Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Zahrádkáři neuspěli, nejdelší část obchvatu Příbrami má územní rozhodnutí

Silnice I/18 v Příbrami. Pramen: ŘSD
Desítky let plánovaný obchvat Příbrami se přiblížil výstavbě.

Nejdelší část budoucího jihovýchodního obchvatu Příbrami mezi Bohutínem a Brodem získala pravomocné územní rozhodnutí. Středočeský krajský úřad zamítl odvolání a potvrdil předchozí rozhodnutí stavebního úřadu. Vyplývá to z informací na úřední desce. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce se stavbou 5,6 kilometru dlouhé silnice (přeložka I/18) začít v roce 2022.

Stavební úřad vydal územní rozhodnutí k takzvané druhé části obchvatu letos v lednu. Rozhodnutí napadlo sedm subjektů, mimo jiné zahrádkářská organizace Příbram-Zdaboř. Spis tak dostali na stůl krajští úředníci, kteří odvolání zamítli. V postupu stavebního úřadu ani napadeném rozhodnutí nezjistili vady, které by odůvodňovaly jeho zrušení nebo změnu. Proti rozhodnutí se podle správního řádu již nelze dál odvolat. ŘSD tak může pracovat na dokumentaci pro stavební povolení.

Stavba desetikilometrového obchvatu Příbrami byla plánovaná už před rokem 1989. Rozdělena je do tří úseků, druhá část mezi Bohutínem a Brodem byla doporučena k výstavbě dříve než zbylé dva úseky. „Jihovýchodní obchvat Příbrami (2. část) má pravomocné územní rozhodnutí a příprava této důležité silniční stavby tedy může pokračovat. Její zahájení předpokládáme v roce 2022,“ uvedlo dnes ŘSD na twitteru.

Plánovaná trasa má své kritiky, obyvatelé části Zdaboř se obávají hluku a zhoršení kvality bydlení. Na veřejném projednání kritizovali výškové umístění stavby, někteří mluvili o frašce či mrhání penězi. Lidé z Březových Hor naopak na novou silnici netrpělivě čekají. Obchvat jim má ulevit od nadměrné dopravy, a jsou tudíž proti každé změně projektu, která by mohla stavbu zdržet.

ČTK

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Takže zahrádky jsou to téma! Obchvat dělá opozice jenom.

Gejza

Tento obchvat mi dopravně nedává smysl. Jediným jeho přínosem je potenciální vymístění tranzitní dopravy na silnici I/18 z intravilánu Příbrami. Jenomže na I/18 jižně od Příbrami leží pouze Rožmitál pod Třemšínem a v zásadě jen menší města a vesnice (což platí i o vzdálenějších cílech). Intenzita dopravy v r. 2016 na I/18 byla v Bohutíně cca 6 350 vozidel za den, z toho 100 kamionů. Troufal bych si tvrdit, že valná většina dopravy (snad kromě kamionů) byla z pohledu Příbrami místní, tzn. dojížďka z menších obcí a měst. Také bych si tipnul, že z těch 6 350 netvořilo výrazně více,… Číst vice »

libor

naprostý souhlas, je to fakt dost zajímavé, jak některé obchvaty jdou a jiné (dle mě mnoho důležité se vlečou – třeba na silnici I/20 mezi Plzní a Písek) a souhlas i s napojením Brod-D4, toto navržené řešení je fakt mrhání půdou i penězi. Skoro to tipuji, že to někdo navrhoval dávno v době, když D4 končila jinde a prostě už to nepředělal…. jinak bydlím u Nepomuku a jezdím tudy třeba i 1x2x za měsíc, takže budoucí obchvat i využiji, ale když vidím kvalitu silniční sítě jinde, nechápu….

Luboš Beneš

Nechápu proč na začátku obchvatu je úrovňová křižovatka do Bohutína, když po 100m je viadukt kde by se dalo udělat napojení mimoúrovňové a bezpečnější…Jel jsem tudy zrovna včera večer a provoz v Příbrami hustý….

libcha

Neznám tamní poměry, tak se zeptám: pokud přes Příbram po I/18 projíždí značné množství tranzitní dopravy: odkud a kam (většinou) jede? Z mapy mi ta I/18 připadá, že vede téměř „do nikam“.

Bifidus

Přes Příbram se jezdí z D4 na D5 po silnici číslo 118. Na té úzké a klikaté silnici je hrozný provoz :-(. Další trasa vede od Plzně po silnici číslo 18 na D3.

Paja

Tak nevím co si představit pod pojmem hrozný provoz, ale na I/18 (směrem k D3) hrozný provoz teda určitě není.
A úplně nevím co by lidi, kteří jezdí po I/18 přes Příbram mohlo vést k tomu, aby jeli po tom obchvatu.

franzJosej

na endlich, 😍 cesi pojdme otevrit oci a makat a nebrblat

Peeetr

To ti nepomůže, když aktivistické organizace jako třeba Špína Země dostávají dotace i ze zahraničí, aby sabotovali výstavbu v Česku, čímž se dlouhodobě dehonestotují zvláště demokratické národní státy.

Frantisek

A ideálně zrušit železnici, pomnožit auta a jimi vše honit co nejdál, ať jsme ještě nemocnější. Fajn, ale na tom já dělat nebudu, protože mi to přijde padlé na hlavu. Na tom si případně pracujte beze mě. 🙂

Jiří Kocurek

Tohle už je posedlost…

Michal

Přetlak holt musí ven… 🙂

Jakub P

To je. Ale nejbizarnější na tom je, že z těch tří je i tak nejnormálnější.

Michal

No tak na tom nedělejte, oni to asi zvládnou i bez Vás. Ale je od Vás hezké, že jste do dal vědět předem, aby s Vámi nepočítali… 🙂