Tramvají až na Strahov. Nová trať má pravomocné stavební povolení

Vizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPPVizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPP

Stavba by měla začít v roce 2026.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) má v rukou již pravomocné stavební povolení pro novou tramvajovou trať, která má spojit Malovanku se Strahovem.

Na sociální síti X o tom informoval náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib. „V příštím roce proběhne soutěž, samotnou realizaci pak máme v plánu v letech 2026–2027,“ uvedl Hřib.

Nová dvoukolejná trať bude celkem měřit 1 296 metrů, v areálu Strahovského stadionu vznikne smyčka. Plán zahrnuje výstavbu tří zastávek: Malovanka, Koleje Strahov a Stadion Strahov. Začátek je v Bělohorské ulici, kde se nový úsek napojí na stávající tramvajovou trať v křižovatce s Myslbekovou ulicí. Na Strahov povede Vaníčkovou ulicí, kde dosáhne sklonu 55 promile.

Budoucí tramvajová trať Malovanka - Strahov. Pramen: DPPVizualizace tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Foto: DPPVizualizace tramvajové smyčky na Strahově. Foto: DPP

Trať povede relativně prudce do kopce, bude potřeba vybudovat řadu opěrných zdí. Vzniknou i nové retenční nádrže kvůli odvodnění. Nové sloupy trakčního vedení se využijí i na veřejné osvětlení, těch kombinovaných bude celkem 146, dalších 28 lamp bude samostatných.

Na Strahově vznikne v rámci stavby nový přestupní terminál. Zastávka Stadion Strahov bude společná i pro autobusy a po elektrifikaci následně také pro trolejbusy linek 176 a 191. Elektrifikace linky 176 už získala stavební povolení letos v létě.

Obratiště tramvají má být mezi ulicemi Vaníčkova a Turistická. Současná zastávka Malovanka se přesune mezi křižovatky ulic Bělohorská – Myslbekova a Bělohorská – Vaníčkova. V prostoru vysokoškolských kolejí vznikne nová zastávka Koleje Strahov.

V rámci stavebního řízení dorazila připomínka na řešení cyklistické dopravy. Podle stěžovatele projekt neplní zásady územního rozvoje, jelikož neřeší oddělenou cyklistickou infrastrukturu. Ta by měla zajišťovat na cyklostrase A142 „vyšší atraktivitu a bezpečnost“.

Podle Dopravního a energetického úřadu však existence zanesené cyklotrasy není automatickou garancí aplikace nejvelkorysejších možných řešení. „Pro cyklisty bylo v rámci akce učiněno maximum, zejména upozorňujeme na parametry odděleného provozu cyklistů ve stoupání Vaníčkovy ulice, kde je cyklistům umožněn provoz na společné stezce pro chodce a cyklisty v šířce tří metrů,“ uvádí stavební povolení.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Tramvajová trať Malovanka - Strahov
109 komentářů