ŘSD plánuje poslední 1,2 km obchvatu Havlíčkova Brodu, začalo shánět první razítko
I/38, nově otevřený obchvat Havlíčkova Brodu (prosinec 2023). Pramen: MDČR
Téměř polovina trasy povede po estakádě.
Téměř polovina trasy povede po estakádě.
Estakáda povede na dohled (a na doslech) od rezidenční zástavby. A zřejmě bude schválena, postavena a provozována.
Dokážete si představit podobný projekt na železnici? Kolik humbuku „žádný hluk tu nechceme“ by kolem toho byl..?
Libeňský přesmyk. Úplně přes kopírák. „Žádný hluk tu nechceme!“
Ani nevím, že byl tenhle nesmysl v plánu. Kdyby radši pohli s tím od Humpolce…
Obchvat HB no… hlavně tam severní část, ale třeba i začátek jižní části nemají s obchvatem nic moc společného. Tohle to alespoň trochu zachrání. Na druhou stranu po dostavbě 3 OK na 7 km.
Ja tomu nerozumim , proč zas kruhac , proč tam neni MKU.. stejnej paskvil jak na druhy straně , stejnej paskvil jak u Ulibic na D35, nebo u Náchoda . Páteřní komunikace by měla být plynulá . Dokáže mi někdo vysvětlit , kde a proč ty projektanty učí tohle zvěrstvo ? Po Evropě na takových to tazích moc kruhacu neznám (nebo málo jezdím za kopečky ). Dekuju
Ve Španělsku mají kruháčem rozdělené i dálnice, viz hodně na Mallorce
Ve Španělsku mají dva druhy dálnic. Autovía je spíš něco jako Strakonická v Praze, nemusí to mít odstavný pruh (tohle ale nemám ověřeno), ulice (nebo jen barák) může být napojen přímo sjezdem bez doprovodné komunikace, může tam být kruháč a bývá zadarmo, autopista je „opravdová dálnice“ jako u nás.
Je tor trochu složitější, kruháč přímo na hlavní trase nejde ani na autovíe. Hlavní legislativní rozdíl je, jestli je komunikace s omezeným přístupem (autopista, AP), nebo ne (vše ostatní, tj. i autovía, A). V praxi je na AP peáž (ale jsou i výjimky), na druhou stranu jsou peáže i na některých komunikacích, co AP nejsou (třeba radiály R u Madridu, vnější okruh M-50 apod.) Jinak autovíi v drtivé většině vypadají jako klasické dálnice u nás, tj. normální exity, odstavné pruhy. Spíš mají horší směrové a výškové poměry, protože zvlášť ty starší vznikaly jen rozšířením původních státních silnic N do plného… Číst vice »
Takže rozdíl mezi autopistou a autovíou je spíš jako mezi D a R do r. 2015 u nás. Původně ten rozdíl byl, nicméně aktuálně po stavební a provozní stránce dokonvergovaly do téměř nerozlišitelné podoby. Problém je v tom, že za autovíu se neplatí a za autopistu by pravděpodobně (navzdory pár výjimkám) byla peáž, takže se do toho řešení nikdo moc nehrne. Vede to k absurdním případům, kdy vedle postavené autopisty vede nezpoplatněná autovía. (Třeba A-45 a AP-46 u Malagy, A-42 a AP-41 z Madridu do Toleda.) K velké nelibosti koncesionářů (AP jsou soukromé), protože je státní A obírají o přislíbený… Číst vice »
Tak ve Španělsku jsou kruháči opravdu posedlí (ještě víc než ve Francii). Navíc mají tendence k hrozným D-I nesmyslům, jako světelná křižovatka zkombinovaná s OK (tj. průjezd středem): průjezd se zbrzdí a jako bonus ani nezmizí kolizní body. Nebo semafory na výjezdech z OK, které dokážou zasekat tři ulice najednou.
Svého času ty největší excesy monitorovala stránka Nación Rotonda (tj. Národ kruháčů), ale koukám, že už moc aktivní nejsou.
https://www.facebook.com/watch/?v=686350474873935
A to je na tom jiznim kruhaci jeste pekny kopec, tam se za ta leta propali nesmyslneho paliva a ohobluje brzdovych desticek.
Ve Švýcarsku jsou kruháče na „jedničkách“ taky uplně běžné.
To je úplně jedno jaká je to třída komunikace a jak to mají v zahraničí. Pokud projede v přímém směru několik tisíc nákladních vozidel denně, tak se MÚK prostě vyplatí. A to jak ekonomicky, tak ekologicky. Ještě bych zmínil nesmyslnou okružní křižovatku na obchvatu Svitav, kde většina z obou komunikací projíždí rovně a i přes pro stavbu MÚK příznivého terénu se sem „podařilo“ umístit OK, aby se ty dva směry bohužel potkaly.
Tam je to taky pekna cunarna, kdo tohle vymysli a schvaluje…?