ŘSD plánuje poslední 1,2 km obchvatu Havlíčkova Brodu, začalo shánět první razítko

I/38, nově otevřený obchvat Havlíčkova Brodu (prosinec 2023). Pramen: MDČRI/38, nově otevřený obchvat Havlíčkova Brodu (prosinec 2023). Pramen: MDČR

Téměř polovina trasy povede po estakádě.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce v roce 2028 začít se stavbou poslední části obchvatu Havlíčkova Brodu. Půjde o 1,2 kilometru dlouhý úsek severovýchodně od města, který propojí silnici I/38 od Kolína s již postavenou částí obchvatu a vyvede tranzitní dopravu z ulice U Cihláře.

ŘSD udělalo tento týden první krok k získání povolení. Do zjišťovacího řízení poslalo kompletní dokumentaci o vlivu 1,2 kilometru dlouhé stavby na životní prostředí. Záměr projektu schválila centrální komise ministerstva dopravy v březnu 2021.

Nová úsek silnice vyjde podle předběžných odhadů na 895 milionů korun. Důvodem relativně vysokých nákladů v přepočtu na kilometr je především vedení silnice po 472 metrů dlouhé estakádě. Ta převede provoz přes účelové komunikace v areálu řadových garáží, ulici Reynkova, Cihlářský potok a silnici II/344.

Silničáři otevřeli jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu, řidiči na něj mohou až zítra

Křižovatka silnic I/38 a I/34 byla již před dostavbou JV obchvatu města na hranici kapacity a křižovatka silnic I/38 a II/344 je obtížně propustná. Vybudování SV obchvatu města včetně nové okružní křižovatky na vjezdu do Havlíčkova Brodu významně zlepší dopravní situaci v této části města,“ vysvětluje ŘSD v zadávací dokumentaci. Ve vyhledávací studii ŘSD řešilo šest různých variant trasování.

Hlavní část obchvatu Havlíčkova Brodu silničáři otevřeli loni. V budoucnu plánuje ŘSD obchvat i po západním okraji města, tyto plány jsou ale zatím od realizace značně vzdáleny. Detailně je stavba severovýchodní části popsána v informačním letáku.

Severovýchodní část obchvatu Havlíčkova Brodu. Foto: ŘSD
Tagy EIA I/38 Obchvat Havlíčkova Brodu Ředitelství silnic a dálnic ŘSD severovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu
14 komentářů