Konec provozu tramvají na Libeňském mostě. Jeho stav mohou zhoršit mrazy, DPP upraví linky
Obousměrná tramvaj na Libeňském soumostí. Foto: DPP
Mrazy mohou poškodit statiku mostu, DPP navíc potřebuje obousměrné tramvaje jinde.
Linky 6 a 14 budou pro řidiče za trest, to je celkem slušnej okruh. Okružní jízda Prahou. Ze Spořilova na Kubáň :), resp. ke Slavii. K tomu mostu asi nelze víc dodat, objet se to dá, řešit se to mělo už dávno.
Jako kdysi linky 14/24
Jak pro které řidiče.
Osobně mi víc vadí krátké linky a tyhle dlouhé naopak miluju.
To bylo předtím řečí že 27 tady bude několik let trvale 😀
Přesně. Hlavně to bylo přehledný,27 Libuš. A ne 17 koukat která kde končí
Pokud nepoznáte kačenu, tak holt musíte koukat na transparent.
DPP má sice zdánlivý nedostatek KT, ale jenom to tak vypadá. 😀
Byl den, kdy se prodloužil interval (myslím linky 19) a odklánělo se ale zároveň OMH vyfotil KT na nějaké neúvraťující lince. Takže nějaká KT otáčející se v Modřanech a 2*T3 kvůli šotoušům najetá do Libuše, to by mě moc nepřekvapilo.
Tak už je na čase se jako narod trochu vzchopit a začít jednat – stavet. Libensky most, Vytonsky most, Vltavska filharmonie, Novy hlavák, … Nějak se nam to všechno desne vleče, i to metro D. 🙂
Je fajn, že se tento názor pomalu dostává i k laikům, pak možná bude politická vůle udělat razantní změny navzdory révu různých aktivistů…
Já bych byl s tímto úsudkem opatrný. Toto fórum je plné dopravně zaměřených lidí, kteří si uvědomují dopravní či jiný funkční význam lépe, než průmerný laik.
Ugh, jak pomůže Vltavská filharmonie dopravě?
Autisti pod ni budou mit tunel aby trochu indukovali, jinak nijak
https://zdopravy.cz/auta-do-tunelu-novy-vestibul-metra-a-zeleznicni-viadukt-jak-se-zmeni-praha-s-vltavskou-filharmonii-214667/
Tím, že městu odčerpá spoustu peněz, které by jinak mohlo investovat do dopravních staveb 🙁
Most Adama Scheinherra. Dávno už mohl být nový a širší s minimální možnou dobou výluky, ale voliči se nechali opít rohlíkem a dali moc šílencům, kteří dokázali na ruinu vrátit tak maximálně původní lampy. Bydlet v novostavbách v okolí Manin, tak jezdím radši čtyři roky autem.
Nový by tam nebyl taky. Viz peripetie s mostem u Výtoně …..
Proč DPP nějaké obousměrné tramvaje nekoupí?
Není na to předpis.
Cestující by to nepochopili.
Stejně to bude na ho***.
Možná ještě: Zpoždění (při nuceném přestupu a ujetí spoje) k cestování prostě patří.
Ten přestup tam je už teď, nově bude „navíc“ jen pro pár lidí, kteří doposud končili na Libeňáku a nepokračovali dál na/za Palmovku, takže to zvládali tramvají.
(Na Maniny se dojde rychleji pěšky, když to ujede před nosem)
Protože by je měl až za několik let, kdy už je zase nebude potřebovat.
Nedostatek obousměrných tramvají je dost evergreen. nemluvě o tom, že Kačena jako jedinej obousměrnej typ je pěkně nanic z hlediska přístupnosti/nízkopodlažnosti. Podíl nízký podlahy mizernej, uspořádání tý nízkopodlažní části stejně jako u Wan nahouby (ne, že by to v tak malý nízkopodlažní části šlo nějak dobře řešit) a nízkopodlažní část je o dost jinde, než prostor pro kočárky/vozíky u ostatních typů. Což je občas lahůdka na přeplněnejch úzkejch ostrůvcích se probít na správný místo… U tramvaje, která je celá nízkopodlažní nebo má aspoň rozumnej (řekněme nadpoloviční, radši aspoň 70%) podíl nízký podlahy, můžou hůř pohybliví lidi nebo lidi s těžkýma… Číst vice »
Rekonstrukce těch popelnic a dokone dovoz dalších bude takový šotopomníček někoho z DP. Je to řešení možná pro období okolo roku 2000, dnes je to kvůli vámi popsaným nedostatkům otřesné vozidlo.
Plus to nemá klimu a celé to vrže a skřípe jako lowcost bastl, což tahle prekabátená T3 je od samého začátku.
Můžete klidně zafinancovat nákup nových lepších vozidel (Škoda je vyrobit umí) – číslo účtu DPP si při své zde často prokazované inteligenci si jistě zjistit dokážete.
Oproti normálním tramvajím jsou dražší, prostor pro cestující je kratší, sedaček je méně (kvůli dveřím) a polovina sedaček není po směru jízdy.
Nadto jsou všechny úvratě v Praze jen dočasná řešení (byť teda ta Pankrácká asi bude na dýl)
Furt jsou tu výluky. A nikde není psáno, že se další (byť třeba zase dočasný) úvraťový konečný neobjeví.
A už nikdy nikde žádné ukončení úvratí nebude. 😀
Však kupuje, ty ojeté maďarské na rekonstrukci, akorát jim hrozně dlouho trvá je dodělat.
Muže mi někdo řict proč 25 a 1 nejedou po své trase jen tim rozdilem že by jezdili přes Karlin a na palmovce by se otačeli přes vrchni palmuvku aby 1 mohla jed přes krecarek na jarov ? a 25 muže jezdim normalně z lehovce přes palmovku do karlina a florenc a pak se napojit na svou trasu . koukam že u DPP nikdo hlavu muc nepouživá !
Bylo by moc XB přes K*rlín.
JezdilY, otáčelY, jeT… vysvětlení je jinak prosté… Už teď tam jezdí čtyři linky místo původních tři… Dole navíc ve stejné trase vede metro…
V Karlíně je sice metro, ale i přes to tramvaje jezdí poměrně obsazené. Takže bych neřekl, že zavedení ještě páté linky by bylo nějak extra na škodu (nebo třeba jen posílení některé linky ve špičkách).
Až bude most úplně dole tak tam samozřejmě bude jezdit víc linek…
Jasně že jo… Ovšem největší sranda je, že po otevření béčka tam tramvaje chtěli brutálně omezit až zrušit… Dneska je z původní téměř no go zóny exkluzivní čtvrť a tramvaje staví i na zastávkách mezi stanicemi metra… Ovšem už je to celkem plné a centrum je pak hodně plné… Tam už by se obtížně cpaly nové linky…
Ty dvě zmíněné linky s centrem vůbec nesouvisejí, tak tím zbytečně neargumentujte. Pětadvacítka by přes Karlín asi smysl měla a situaci tam nezhoršila, ale jednička by byla zbytečně komplikovaní a Holešovicě nějakou obsluhu potřebují také – jen by se možná mohla jednička někde (asi u nádraží Holešovice) „převlékat“ s tou kratší částí sedmnáctky, které by číslo 27 mohlo pro odlišení zůstat – ale asi by na to nebylo dost obousměrných vozidel, takže to musí řešit ukončení obou linek ve smyčce u výstaviště.
kdyby se ta ruina zbourala, uz tam mohl stat most novy
Tak samo i škaredý Výtoňský most.
Kdyby tam byl od začátku navrhován normální městský most a ne dálniční most, mohla už ta ruina být zbouraná a stavět se nový most.
Ono se pořád nadává, že něco brzdí aktivisté, ekologové nebo památkáři – jenže ti to obvykle brzdí proto, že je původní návrh velmi nekvalitní. Kdyby Praha rovnou navrhovala kvalitní řešení, bude těch tahanic mnohem méně. Byly třeba nějaké tahanice okolo Dvoreckého mostu? Pokud vím, nebyly – protože tam bylo rovnou navrženo řešení, které patří k nejlepším možným.
Můžeš dát nějaký odkaz do odborné literatury, který definuje co je to „městský most“ a co „dálniční most“?
Tak by mě zajímalo na čem je založeno tvrzení, že okolo Dvoreckého mostu nebyly tahanice. 😀
Jenže on se tam žádný dálniční most nikdy neplánoval, to byla jen taková chatrná berlička odpůrců, na kterou jste zjevně skočil…
Jako z češtiny jsem nijak zvlášť neexceloval, ale opravdu vidím „v zimně“???
Máte pravdu, je to tam…ale co byste v dnešní době chtěl…nedávno v jiném médiu napsali, že se někdo stal objetí zločinu…🤭
Už opraveno 🙂
Mnozí lidé ocení, když je objímá zločinec 🤪🤪🤪
jo a předtím je v kalendáři podzym
Dobře autobusy z Palmovky do Komunardů fajn,ale co bude dál až se most začne bourat? Má být nějaká provizorní lávka pro pěší a cyklisty eventuálně pro záchranáře. Nešlo by udělat dočasný most aby přez něj projely i autobusy klidně i nějaké menší? Nějak totiž nevěřím že se most postaví za určenou dobu , Ale třeba se pletu
Dokud tam bude sedět nekompetentní Hřib tak všechno půjde do kopru.
S výstavbou provozorní lávky pro pěší a cyklisty se počítá ještě před zahájením rekonstrukce aby se dala přejít řeka, než to vypukne. Nebo spíš … minimálně se s ní počítalo. Jakej je teď harmonogram netušim, viděl bych to na “někdy” a “něco” a “klid, občane, všechno bude”.
Neděle nebude 23. nýbrž 24. listopadu, vloudila se Vám tam chybka
Jak mám Scheinherra rád za mnoho dobrých počinů v pražské dopravě, tak jeho podivná úchylka na staré mosty to zas výrazně kazí — důsledky viz toto a jinde.
Zase na jeho obranu, tady nebyl žádný důvod už od začátku nedělat tvarovou repliku. Kapacita je tu zcela dostačující a architektonickou hodnotu na rozdíl od Výtoně má.
Snahu „zachránit“ most na Výtoni ale fakt hájit nebudu.
Kapacita možná, ale šířka ne, motají se tam dohromady cyklisti a chodci. Kdyby prošel most v původní šířce, dal by se jednoduše upravit aby pruh pro auta byl jen jeden a ze zbylého širší chodník a pohodlná oddělená cyklostezka – tak, jak by se měla cyklo infrastruktura stavět.
Bohuzel podminky pro cyklisty v Praze se prubezne zhorsuji, ne naopak. Cyklisty mnoho jednodussich lidi vidi jako slamene panaky sirsich problemu s dopravou, a politici na to slysi.
Zrovna dnes jsem cetl diskuzi na Novinkach o cyklistce zabite na Vrsovicke nakladakem, a bylo mi z toho spatne.
tak ono teda komentujici na novinkach, to neni tak uplne repre vzorek.
nicmene tvrdit, ze se v praze situace pro cyklisty zhorsuje – to chce take hodne kreativity 🙂
Ne, to je realita. Sem tam se něco nového užitečného pro lidi na kolech objeví, to je pravda (ale v minimální míře, takže furt jsou mezi těmi rozumnými kousky leckde mezery, jejichž překonání na kole vyžaduje dost odvahy), ale to je víc než vyváženo rostoucími počty aut, rostoucí velikostí aut a rostoucí agresivitou části jejich řidičů. Jo, jsou trasy, kde to je v Praze na kole v pohodě (často za cenu dost dlouhé zajížďky, ztracených spádů, atd., a musí se to dost náročně hledat, takže to sice není adrenalin, ale stejně je to spíš jen pro nadšence), ale reálně jich… Číst vice »
Hybernska, Vytonska naplavka, Vrsovicka, Podolske nabrezi, Libusska – 4 mista, kde jezdim, a v poslednich nekolika letech doslo k odstraneni koridoru vyhrazenych jenom pro cyklisty. Kouknete na streetview nebo klidne i do terenu, na Vrsovicke i Hybernske jsou videt pozustatky cerveneho cyklopruhu chraneneho zaparkovanymi auty.
Krome toho mesto systemove zaclo pouzivat bile cyklopruhy (nekdy horsi nez nic) namisto relativne bezpecnych cervenych. Vcetne rekonstrukci, ktere situaci fixuji na desitky let. Nova infrastruktura se stavi zasadne na perifierii, vsechny projekty na lepsi infrasturu ve meste byly odsunuty na neurcito nebo zruseny (drazni promenada, Krejcarek, Belehradska..)
Tak ona byla ze zacatku velka nevole prave kvuli tomu, ze novy most mel byt 4 pruhou silnici, podle starych planu ze ZAKOSu tedy protazeni komunikace z Letne a Veletrzni, pres Holesovice na Libensky most a dal na vychod. Ty pripravy tam jsou videt dodnes, kdy je v Delnicke pripravena nova ulicni hrana vyrazne posunuta pro prostor na tuto komunikaci. Druha vec byla absolutni neshoda, kde v tom hrala politika, o tom, zda lze nebo nelze most opravit, pricemz Dolinek trval na novem moste a nechal ho pro havarii cely uzavrit a Posvarova navrhovala postup, kde most slo opravit mimo… Číst vice »
A taky chybí přímé propojení Dělnické a Veletržní.
A stejně by se nějaká náhradka dělala muset, už dávno mohli mít vymyšlené linkové vedení.
Výborný film Bílá paní : – Ať žije nový most! Ať žije nový most!
– Ale tady žádný není!
– Drž hubu a plav! https://www.youtube.com/watch?v=rpKMKJU7drg
S tím nedostatkem obousměrných vozů něco nesedí.
Po zrušení konečné na libeňáku zůstává v provozu jen jedna úvraťová konečná: Libuš. Na Pankráci se staví, takže 19 jezdí normálně do smyčky.
Ono je pravda, že hodně kačen se zdá být mimo provoz, ale další jezdí všude možně: https://pid.8b.cz/mvc.php?search=9051-9109
V brzké době bude 19 na Pankráci opět končit v úvrati. 😉
Taky pravda. Podle velmi zběžného výpočtu by to i tak mohlo vyjít, ale nejspíš ani DPP nemá úplně víru ve spolehlivost KT8.
Teď to vypadá, že mají 46 provozních kačen, 16 je v nějakém stádiu opravy nebo modernizace.
Linky 17+27 dneska mají dohromady 30 pořadí, zkrácená 19 má 9 pořadí.
Konsolidovaná 17 (krátké + dlouhé spoje) těch 30 vozidel mít bude, s 19 by to tak-tak vyšlo, ale s minimální rezervou.
Ale počítat to tak, aby nám to akorát vyšlo, není úplně dobré. Jakmile přijde nějaká další výluka s nutností úvrati (byť jen třeba na měsíc), tak zase bude nutné měnit linkové vedení v půlce Prahy, aby nám ty KT stačily. Takže ideální by bylo vázat jich jen tolik, aby nám pořád i se zálohami zbylo na vypravení „průměrné“ linky.
Z FB: Obousměrné tramvaje již v příštím roce budou potřeba pro posílení spojení k uzavřené stanici metra Pankrác, dále na Vinohradské ulici od Spojovací k Muzeu a nějakou dobu pravděpodobně také od Spořilova směrem k Muzeu při novostavbě křižovatky Vinohradská – Legerova. Dále při řadě výluk metra na Florenci a určitá rezerva musí zbýt i na havárie typu loňské Seifertovy, tj. i proto stále zůstává změna tras na linkách 7 a 19.
Ta zmena linek 7 a 19 se tvari jako trvala uz hodne dlouho, napr. na Palmovce je 7 jako pravidelna ke Gongu preskrtnuta, a jako vylukova je na Harfu. O 19 tam neni zminka vubec.
Na webu mám hledání rozsahu ev. čísel, ale hledá to všechny druhy dopravy (bus i tram), tak jsem ještě přidal možnost filtrace podle typu vozidla, zde tramvaje včetně odpovídajícího počtu vozů na konci stránky: https://pid.8b.cz/mvc.php?search=9051-9113&type=trams
Teď ještě musím zprovoznit hledací stránku, aby se to nemuselo zadávat do adresy ručně, ale zatím užívejte takto 🙂
Ale Scheinherr přece říkal, že ta část přes Vltavu je v daleko lepším stavu, tak proč se bojí mrazů? Nebo snad založil svoji politickou karieru na lži (nebourat Libeňák)?
Jen blbec nemění názory.
Pošlete si schválně na TSK 106ku na ten „posudek“, podle kterého tam nemůžou tramvaje v zimě, a budete koukat. Ono se to totiž hlavně hodí zhotoviteli.
Pokud se to hodí zhotoviteli v tom smyslu, že už se konečně začne na tom mostě něco dělat, tak ať to napíšou rovnou že je to z důvodu rekonstrukce mostu. V zimě se sice hůř staví, ale bourat by začít mohli.
Metrostavu se to hodí, protože kompletně rozbije harmonogram. Jedním z hodnotících kriterií veřejné zakázky byla i délka tramvajové výluky, kterou Metrostav závazně dal na 365 dní. To už v lednu budeme mít a nový most přitom v nedohlednu 🙂
O stavu mostu do detailu nic vědět nemohl, ale ano, je neuvěřitelné, že se na zpolitizování něčeho takového, ještě přiživeného NIMBYsmem, se dá dostat do politiky.
Zná někdo důvod, proč nebude californien na Maninách? Na Libuš stejně musí jezdit obousměrné tramvaje, takže nechápu, proč tam alespoň 27 nemůže jezdit dál. Za zachování provozu na Maniny vznikla i petice.
Varianta s autobusem až do Komunardů se mi zdá rozumnější.
Ačkoliv chápu, že pro lidi přímo z Manin půjde o snížení komfortu (přestup navíc / pěšky na tramvaj), pro mnohem větší část cestujících půjde o zlepšení propojení Holešovic s Palmovkou.
Nebylo by tam s čím jezdit.
Náhodou, trasa Planetárium – Maniny by byla dobré šoto, a nebylo by potřeba tolik KT.
Bylo by to zbytečné, když asi o 300 m dál je jiná zastávka tramvaje. Navíc by tramvaje při obracení byly určitě ještě hlučnější než „pouze“ při průjezdu na Libeňák. A že Kačeny dělají pořádný rachot už takhle.
Hloupé ale je, ža zastávky jsou tam v obou směrech dost daleko od křižovatky
Je dobře, že se nebudou omezovat auta, ale tramvaje. IAD musí mít v těchto případech přednost.
Těch pár prázdných KT8D5 tam stejně jen urychlují cestu k pádu mostu.
Jsem ted pres zimu nechytl zadnou sotohate nemoc, ale lajcky mi prijde, ze osobni auto na gumovych autech predstavuje mnohem mensi dynamickou i statickou zatez nez tramvaj
Prázdná KT8 váží 38 tun. Jen teď nějak přesvědčit most, že to jsou hodné kolejové tuny a nikoliv zlé gumokolové a dokonce individuální do 3,5 tuny. Asi by se měl omezit také individuální pěškobus, aby to most nepochopil špatně.
V tom popisu změny opatření mohla také být zmínka o ukončení provozu linky 27. To jsem se dověděl až z přehledu jízdních řádů, kde jsem pátral, jak to bude se „27“ po vyloučení tramvajového provozu v ulici Dělnická.
Ten popis pochazi asi z toho co napsal DPP a ten se tam taky nevyjadruje o ukonceni provozu 27. Ona stejne ta linka byla takova dlouhodobe docasna.
Jo, jsme hrozne nadsenej, ze v Praze mama tuhle pamatku, ktera pomaha roztristit davy turistu, kteri by jinak byli jen na Karlove moste …
A jak pise nekdo pode mnou, uz tu davno mohl byt novy funkcni most a nemuselo se spolehat na nejaky privozy a lavky pro pesi a cyklisty.
Jako jo, ten sen o rekonstrukci byl trochu mimo, ale zase je dobře, že se postaví něco, co tam prostorově odpovídá, a ne absurdní zárodek nové magistrály, jak bylo navrhováno.
Možná kdyby se tehdy netlačily megalomanské plány na čtyřpruh, mohl už nový most dávno stát bez větší kontroverze.
Nemohl, Scheinherr se potřeboval na něčem politicky zviditelnit.
Je u trvalého stavu nutné převlékání? Nebylo by smysluplnější místo linek 6 a 14 zavést jednu dlouhodobě dočasnou linku (34), v trase linek 6 a 14?
Ne, od Karláku po Masarčku by byl nezměrný bordel, protože tam jezdí 6 a 14 v souběhu. Navíc by bylo divné, aby tram na Synkáči co jede na Kubáň jela přes Holešovice
Když jezdila nějaká 36 či kolik z Libeňáku přes Nám. Rep. do Kobylis, tak z Libeňáku měla jako cílovou stanici Nám. Rep., a až tam se to změnilo na Kobylisy, takže „divné“ by nemuselo být nic.
Ale se zmatkem okolo Masaryčky souhlasím.
Už jsme mohli mít tuhle šaškárnu za sebou, ale Scheinherr tehdy řekl ne.
Držme si palce, že on a jeho následovníci neprotlačí své zvrácené nápady u železničního mostu.
Tu rekonstrukci si Praha schválila v roce 2016, kdy Scheinherr nebyl v politice
Přece byste jim nechtěl kazit jejich dojmy nějakými fakty. Prostě za všechno zlé v Praze a přilehlém vesmíru můžou Scheinherr a Hřib, a basta.
Imo je to takhle pro cestující lepší, když bude autobus jezdit až do Konunardů, takže cesty z Letné/Hradčanské/odjinud z 25/1 na Palmovku budou jen s jedním přestupem
Kdyby dopravními podniku nevládli šotouši, co si nutně potřebovali vyfotit dvanáctku v Karlíně, tak 12 mohla jezdit normálně-pravidelně na Výstaviště, 25 to mohla vzít Karlínem (kudy teď honí tu 12) a dále „pravidelně“ na Lehovec a 1 buď taky Karlínem, na Palmovce to vzít „blokovým objezdem“ a hurá na Krejcárek, anebo jí ukončit na Výstavišti.
Pokud jste si nevšiml, tak to tak na počátku jezdilo. Jenže 1+12+14 jely vlivem potřebné koordinace JŘ ve zbytku města Holešovicemi všechny společně vlastně ve všech intervalech. 12 s pevnou koordinací na Barrandově, 14 na Spořilově a v Nuslích a 1 vložená do 25 na Letné – vlastně s tím nešlo nic dělat. Praha 7 proto DPP požádala o změnu, aby se koordinace 1+25 z Letné promítla i do objezdu Holešovic na Výstaviště a to vytvořilo v Holešovicích pravidelné spojení k metru. Z toho vyplynula 12 do Karlína jako jediná možnost. Žádní šotouši s tím nemají nic společného. Ještě se… Číst vice »
Přiznám se, že jsem si toho stavu nevšiml. 14 snad byla od začátku prázdnin zrušená (výluka v centru) a po jejím obnovení už 12 několik měsíců jezdila Karlínem.
Na Libeňáku byla konečná od února a bohužel na stránkách DPP jsem nenašel nějaký archiv výlukových letáků, abych se mohl podívat, jak to tenkrát bylo organizováno.
Ten souběh 12 a 14 (a 1) myslíte ve spodních Holešovicích (v Mokřadu 🙂 nebo ten současný na Miladě Horákové?
No, ale to by byl mimo úsek od Hradčanské kompletní souběh s linkou 8. To je celkem zbytečné plýtvání.
Souběh by byl od Hradčanské po Stross, tzn. stejně jako dnes, pak 8 točí na NKJ, nám. Rep a Bílou Labuť, zatímco 25 by jela na Vltavskou a Štvanici. Takže oproti prznění dvanáctky přibývá souběh jen na Hradčanské.
Při špičkovém intervalu 8 minut a 4+ linkách přes Lertnou je argument o souběhu dost pochybný, opravdový úplný souběh by naopak při troše dobré vůle mohl umožňovat mezi linkami lepší možnost přestupu. A při intervalu 15 minut jsou nyní obě linky vzájemně posunuty o 2 minuty, takže o skutečném prokladu rozhodně stejně vůbec mluvit nelze a je to jen krmění uší, resp.očí těch, kdo příliš důvšřují a neprověřují, a pravdu má zjevně vbb.
S linkami 1 a 25 si to prosadila P-7. Radši už jsem zapomněl, co tam bylo za argumenty, protože mně sebrání 12 z Holešovic (ze své normální trasy) vadí a dost. Holt se budu muset přizpůsobit a jinak kombinovat cesty. Už se dá i vytušit, že na šestkočtrnáctku raději moc nespoléhat, nebo se vždy mrknout, jestli si neveze abnormální zpoždění. Chyba s 14/24 se opakuje, ale chápu, že lepší řešení pro Holešovice je pouze s provozem přes Libeňák, nebo aspoň kalifem na Maninách. Legendám o šotoušském focení čísel (ale i typů tramvají) na nezvyklých místech aneb že se tu a… Číst vice »
1 a 25 mají kvůli úseku Prašný most – Vltavská proklad (navzájem si půlí interval), tedy je vhodné je společně vést pokud možno co nejdéle.
To nikdo nezpochybňuje a není třeba na tom nic měnit, jde ale o časový souběh linek 8 a 25, který ovšem existuje už teď a ani vedení linky 25 přes Karlín by proto stejně negativně ovlivnit nemuselo.
IMHO
Nn, tohle není skromný názor, to je prostě názor
Jedna informace zůstala stranou i u DPP v letáku a to ta, že 27 končí a její spoje se vrací na 17.
Já sice chápu že něco je vztaženo k trvalému vedení, ale toto byla dlouhodobá změna, která by si zasloužila právě zmínky i u vylukovych linek.
Často mi vadilo že se u 17 (s polovičním intervalem) vůbec nezmiňovalo, že se interval meni na normální atd.