DPP má povolení pro novou tramvajovou trať okolo bývalého žižkovského nákladového nádraží
Stavbu chce začít DPP příští rok.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal během jediného dne dvě povolení pro stavbu nových tramvajových tratí. Po souhlasném razítku s tramvajovou tratí do Malešic vydal Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) zatím nepravomocné stavební povolení také pro nové koleje v úseku Olšanská – Habrová na Žižkově. DPP počítá se zahájením stavby příští rok.
Povolení je zveřejněno na úřední desce. V řízení podaly námitku České dráhy kvůli nedořešeným majetkoprávním změnám v areálu žižkovského nákladového nádraží, DESÚ námitku odmítl. Projekt začíná ve stávající křižovatce ulic Olšanská a Jana Želivského, kde bude vybudována nová větev tramvajové křižovatky pro odbočení do prostoru situovaného severně od nákladového nádraží. Vjezd do nové trati bude umožněn tramvajím přijíždějících z ulice Olšanská a z jižní části ulice Jana Želivského. Na konci úseku bude tramvajová trať ukončena úvratí v prostoru zastávky Sídliště Jarov.
Tramvaj do Malešic má stavební povolení, soutěž se protáhla do příštího roku
Šest zastávek
Nová trať bude měřit necelé dva kilometry. Dvoukolejný úsek v prostoru stávajícího Nákladového nádraží Žižkov včetně napojení na stávající trať má délku 1,338 km, jednokolejný úsek vedený po tělese místní dráhy má délku 0,481 km, úvraťová zastávka na Sídlišti Jarov má délku 0,136 km.
Celkem vznikne šest nových zastávek: Nový Žižkov, Nákladová, Malešická, Nad Kapličkou, Habrová a Sídliště Jarov. Pro část tramvajové tratě bude využito stávající těleso železnice.
Součástí záměru je výstavba nové měnírny ve svahu mezi ulicemi K Červenému dvoru a Na Viktorce. Tramvajová trať vznikne v nové čtvrti, v které má najít bydlení až 15 000 lidí.
Další krok: Nová tramvajová trať na Žižkově hladce prošla posouzením vlivů na okolí
DPP zatím nezačal stavbu s náklady 623 milionů korun soutěžit, podle informací na stránkách DPP by měla stavba začít příští rok.