Obchvat Příbrami se po roce dostal do územního řízení. Kvůli příbuzenství se řeší v Praze
Jde o další kapitolu v téměř nekonečném příběhu přípravy jihovýchodního obchvatu Příbrami, jehož stavba se plánovala už před rokem 1989.
Příprava dlouho slibovaného a léta odkládaného jihovýchodního obchvatu Příbrami na silnici I/18 se sune do další fáze. Pražský magistrát zahájil k téměř pětikilometrovému úseku územní řízení. Stalo se tak přesně rok poté, co Ředitelství silnic a dálnic podalo žádost o územní rozhodnutí na středočeský krajský úřad.
Kraj ovšem v polovině února ohlásil riziko podjatosti s tím, že vedoucí Odboru územního plánování a stavebního řádu je příbuzná s účastníky řízení, majiteli pozemků a rodinného domu. Ministerstvo dopravy proto koncem května rozhodlo o přesunu řízení do Prahy.
Konkrétně v řízení jde o první část obchvatu mezi místními částmi Brod a Nová Hospoda. Stavět by se měla v letech 2029 až 2031, předpokládané náklady se blíží 700 milionům korun.
Jde o další kapitolu v téměř nekonečném příběhu přípravy jihovýchodního obchvatu Příbrami, jehož stavba se plánovala už před rokem 1989.
Paradoxně dále v přípravě je 5,5 kilometru dlouhý úsek mezi Bohutínem a Brodem, který je označen jako 2. část. Může za to centrální komise ministerstva dopravy, která tuto druhou část v roce 2015 v přípravě upřednostnila. Pravomocné územní povolení získala už v říjnu 2020, tehdy ŘSD kladlo zahájení stavby na rok 2022. Dosud se nekoplo, informační leták nyní uvádí jako termín zahájení stavby rok 2027 (ještě letos v květnu to byl rok 2026). Hotovo má být v roce 2028.
Třetí úsek pak představuje napojení na Evropskou ulici.