Konec provozu tramvají na Libeňském mostě. Jeho stav mohou zhoršit mrazy, DPP upraví linky
Obousměrná tramvaj na Libeňském soumostí. Foto: DPP
Mrazy mohou poškodit statiku mostu, DPP navíc potřebuje obousměrné tramvaje jinde.
Muže mi někdo řict proč 25 a 1 nejedou po své trase jen tim rozdilem že by jezdili přes Karlin a na palmovce by se otačeli přes vrchni palmuvku aby 1 mohla jed přes krecarek na jarov ? a 25 muže jezdim normalně z lehovce přes palmovku do karlina a florenc a pak se napojit na svou trasu . koukam že u DPP nikdo hlavu muc nepouživá !
Bylo by moc XB přes K*rlín.
kdyby se ta ruina zbourala, uz tam mohl stat most novy
Jako z češtiny jsem nijak zvlášť neexceloval, ale opravdu vidím „v zimně“???
Máte pravdu, je to tam…ale co byste v dnešní době chtěl…nedávno v jiném médiu napsali, že se někdo stal objetí zločinu…🤭
Dobře autobusy z Palmovky do Komunardů fajn,ale co bude dál až se most začne bourat? Má být nějaká provizorní lávka pro pěší a cyklisty eventuálně pro záchranáře. Nešlo by udělat dočasný most aby přez něj projely i autobusy klidně i nějaké menší? Nějak totiž nevěřím že se most postaví za určenou dobu , Ale třeba se pletu
Neděle nebude 23. nýbrž 24. listopadu, vloudila se Vám tam chybka
Jak mám Scheinherra rád za mnoho dobrých počinů v pražské dopravě, tak jeho podivná úchylka na staré mosty to zas výrazně kazí — důsledky viz toto a jinde.
Zase na jeho obranu, tady nebyl žádný důvod už od začátku nedělat tvarovou repliku. Kapacita je tu zcela dostačující a architektonickou hodnotu na rozdíl od Výtoně má.
Snahu „zachránit“ most na Výtoni ale fakt hájit nebudu.
Kapacita možná, ale šířka ne, motají se tam dohromady cyklisti a chodci. Kdyby prošel most v původní šířce, dal by se jednoduše upravit aby pruh pro auta byl jen jeden a ze zbylého širší chodník a pohodlná oddělená cyklostezka – tak, jak by se měla cyklo infrastruktura stavět.
Bohuzel podminky pro cyklisty v Praze se prubezne zhorsuji, ne naopak. Cyklisty mnoho jednodussich lidi vidi jako slamene panaky sirsich problemu s dopravou, a politici na to slysi.
Zrovna dnes jsem cetl diskuzi na Novinkach o cyklistce zabite na Vrsovicke nakladakem, a bylo mi z toho spatne.
Tak ona byla ze zacatku velka nevole prave kvuli tomu, ze novy most mel byt 4 pruhou silnici, podle starych planu ze ZAKOSu tedy protazeni komunikace z Letne a Veletrzni, pres Holesovice na Libensky most a dal na vychod. Ty pripravy tam jsou videt dodnes, kdy je v Delnicke pripravena nova ulicni hrana vyrazne posunuta pro prostor na tuto komunikaci. Druha vec byla absolutni neshoda, kde v tom hrala politika, o tom, zda lze nebo nelze most opravit, pricemz Dolinek trval na novem moste a nechal ho pro havarii cely uzavrit a Posvarova navrhovala postup, kde most slo opravit mimo… Číst vice »
A taky chybí přímé propojení Dělnické a Veletržní.
A stejně by se nějaká náhradka dělala muset, už dávno mohli mít vymyšlené linkové vedení.
Výborný film Bílá paní : – Ať žije nový most! Ať žije nový most!
– Ale tady žádný není!
– Drž hubu a plav! https://www.youtube.com/watch?v=rpKMKJU7drg
S tím nedostatkem obousměrných vozů něco nesedí.
Po zrušení konečné na libeňáku zůstává v provozu jen jedna úvraťová konečná: Libuš. Na Pankráci se staví, takže 19 jezdí normálně do smyčky.
Ono je pravda, že hodně kačen se zdá být mimo provoz, ale další jezdí všude možně: https://pid.8b.cz/mvc.php?search=9051-9109
V brzké době bude 19 na Pankráci opět končit v úvrati. 😉
Taky pravda. Podle velmi zběžného výpočtu by to i tak mohlo vyjít, ale nejspíš ani DPP nemá úplně víru ve spolehlivost KT8.
Teď to vypadá, že mají 46 provozních kačen, 16 je v nějakém stádiu opravy nebo modernizace.
Linky 17+27 dneska mají dohromady 30 pořadí, zkrácená 19 má 9 pořadí.
Konsolidovaná 17 (krátké + dlouhé spoje) těch 30 vozidel mít bude, s 19 by to tak-tak vyšlo, ale s minimální rezervou.
Ale počítat to tak, aby nám to akorát vyšlo, není úplně dobré. Jakmile přijde nějaká další výluka s nutností úvrati (byť jen třeba na měsíc), tak zase bude nutné měnit linkové vedení v půlce Prahy, aby nám ty KT stačily. Takže ideální by bylo vázat jich jen tolik, aby nám pořád i se zálohami zbylo na vypravení „průměrné“ linky.
Z FB: Obousměrné tramvaje již v příštím roce budou potřeba pro posílení spojení k uzavřené stanici metra Pankrác, dále na Vinohradské ulici od Spojovací k Muzeu a nějakou dobu pravděpodobně také od Spořilova směrem k Muzeu při novostavbě křižovatky Vinohradská – Legerova. Dále při řadě výluk metra na Florenci a určitá rezerva musí zbýt i na havárie typu loňské Seifertovy, tj. i proto stále zůstává změna tras na linkách 7 a 19.
Ta zmena linek 7 a 19 se tvari jako trvala uz hodne dlouho, napr. na Palmovce je 7 jako pravidelna ke Gongu preskrtnuta, a jako vylukova je na Harfu. O 19 tam neni zminka vubec.
Ale Scheinherr přece říkal, že ta část přes Vltavu je v daleko lepším stavu, tak proč se bojí mrazů? Nebo snad založil svoji politickou karieru na lži (nebourat Libeňák)?
Jen blbec nemění názory.
Pošlete si schválně na TSK 106ku na ten „posudek“, podle kterého tam nemůžou tramvaje v zimě, a budete koukat. Ono se to totiž hlavně hodí zhotoviteli.
Zná někdo důvod, proč nebude californien na Maninách? Na Libuš stejně musí jezdit obousměrné tramvaje, takže nechápu, proč tam alespoň 27 nemůže jezdit dál. Za zachování provozu na Maniny vznikla i petice.
Varianta s autobusem až do Komunardů se mi zdá rozumnější.
Ačkoliv chápu, že pro lidi přímo z Manin půjde o snížení komfortu (přestup navíc / pěšky na tramvaj), pro mnohem větší část cestujících půjde o zlepšení propojení Holešovic s Palmovkou.
Nebylo by tam s čím jezdit.
Náhodou, trasa Planetárium – Maniny by byla dobré šoto, a nebylo by potřeba tolik KT.
Je dobře, že se nebudou omezovat auta, ale tramvaje. IAD musí mít v těchto případech přednost.
Těch pár prázdných KT8D5 tam stejně jen urychlují cestu k pádu mostu.
Jsem ted pres zimu nechytl zadnou sotohate nemoc, ale lajcky mi prijde, ze osobni auto na gumovych autech predstavuje mnohem mensi dynamickou i statickou zatez nez tramvaj
Prázdná KT8 váží 38 tun. Jen teď nějak přesvědčit most, že to jsou hodné kolejové tuny a nikoliv zlé gumokolové a dokonce individuální do 3,5 tuny. Asi by se měl omezit také individuální pěškobus, aby to most nepochopil špatně.
V tom popisu změny opatření mohla také být zmínka o ukončení provozu linky 27. To jsem se dověděl až z přehledu jízdních řádů, kde jsem pátral, jak to bude se „27“ po vyloučení tramvajového provozu v ulici Dělnická.
Ten popis pochazi asi z toho co napsal DPP a ten se tam taky nevyjadruje o ukonceni provozu 27. Ona stejne ta linka byla takova dlouhodobe docasna.
Jo, jsme hrozne nadsenej, ze v Praze mama tuhle pamatku, ktera pomaha roztristit davy turistu, kteri by jinak byli jen na Karlove moste …
A jak pise nekdo pode mnou, uz tu davno mohl byt novy funkcni most a nemuselo se spolehat na nejaky privozy a lavky pro pesi a cyklisty.
Jako jo, ten sen o rekonstrukci byl trochu mimo, ale zase je dobře, že se postaví něco, co tam prostorově odpovídá, a ne absurdní zárodek nové magistrály, jak bylo navrhováno.
Možná kdyby se tehdy netlačily megalomanské plány na čtyřpruh, mohl už nový most dávno stát bez větší kontroverze.
Nemohl, Scheinherr se potřeboval na něčem politicky zviditelnit.
Je u trvalého stavu nutné převlékání? Nebylo by smysluplnější místo linek 6 a 14 zavést jednu dlouhodobě dočasnou linku (34), v trase linek 6 a 14?
Ne, od Karláku po Masarčku by byl nezměrný bordel, protože tam jezdí 6 a 14 v souběhu. Navíc by bylo divné, aby tram na Synkáči co jede na Kubáň jela přes Holešovice
Když jezdila nějaká 36 či kolik z Libeňáku přes Nám. Rep. do Kobylis, tak z Libeňáku měla jako cílovou stanici Nám. Rep., a až tam se to změnilo na Kobylisy, takže „divné“ by nemuselo být nic.
Ale se zmatkem okolo Masaryčky souhlasím.
Už jsme mohli mít tuhle šaškárnu za sebou, ale Scheinherr tehdy řekl ne.
Držme si palce, že on a jeho následovníci neprotlačí své zvrácené nápady u železničního mostu.
Tu rekonstrukci si Praha schválila v roce 2016, kdy Scheinherr nebyl v politice
Imo je to takhle pro cestující lepší, když bude autobus jezdit až do Konunardů, takže cesty z Letné/Hradčanské/odjinud z 25/1 na Palmovku budou jen s jedním přestupem
Kdyby dopravními podniku nevládli šotouši, co si nutně potřebovali vyfotit dvanáctku v Karlíně, tak 12 mohla jezdit normálně-pravidelně na Výstaviště, 25 to mohla vzít Karlínem (kudy teď honí tu 12) a dále „pravidelně“ na Lehovec a 1 buď taky Karlínem, na Palmovce to vzít „blokovým objezdem“ a hurá na Krejcárek, anebo jí ukončit na Výstavišti.
Pokud jste si nevšiml, tak to tak na počátku jezdilo. Jenže 1+12+14 jely vlivem potřebné koordinace JŘ ve zbytku města Holešovicemi všechny společně vlastně ve všech intervalech. 12 s pevnou koordinací na Barrandově, 14 na Spořilově a v Nuslích a 1 vložená do 25 na Letné – vlastně s tím nešlo nic dělat. Praha 7 proto DPP požádala o změnu, aby se koordinace 1+25 z Letné promítla i do objezdu Holešovic na Výstaviště a to vytvořilo v Holešovicích pravidelné spojení k metru. Z toho vyplynula 12 do Karlína jako jediná možnost. Žádní šotouši s tím nemají nic společného. Ještě se… Číst vice »
No, ale to by byl mimo úsek od Hradčanské kompletní souběh s linkou 8. To je celkem zbytečné plýtvání.
S linkami 1 a 25 si to prosadila P-7. Radši už jsem zapomněl, co tam bylo za argumenty, protože mně sebrání 12 z Holešovic (ze své normální trasy) vadí a dost. Holt se budu muset přizpůsobit a jinak kombinovat cesty. Už se dá i vytušit, že na šestkočtrnáctku raději moc nespoléhat, nebo se vždy mrknout, jestli si neveze abnormální zpoždění. Chyba s 14/24 se opakuje, ale chápu, že lepší řešení pro Holešovice je pouze s provozem přes Libeňák, nebo aspoň kalifem na Maninách. Legendám o šotoušském focení čísel (ale i typů tramvají) na nezvyklých místech aneb že se tu a… Číst vice »
Jedna informace zůstala stranou i u DPP v letáku a to ta, že 27 končí a její spoje se vrací na 17.