Obchvat Příbrami se po roce dostal do územního řízení. Kvůli příbuzenství se řeší v Praze
Silnice I/18 v Příbrami. Pramen: ŘSD
Jde o další kapitolu v téměř nekonečném příběhu přípravy jihovýchodního obchvatu Příbrami, jehož stavba se plánovala už před rokem 1989.
Jmenovče, nevíte o čem mluvíte.Nemůžete z obchvatu udělat dálnici. To děláte vše v jednom. Pokud bude vůle, tak se udělá propojka D5-D4, ale mimo Příbram. Původně měla propojka obcházet Dobříš, Hostomice, Lochovice a Hočovice, bohužel Dobříš si zrušila obchvat a tak celý dopravní proud půjde přes ně. Samozřejmě, že by tato spojka byla nejlepší mimo zástavbu a nejlépe v podzemí, tedy tunel pod Brdy, bohužel, ale to je tak nákladné, že půjde vrchem. Otázkou je kudy přesně. Dnes jsou v ZUR územní rezervy pro obchvat Lochovic a Hostomic. Pokud dojde ale k změnám UP, tak bude nejspíš problém. V současnosti… Číst vice »
Po I/18 jede tak 5% tranzitu, zbytek je lokální doprava. Obchvat je zde velký luxus. Radši si měli vzít do parády II/118. Tam je to jedna velká krajská ostuda. Silnice je mnohem vytíženější než celá I/18.
Ten obchvat je ale i pro tu II/118. Pokud jí uděláte jako kapacitní spojkou už to neprorvete přes Evropskou. Uvidíte co nastane po zprovoznění obchvatu Hořovic. Ucpe to Lochovice. Souběh 114 a 118 bude o život. O Dobříši nemluvě. Přitom se mluvilo v listopadu o nebezpečných úsecích v kraji, mrkněte se tam kolik jich tam je právě u nás.
Jak konkrétně souvisí jižní obchvat Příbrami se silnicí 118?
Zkoušel jste se někdy dostat na kruhač u pekárny o Jinec ve špičce? Navíc 118 je značená okolo ,Lidlu po 18 a dál. Na 66 až na náměstí, kde okolo radnice pokračuje na Sabák.
Omluva za překlepy, psal jsem z mobilu.
Co si myslíte, že nastane s obchvatem Hořovic? Snad jediný, co to může nějak přitáhnout je dopravu, která jede nyní na Plzeň přes Rožmitál a té si myslim že je minimum. Ten obchvat co se v Hořovicích staví vlastně bude taky polovičatej, takže nějaký minuty ušetří, ale žádnej zázrak. Velký změny v Příbrami bych kvůli tomu nečekal.
Opět naprosté zvěrstvo díky jen dvěma pruhům a hrozným kruhovým objezdům místo aby tam byly normálně 4 pruhy a mimoúrovňové křižovatky když už se to staví. Postupně by tak vznikala dálniční síť jako v Německu ale tady se to aby nové silnice byly kvalitní nevyužívá a staví se nesmyslně stále dál jen dvouproudé smrtelně nebezpečné silnice na kterých umírají další a další lidé díky tomu že tam nejsou oddělené protisměrné pruhy
Přitom by zase stačily jen čtyři pruhy s nižší rychlostí 110 km/h a bez odstavných pruhů jen s těmi odstavnými malými plochami po pár stech mechtrech jako na D1 v kopcích
Tohle provedení je na Slovensku a je to jeden velký průšvih. Ona stačí ve většině případů dvouproudá, ale ty MUK s dostatečně dlouhými připojovacími pruhy místo kruhaku by dopravu dost urychlilo.
Dražší silnice, méně bezpečná, delší projednání.. To chceš
Přesně tak, jmenovec si myslí, že místní budou čekat dalších čtyřicet let na obchvat. Důležitější než zda jsou MUK a čtyřpruh, je aby se udělala i druhá část.
Tak zrovna tady mi to na 2+2 přijde trochu luxus. Ona silnice zas až tak nikam nevede. myslím si, že je lepší než tady řešit polodalnici, tak raději budovat obchvat i jinde …a že takových míst stále je ..
Většina jízd po I/18 začíná nebo končí v Příbrami. Obchvat tedy na 2+2 rozhodně není.
To budete psát pod každou zprávu o výstavbě obchvatu, že tam nedělají vaše nebezpečná dálnice bez odstavného pruhu? 😀
Proč by tady měla být „dálnice“, když jednak tento samotný obchvat bude spojnicí dvouproudových silnic a jedna dálnice (D4) je hned vedle? Nehledě na to, že tam ani není kudy tu čtyřproudou silnici uzpůsobenou na rychlost 110 km/h vést.
Uživatel Petr by nic jiného nestavěl.. tohle píše pořád dokola
Navíc je potřeba spíš kapacitní propojka D5-D4, než kapacitní obchvat Příbrami, tady stačí podobné parametry jako u Evropské. Jmenovec neví co mluví.
Nesouhlasím s vámi ohledně těch 4 pruhů, ale jinak ano. Kouzlo silniční (nejen dálniční) sítě v Německu je to, že při jízdě po silnicích vyšších tříd na dlouhé vzdálenosti člověk projede jen minimum obcí a v minimu případů musí zpomalovat, aby dal někomu přednost. Výsledek je dobrý nejen pro toho řidiče, ale také spotřeba při takové jízdě (a s ní spojené emise) je mnohem nižší než při neustálém rozjíždění se a brždění.
Má smysl stavět JV obchvat paralelní s D4 kousek vedle? Nevím.
toto už mě taky napadalo, hlavně ta severní část mi přijde taková lehce zbytečná, případný tranzit od I/18 od Rožmitálu by mohl směřovat po I/66 na Milín. Otázkou pak je směr silnici II/118 směr na jih, tam to po D4 je opravdu hodně daleko
Ano má, podobně jako v Králově Dvoře a Berouně. Tam také by ještě pomohlo obchvat ukončit až Za Zdicemi.
Tak minimálně úsek Brod – Bohutín je potřeba. Stávající silnice přes Březové Hory je naprosto nevyhovující pro tranzitní kamionovou dopravu.
Spíš přemýšlím o tom úseku Brod – Dubno, jestli bude dostatečně využívaný z důvodu nedaleké D4.
Je potřeba, už dnes se jezdí přes Hatě a Sázky, po místních komunikacích. Evropská ty osobní automobily via sídliště totiž nepobere. Úplně stačí to co musí vzít z II/118 od Jinec.
No, tak tento směr jsem opomenul… Díky za připomenutí, teď mi to dává trochu větší smysl.
Brod – Dubno mi na první přijde jako zbytečný úsek. Pokud by se obchvat z Bohutína připojoval na 66 někde blíž Milínu, tvořil by s D4 celý obchvat Příbrami.
Tam jde o to, obejít průjezd Březovými Horami – tam ta silnice je fakt ve středověkých parametrech. Plus se trochu odlehčí Evropská, kde jsou zácpy. Na čtyřpruh to rozhodně není. S D4 bych souvislost nehledal, to je jiný směr.
Je vidět že nejste z Pribrami…
Pěkně řečeno. Nejspíš i jmenovec není z Příbrami.
Nejsem, proto se ptám.