DPP má povolení pro novou tramvajovou trať okolo bývalého žižkovského nákladového nádraží
Vizualizace nově tramvajové tratě na Žižkově. Pramen: DPP/dokumentace EIA
Stavbu chce začít DPP příští rok.
Stavbu chce začít DPP příští rok.
DPP patří pochvala za snahu. Ale výsledek bude stejně průšvih. Na Seifertovu už se další linka nevejde, takže sem se buď bude muset odklonit linka 5 (čímž se z Ohrady sebere posila extrémně přetížené devítce), nebo se sem bude muset zavést nějaká nová linka, která odsud zamíří na Vinohradskou, což ale nebude odpovídat převládající směrové poptávce. Zkrátka v trase Hlavák-NNŽ-Chmelnice-Vysočanská mělo být už dávno postavené metro, kterého se ale asi v tomto století nikdo nedočká.
Má tam jezdit linka 5.
5 stejně nejezdí až na Spojovací, takže se jí přesměrováním seberou z této větve jen 3 zastávky, jako ano někomu se tím mírně může zhoršit komfort, ale nemyslím si, že by to udělalo až tak zásadní rozdíl.
Kromě toho, část lidí na ni může chodit od zástavby mezi Vápenkou a nádražím nově na druhou stranu, než chodí dosud. Žádná tragédie.
Ad „celkem zde má najít bydlení až 15 000 lidí“:
Tolik lidí se do Prahy chce přistěhovat za rok až rok a půl. Takových developerských projektů by Praha pro následujících 30 let tedy potřebovala ke dvaceti.
Chtít je jedna věc, skutečné možnosti druhá.
Už se ví která linka tam pojede?
5
Díky
5
Na mapě na třetím obrázku mě velmi zaujala plánovaná tramvajová propojka Kubánské náměstí – Hollarovo náměstí.
Evidentně to má procházet areálem vinohradské nemocnice.
Zatím jsem to nikde jinde neviděl, neví o tom někdo něco víc?
Je to v kategorii „Rozvojové záměry tramvajových tratí k dalšímu ověření/územní stabilizaci“. https://iprpraha.cz/stranka/3927/tramvajove-trate
Pochopil jsem správně, že nejprve bude první etapa končit jen někam za most na Malešické ul. a ještě k tomu poslední třetina bude jen jednokolejná? A že druhá etapa, která má vést až k Českobrodské se bude realizovat kdovíkdy až s realizací Jarovské třídy?
Děkuju za dovysvětlení.
škoda že to nezakruhovali někde za fotbalákem v malešicích s tratí z malešic, byla by to praktická spojka. klidně se změnou čísla a střídáním na ose, taková průjezdná konečná.
https://mapy.cz/s/kofajukaze
Ve článku je několik nepřesností.
1. Jarovská třída nepovede skrz aráel NNŽ – povede, tak jak je v obrázcích uvedeno, v profilu ulice Malešická kolem NNŽ.
2. Developerská výstavba už na NNŽ začala. CENTRAL GROUP zde již staví druhý blok, který přímo sousedí s budoucí TT.
díky za upozornění.
proč nechtějí propojku na severní část Želivského?
Myslím, že to nevychází rozumně geometricky – budova NNŽ je vůči ose Olšanské postavená dost nešikovně, takže tam vznikne nějaké esíčko a spojka od Biskupcovy by tvořila prakticky samostatnou křižovatku. No jsem zvědav, jak to nakonec bude vypadat.
Tady je nákres: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/09/mapazizkov.jpg
Díky.
Kdyby tam hypoteticky ty koleje pro jízdu Habrová – Ohrada byly – je nějaký maximální limit pro rozlohu takové křižovatky – s ohledem na vyklízecí časy?
Tak yechnicky by to slo, ale musela by se upravit poloha zastavek, posunout je vice severnim smerem.
A druha moznost, propojit novou trat s trati v Hartigove ul.
V souvislosti s úvratí by DPP měl začít řešit nějaké couvací kamery, aby řidič nemusel pokaždé běhat dozadu jako trotl, když už teda z nějakého důvodu s tramvají na rozdíl od autobusu nejde couvat pouze podle zrcátek.
Možná proto, že
1) je výrazně delši
2) je snazší udělat ovládací pult vzadu (není tam volant)
3) má delší brzdnou dráhu
1) 15T není už o moc delší než dvoukloubový autobus
2) právě že díky absenci volatu a jízdy po kolejích je naprosto jasné, kam se pojede
3) při couvání rychlostí max 15 km/h je brzdná dráha zanedbatelná
Ad 2) Volant už stejně také směřuje k čistě elektrickému snímači s koly natáčenými servem.
Fakt? Já myslel že drive-by-wire má akorát Tesla Cybertruck.
Jenom teda ad (3) aby to brzdění cestující udrželi.
No ale nechápu tu argumentaci BD, při stanovišti vzadu to je stejné?
Pokud se nepletu, tak všechny Škodovky by měly mít zpětný pohyb ze stanoviště řidiče softwarově omezený jenom na nějaké nízké jednotky metrů.
Ve vozovně klidně, tam nepoučené osoby nemají co dělat.
ad 3) a přesto příliš dlouhá, pokud za ten zadek tramvaje vleze nic netušící člověk v domění, že tramvaj pojede dál, že couvat nebude.
Asi by za takový omyl neměl zemřít, že? Neohrozil další lidi tím, že by mohli zemřít po nárazu, když nebylo vidět…
Na Habrové by měla být „klasická“ úvrať umožňující provoz pouze obousměrných tramvají, takže k žádnému „couvání“ tam docházet nebude.
Možná myšlen ten triangl plánovaný pro druhou etapu?
„nemusel pokaždé běhat dozadu jako trotl“
Na takovou konečnou přijede zhruba 1x za hodinu? Tak to je fakt strašných 30 metrů. Ikdyby to měl za směnu 500 metrů, tak zdravotní sestra naběhá 5-10 kilometrů.
Skoro by mi dávala smysl nějaká tangenta ze Spojovací na Nové Strašnice přes tuto TT a TT v Počernické
Minimálně propojit tuhle TT a stávající smyčku Spojovací.
Smyčka Spojovací je maximálně vytížená už dnes. Je výškově výš než bude konec nové tratě (podle mapy asi 17 metrů), a kudy vést koleje? Českobrodská je ucpaná už teď (takže by trať musela vést mimo stávající komunikaci) a křižovatka ČB – Hartigova – Spojovací jakbysmet, tou protahovat další kolejovou větev je smrt.
Tak v Hloubetine byly take dve trate se smyckami Novy Hloubetin a Hloubetin jen kousek od sebe. Pak prislo propojeni obou trati v Kbelske ul.,…
Tam slo predevsim o novou vozovnu Hloubetin. Jeji napojeni zprvu bylo z jedne z trati a z druhe se tam nedalo nijak dostat nez pres otocku ve smycce Palmovka ci Na Florenci. A zde je to podobne s vozovnou Zizkov, kam se nedostanete z nove trati, nez otockou na Olsanech…
Tramvaje musi tak vzdy vypravovat jina vozovna…
Ta manipulační trať ve Kbelské ulici byla zprovozněna několik měsíců po vozovně Hloubětín, takže tak dramatické to nebylo 🙂
Tady ta absence napojení nove tratě na vozovnu Žižkov bude zřejmě mnohem delší.
Tak zrovna zkapacitnit smyčku by mělo snad být docela jednoduché, ne? De facto by mělo stačit přidat čtvrtou a pátou kolej na vnějšku.
Co se trasování týká, tak bych měl pocit, že by to mělo jít Osikovou, a poté zahnout doprava a přetížit Českobrodskou jižně od Hartigovy. Vyžadovalo by ta ale velkou přestavbu smyčky, tak to asi za to nestojí.
Bylo by to dobré hlavně k lepšímu navázání Vozovny Žižkov na zbytek sítě a umožnilo by to ty trať z Žižkova obsluhovat, ale asi to není tak podstatné
Ono by asi nešlo ani tak o dovedení tramvají do stávající smyčky, jako spíše o dovedení tramvají od ní do případné nové společné smyčky. Nabízí se i nadjezd Českobrodské, jakkoli bych napojení kolejí přes existující větev křižovatky nevnímal nějak zvlášť smrtelně (jak často by bylo potřeba projet?).
spíš protáhnout až do smyčky Malešice a dál protáhnout přes železnici do Tiskařské k outletu
Nechápu absenci oblouku k vozovně Žižkov, obzvláště když tam teď nestojí nic, co by jeho vzniku bránilo.
Jsem z toho nějaký zmatený. Rozumím tomu dobře tak, že v první etapě se postaví částečná jednokolejka někam na úroveň Osikové (tomu odpovídá ta deklarovaná délka tratě) a v druhé etapě, při výstavbě Jarovské třídy, se TT prodlouží dvoukolejně až za Auto Jarov k Českobrodské?
Tak nějak, ale až toto bude tak tu už my asi nebudeme. Humorné je odvolání ČD, když největší problém je mezi Magistrátem a developery, kteří mají pozemky pro tramvaj a ve smlouvě mají povinnost jen na Jarovskou třídu = silnici. Tramvaj se musí dohodnout, nu uvidíme co Hřib.