevnicích, ale i situace, kdy místo obvyklé zdvojené soupravy k překvapení davu přijede jednoešus. To bylo běžné až o vánočních prázdninách a ne v nejhektičtějším dopravním čase. (I v tom mezisvátčí takový spoj měl co dělat, aby to pobral – loňská zkušenost.)
Brbláním si určitě přivolám, že mi zas přijede sysel s poruchou dveří a dostane se mi rady od zkušenějšího spolucestujícího, že do tohodlenc vagónu nééé, jede prázdnej.
O tomhle píáristi nereferují, nebo to právě mistrovsky okecají.
Řešení ať už ne uplně šťastné je půjčení/ nákup vozu od DB/ RJ a zkusit je schválit
Samozdrejme jezdit dieselem pod dráty
Ty ostravské už ukradli?
Kdyz tak asi ne vsechny, v nedeli jsem nejaky videl v Ostrave
Jeden už dlouhodobě je v PId
Jeden. 024.
Žabák z muzea by mohl být nasazen
A ještě 460. Dráhy udělaly chybu, že je vyřadily. 😀
Tak za jednotku odstavenou kvůli mimořádné události snad zajistí náhradní vozidlo pojišťovna.
Tak toho bych se chtěl někdy dožít! 🙂
Pojišťovna má určitě plnou garáž CityElefantů…
Jejich problém, čím zajistí náradní dopravu.
Přesně tak, při platbě ručení to vypadá, že drahám bude pučovat Orient expres. 😀
Ne, za to se soukromníkům odebírá licence. Ikdyby tam to auto jančurobijec sám odstavil, aby k nehodě došlo, sourpava chyběla a mohlo se odebírat.
Cítím zombie invazi Honeckerů, které se už nezastavitelně řítí na Prahu
Syslografy ještě do důchodu taky nepujdou
Naopak, jejich turnusová potřeba stoupla ze 4 na 5, je to perspektivní řada 🙂
Bude to paráda. Kvůli dlouhodobé nekompetentnosti ČD tady bude jezdit největší šrot z celé republiky.
(A o reklamaci ETCS ať si vykládají holubům, problém s disponibilitou CE je v Praze dlouhodobý a neřešený.)
A ještě bych zapomněl, že šotouši budou po tomto ČD milovat, protože co jiného by ty Honeckery mělo tahat, než řada 151?
Ještě jsou rezervy. 😄
Vrchlice můžou jezdit taky sólo a posilu v Kralupech na S4 taky párkrát odepsali. 😁😄
To už by kucí mohli uvažovat i o revitalizaci polepem do PIDžama, ne?