Konec provozu tramvají na Libeňském mostě. Jeho stav mohou zhoršit mrazy, DPP upraví linky

Obousměrná tramvaj na Libeňském soumostí. Foto: DPPObousměrná tramvaj na Libeňském soumostí. Foto: DPP

Mrazy mohou poškodit statiku mostu, DPP navíc potřebuje obousměrné tramvaje jinde.

Pražská Libeň a Holešovice se budou muset obejít bez přímého tramvajového spojení. Dopravní podnik (DPP) se rozhodl ukončit provoz na Libeňském mostě, který už nemusí být kvůli špatnému stavu konstrukce pro tramvajovou dopravu v zimě bezpečný.

Na most dosud jezdily pouze obousměrné tramvaje, které měly konečnou zhruba v půlce soumostí – na nedaleký dopravní uzel Palmovka už museli i nyní cestující pěšky či autobusem.

Provoz skončí v neděli 24. listopadu. Od pondělí se tak upraví trasy některých linek. „Samotná uzavírka Libeňského mostu je dlouhodobá, jedná se tedy o změny trvalého rázu,“ uvedl Ropid.

Důvodem je zajištění bezpečnosti, komfortu cestujících a plynulosti dopravy vzhledem na celkový stav mostu V-009, na kterém kvůli působení nízkých teplot hrozí riziko jeho náhlého uzavření pro provoz tramvají,“ vysvětlila mluvčí DPP Aneta Řehková.

Od pondělí se také vrací plnohodnotný provoz do smyčky Výstaviště, do které se některé z linek přesměrují.

Libeňské soumostí tvoří šest mostů, stavbaři ho postavili v roce 1928. Inundační most a nadjezdy na libeňské straně prošly už letos demolicí. Se zbořením samotného mostu přes Vltavu se zatím vyčkává, před rokem pražští radní rozhodli, že neproběhne plánovaná rekonstrukce, ale bude nahrazen tvarovou replikou.

Kvůli prudkému zhoršení stavu soumostí na něm byl letos v lednu náhle pozastaven provoz tramvají, ten se následně po provedení měření vrátil jen na část trasy.

Už v létě se objevily informace o tom, že posudek statiků nedoporučil zatěžovat most tramvajemi v zimním období, jelikož mrazy mohou konstrukci dál poškodit. Vedle toho je za aktuálním ukončením provozu tramvajových linek podle informací Zdopravy.cz také nedostatek obousměrných tramvají.

Je potřebné přijmout fakt, že tramvaje se v původním rozsahu vrátí do celého úseku Dělnická – Palmovka až poté, co TSK dokončí všechny plánované stavební práce na Libeňském soumostí. Nová podoba náhradní autobusové dopravy X25 na druhou stranu umožní spojení do zastávek Dělnická/Tusarova a přestup na všechny tramvajové linky projíždějící ulicí Komunardů, a současně nabídne přímé spojení z oblasti Manin do významného dopravního uzlu Palmovka,“ říká Jan Barchánek, dopravní ředitel DPP.

Změny tramvajových linek

Kvůli konci provozu na mostě dochází novým trvalým změnám vedení tramvajových linek č. 1, 6, 14, 25 a 27. Linky č. 1 a 25 budou ze zastávky Dělnická odkloněny do obratiště Výstaviště, kde budou ukončeny.

Linky č. 6 a 14 budou ukončeny objezdem Holešovic, v zastávce Nádraží Holešovice se linka č. 6 bude měnit na linku č. 14 a naopak. Linka č. 27, původně zavedena kvůli výlukám na trase linky č. 17, bude zrušena a spoje převedeny zpět do linky č. 17.

Nové trvalé změny tramvajových linek

Linka č. 1: SÍDLIŠTĚ PETŘINY …. Strossmayerovo náměstí – Vltavská – Dělnická – Nádraží Holešovice – VÝSTAVIŠTĚ

Linka č. 6: KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ …. Strossmayerovo náměstí – Výstaviště – NÁDRAŽÍ HOLEŠOVICE (dále pokračuje jako linka č. 14 směr Spořilov)

Linka č. 14: SPOŘILOV …. Vltavská – Dělnická – NÁDRAŽÍ HOLEŠOVICE (dále pokračuje jako linka č. 6 směr Kubánské náměstí)

Linka č. 25: BÍLÁ HORA …. Strossmayerovo náměstí – Vltavská – Dělnická – Nádraží Holešovice – VÝSTAVIŠTĚ

Dosavadní vedení linek č. 12 a 94, které doposud jezdily po odklonových trasách, bude od stejného data převedeno do trvalého stavu. Také dočasně zavedená linka č. 31 bude ve stávající podobě převedena do trvalého stavu.

V oblasti bude v provozu náhradní autobusová doprava:

  • Ve dne X25 v trase Palmovka – Tusarova – Palmovka
  • V noci X94 v trase Palmovka – Maniny – Nádraží Holešovice
Tagy dpp Libeňské soumostí Libeňský most ropid
49 komentářů