Obchvat Příbrami se po roce dostal do územního řízení. Kvůli příbuzenství se řeší v Praze

Silnice I/18 v Příbrami. Pramen: ŘSDSilnice I/18 v Příbrami. Pramen: ŘSD

Jde o další kapitolu v téměř nekonečném příběhu přípravy jihovýchodního obchvatu Příbrami, jehož stavba se plánovala už před rokem 1989.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jmenovče, nevíte o čem mluvíte.Nemůžete z obchvatu udělat dálnici. To děláte vše v jednom. Pokud bude vůle, tak se udělá propojka D5-D4, ale mimo Příbram. Původně měla propojka obcházet Dobříš, Hostomice, Lochovice a Hočovice, bohužel Dobříš si zrušila obchvat a tak celý dopravní proud půjde přes ně. Samozřejmě, že by tato spojka byla nejlepší mimo zástavbu a nejlépe v podzemí, tedy tunel pod Brdy, bohužel, ale to je tak nákladné, že půjde vrchem. Otázkou je kudy přesně. Dnes jsou v ZUR územní rezervy pro obchvat Lochovic a Hostomic. Pokud dojde ale k změnám UP, tak bude nejspíš problém. V současnosti… Číst vice »

Koro

Po I/18 jede tak 5% tranzitu, zbytek je lokální doprava. Obchvat je zde velký luxus. Radši si měli vzít do parády II/118. Tam je to jedna velká krajská ostuda. Silnice je mnohem vytíženější než celá I/18.

Petr

Ten obchvat je ale i pro tu II/118. Pokud jí uděláte jako kapacitní spojkou už to neprorvete přes Evropskou. Uvidíte co nastane po zprovoznění obchvatu Hořovic. Ucpe to Lochovice. Souběh 114 a 118 bude o život. O Dobříši nemluvě. Přitom se mluvilo v listopadu o nebezpečných úsecích v kraji, mrkněte se tam kolik jich tam je právě u nás.

Koro

Jak konkrétně souvisí jižní obchvat Příbrami se silnicí 118?

Petr

Zkoušel jste se někdy dostat na kruhač u pekárny o Jinec ve špičce? Navíc 118 je značená okolo ,Lidlu po 18 a dál. Na 66 až na náměstí, kde okolo radnice pokračuje na Sabák.

Petr

Omluva za překlepy, psal jsem z mobilu.

vitapb

Co si myslíte, že nastane s obchvatem Hořovic? Snad jediný, co to může nějak přitáhnout je dopravu, která jede nyní na Plzeň přes Rožmitál a té si myslim že je minimum. Ten obchvat co se v Hořovicích staví vlastně bude taky polovičatej, takže nějaký minuty ušetří, ale žádnej zázrak. Velký změny v Příbrami bych kvůli tomu nečekal.

Petr

Opět naprosté zvěrstvo díky jen dvěma pruhům a hrozným kruhovým objezdům místo aby tam byly normálně 4 pruhy a mimoúrovňové křižovatky když už se to staví. Postupně by tak vznikala dálniční síť jako v Německu ale tady se to aby nové silnice byly kvalitní nevyužívá a staví se nesmyslně stále dál jen dvouproudé smrtelně nebezpečné silnice na kterých umírají další a další lidé díky tomu že tam nejsou oddělené protisměrné pruhy

Petr

Přitom by zase stačily jen čtyři pruhy s nižší rychlostí 110 km/h a bez odstavných pruhů jen s těmi odstavnými malými plochami po pár stech mechtrech jako na D1 v kopcích

Zrzek

Tohle provedení je na Slovensku a je to jeden velký průšvih. Ona stačí ve většině případů dvouproudá, ale ty MUK s dostatečně dlouhými připojovacími pruhy místo kruhaku by dopravu dost urychlilo.

Jan K

Dražší silnice, méně bezpečná, delší projednání.. To chceš

Petr

Přesně tak, jmenovec si myslí, že místní budou čekat dalších čtyřicet let na obchvat. Důležitější než zda jsou MUK a čtyřpruh, je aby se udělala i druhá část.

Libor

Tak zrovna tady mi to na 2+2 přijde trochu luxus. Ona silnice zas až tak nikam nevede. myslím si, že je lepší než tady řešit polodalnici, tak raději budovat obchvat i jinde …a že takových míst stále je ..

Leon

Většina jízd po I/18 začíná nebo končí v Příbrami. Obchvat tedy na 2+2 rozhodně není.

Jan K

To budete psát pod každou zprávu o výstavbě obchvatu, že tam nedělají vaše nebezpečná dálnice bez odstavného pruhu? 😀

mlokXCM

Proč by tady měla být „dálnice“, když jednak tento samotný obchvat bude spojnicí dvouproudových silnic a jedna dálnice (D4) je hned vedle? Nehledě na to, že tam ani není kudy tu čtyřproudou silnici uzpůsobenou na rychlost 110 km/h vést.

Jan K

Uživatel Petr by nic jiného nestavěl.. tohle píše pořád dokola

Petr

Navíc je potřeba spíš kapacitní propojka D5-D4, než kapacitní obchvat Příbrami, tady stačí podobné parametry jako u Evropské. Jmenovec neví co mluví.

Neonym

Nesouhlasím s vámi ohledně těch 4 pruhů, ale jinak ano. Kouzlo silniční (nejen dálniční) sítě v Německu je to, že při jízdě po silnicích vyšších tříd na dlouhé vzdálenosti člověk projede jen minimum obcí a v minimu případů musí zpomalovat, aby dal někomu přednost. Výsledek je dobrý nejen pro toho řidiče, ale také spotřeba při takové jízdě (a s ní spojené emise) je mnohem nižší než při neustálém rozjíždění se a brždění.

Jiri

Má smysl stavět JV obchvat paralelní s D4 kousek vedle? Nevím.

libor

toto už mě taky napadalo, hlavně ta severní část mi přijde taková lehce zbytečná, případný tranzit od I/18 od Rožmitálu by mohl směřovat po I/66 na Milín. Otázkou pak je směr silnici II/118 směr na jih, tam to po D4 je opravdu hodně daleko

Petr

Ano má, podobně jako v Králově Dvoře a Berouně. Tam také by ještě pomohlo obchvat ukončit až Za Zdicemi.

Kentaur

Tak minimálně úsek Brod – Bohutín je potřeba. Stávající silnice přes Březové Hory je naprosto nevyhovující pro tranzitní kamionovou dopravu.
Spíš přemýšlím o tom úseku Brod – Dubno, jestli bude dostatečně využívaný z důvodu nedaleké D4.

Petr

Je potřeba, už dnes se jezdí přes Hatě a Sázky, po místních komunikacích. Evropská ty osobní automobily via sídliště totiž nepobere. Úplně stačí to co musí vzít z II/118 od Jinec.

Kentaur

No, tak tento směr jsem opomenul… Díky za připomenutí, teď mi to dává trochu větší smysl.

Jiří

Brod – Dubno mi na první přijde jako zbytečný úsek. Pokud by se obchvat z Bohutína připojoval na 66 někde blíž Milínu, tvořil by s D4 celý obchvat Příbrami.

Kubrt

Tam jde o to, obejít průjezd Březovými Horami – tam ta silnice je fakt ve středověkých parametrech. Plus se trochu odlehčí Evropská, kde jsou zácpy. Na čtyřpruh to rozhodně není. S D4 bych souvislost nehledal, to je jiný směr.

Tomas

Je vidět že nejste z Pribrami…

Petr

Pěkně řečeno. Nejspíš i jmenovec není z Příbrami.

Jiří

Nejsem, proto se ptám.