Tramvají až na Strahov. Nová trať má pravomocné stavební povolení

Vizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPPVizualizace tramvajové trati na Strahově. Foto: DPP

Stavba by měla začít v roce 2026.

Odebírat
Upozornit na
guest
109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Novák

To je zase vyhozených minimalně 1.5 miliardy za stavbu té to trati jen protože 1× za 14 dní zde bude hrát Sparta fotbal ( na novém stadionu byť 100× lepší místo by byly Letňany které jsou 4km od dalnic na Teplice- Boleslav – Hradec ! Kde je přimo stanice metra + 11 bus linek ) a možná tak 6 dalšich akcích za rok mimo fotbaly !! Stejná díra na peníze jako tramvaje na Vaclaváku !

Pat

Ta trať se staví, protože Praha 6 se snaží vystěhovat co nejvíce bus linek z Kulaťáku. A představte si to, ono tam žije docela dost studentů, kteří se každý den musí dopravit do školy…

Clovek

A kteri neumi udelat par kroku pesky na tramvajove nadrazi, ktere tam i za tim ucelem bylo postaveno..

Jakub P

Odkud dnes obvykle vyjíždí jen nostalgické linky, ani z Malovanky nejede žádná tramvaj přímo do Dejvic, je to od kolejí cca kilometr se slušným převýšením a po chodníku z větší části zabraným parkujícími auty.

Ty smyčky na Královce a na Dlabačově byly použitelný pro jednorázový velký akce na Stahově, chodit na tramvaj na Malovanku (a zpátky do kopce na koleje) pro denní dopravu do Dejvic do školy je naprostej nesmysl.

Pat

Jaké proboha tramvajové nádraží je tam pár kroků daleko?

Z bloku 12 je to na nejbližší věc, co se tomu vašemu výblitku podobá 1,5 km daleko, tedy asi 20 minut pěšky.

Frantík

No když jaxi z něho nic na Dejvickou nejede…

J.Š.Hájek

U kolejí bude sice trochu hlučněji, ale kapacitně to je asi lepší než ty přeplněné autobusy. Jen jsem zvědav jak ten kopec tramvaj zvládne v mrazech a případně při větší nadílce sněhu. Strahovákům zdar 👍

Petr

Jak zvládají úsek Troja-Hercovka-Kobylisy? Nepamatuju si, že bych slyšel o nějakých problémech. Nepočítám tu zimu, kdy zamrzly troleje a týden se nejezdilo.

Intrus

Podesta toho výdechu koukám zařve

Vojta Svobodný

No tak tam by asi většina spíš ocenila tramvajové spojení na Smíchov a dále na Karlovo náměstí, jelikož většina studentů tuto trasu takto dojíždí :dd
Nicméně v mezicase bych ještě dokreslil na tamější autobus zastávku u stadionu strahov přechod, nyní tam není v dohledu ani jeden a musí se tak přebíhat přes silnici. Zcela nelogicky.

Honza

Přechody tam samozřejmě jsou a dokonce dva. Jeden u nástupní zastávky 143 směr Dejvice a druhý nad křižovatkou směrem na Ladronku. Akorát to holt není na nejkratší trase, protože tam se žádný nevejde.

Frantík

No jako on by se tam vešel, ale policajti a normy…
Jako já vážně nechápu, co je zásadně špatné na tom, udělat dvanáctimetrový přechod. Zkrátka by to byl vyhrazený koridor pro chodce, přes který by ale mohla vozidla projíždět bez omezení.

Mickey

normy nejsou jen tak pro nic za nic, většinou zaručují, že se neudělá něco nebezpečného.

Frantík

No zpřísňují se protože řidičák dostane kdejaký blb, a není moc efektivní systém (např. přezkušování) je eliminovat.

Nemel

Je tam jeden směrem ke stadionu a druhý pak od stadionu na zastávku.

Jakub P

Většina ani omylem. Jo, ČVUT má budovy i na Karláku a studenti ze Strahova tam jezdí, ale většina jich míří do Dejvic, kde je těch budov ČVUT citelně víc.

PavelM

Na Smíchov jezdí bus a navíc to je cca 15 minut pěšky, čili rychleji než busem. Na Karlák by pohodlně stačil kloubovej bus v určité časy. Ale dokud budou kolony od Švandova divadla, tak je to stejně jedno.
A jak už bylo zmíněno, většina studentů míří do Dejvic, proto se ostatně ta tramvaj staví (a počítá se s výhledem studentské linky Strahov – Suchdol)

Petr

Taky jsem pomyslel na ten spoj přes Hřebenka dolů kolem „tanku“ na Karlák (tam plánujou trolejbus, nic nového, pamětníci se ještě najdou). Nicméně spojení s Dejvicema (linka kterou pamatuju jako 143) je taky důležité. Pokud vím (co jsem naposledy byl na elektrofakultě), tak ta linka už nejezdí před školu, ale pořád je vedená jako školní (o prázdninách se omezuje její provoz, kdo by taky jezdil ze Strahova dolů). Když jsem studoval, tak právě velké stoupání byl oficiální důvod, proč se nemůžou natáhnout koleje od Malovanky/Dlabačova na Strahov. Zase 55 promile neni tolik, od Troje je tuším 80 a tvrdí se,… Číst vice »

Grossák

Skvělá zpráva. Odvolání jsem nečekal, protože se jde vesměs mimo zástavbu, ale člověk nikdy neví. Rozvoj tramvajové dopravy (nejen) v Praze je velmi potěšující.

Padre

Nejvyšší čas tu strahovskou betonovou spartakiadní hrůzu zbořit a místo ní tam postavit normální bydlení.

Gwann

Sice je to puvodne sokolsky sletovy stadion a tribuna je tusim i pamatkove chranena, ale mame tu svobodu slova a na verejnosti je mozno (s jistymi vyjimkami) pronaset i lzive ci hloupe vyroky.

Bram

Naopak, výrok je velmi trefný a nikoliv lživý či hloupý, protože stadion je nevyužitelný. Je to relikt minulosti, ale gigantický a stejně do budoucna neudržitelný. Ponechat menší kus jen jako pomník, zbytek zbourat a místo zastavět.

Tom

Viděl jsem projekt mladých architektů na zástavbu tribun s přeměnou na byty. Uvnitř je nyní tréninkové centrum Sparty. Bourat by se podle mě nemělo. Mělo by se vše moderně využít.

Mickey

V tribunách je bazén, beachvolejbal, squash, atletická centra…, myslím, že to není zas tak nevyužité.

Martin

No, ta betonova hruza je az ze 70 let. Stadion byl skutecne otevren uz v roce 1926 pro sokolske slety.
Zajimavosti ale je, ze tribuny byly dovnitr i ven, kdy okolo stadionu byla zavodni draha a konaly se zde zavody automobilu a motocyklu. v prostorach tribun byla i kryta atleticka draha.
Po revoluci se vyuzila naplno jen pri koncertech Pink Floyd a Rolling stones, jinak nemela vyuziti.

Nepovazuji vyrok o betonove spartakoadni hruze za lzivy vyrok.

xyz

Ještě bratři Nedvědové 1996.

A. Mikulka

A AC/DC 2001.

Zdeněk

A Aerosmith ještě

Martin

A vite o podzemnim reproduktoru?

Padre

Pokud nemáte nějaký geniální plán jak tu šílenou stavbu ,která byla určena pro masová stádní vystoupení zmanipulovaných mas našich soukmenovců nějak smysluplně využít tak stejně dojde dříve či později k jejímu odstranění.

Nemel

Už dávno to mohlo být přestavěno na moderní multifunkční stadion, který tu chybí, díky čemuž nám uniká pořádání mnoha vrcholných akcí nejen atletických. A vrcholné akce = prachy. Ale asi jich už má český sport dost…

DavidS

Multifunkční stadion by byl notně menší. Tudíž přestavěn znamená zbourán.

lukas

Naopak za mě obvodové zdi opravit a do něj dovnitř postavit nový stadion. To by byla nádhera….

Novák

Ani náhodou !!!! Praha již tak překročila svou kapacitu lidí bydlicích přimo v ní !!! O další náplavy a jejich smrdící auta fakt nestojíme !!! Již žadné další zku…. Moraváky Slováky Ukrajince v Praze !!!

MirekK1

Nechte si svoje výlevy na stránky soukmenovců laskavě….

Padre

Předpokládám že Mušukulumbové by vám nevadili..

Petr

Ono spartakiádní jsou spíš ty koleje. Stadion je starší.
Právě jejich primární určení na nocování spartakiádníků jim dalo dispozici s malými pokojíčky a širokými chodbami, na kterých se konaly nástupy. Využití jako vysokoškolská kolej je až sekundární, aby v čase mezi spartakiádami nebyly ty paneláky prázdné.
Bydlení se tam všude kolem staví, v době, kdy jsem se tam pohyboval, tak tam docela rostlo. Ale stadion asi musí zůstat, ten je chráněný památkově, takže se maximálně přestaví na jiný stadion, ale že by se na té ploše postavily byty asi fakt nehrozí.

jindřich

všude dráty , sloupy hrůza….je zde silnice 1+1. Ať počítám jak počítám, bez rozšíření to nepůjde a nebo časem škrtnem alespoň jeden pruh. Krom toho, Strahovský stadion skoro padá, takže by to chtělo nějaké ochranné tubusy.
Anebo proč sem nepostavíme třeba lanovku, kterou piráti propagují tak rádi. Mohla by jít od Malovanky zase dolů na Smíchov
Krom toho, Strahovský stadion skoro padá, takže by to chtělo nějaké ochranné tubusy.

Jiří Kocurek

Veřejné osvětlení bez sloupů?

MaT

Jasně, tzv. dronové osvětlení. Vydrží nějakou dobu svítit ve vzduchu, když už je baterie skoro vybitá, tak přistane na speciální dobíjecí rampu. Když se to dotáhne k dokonalosti, můžete mít drony na jednu rampu vždycky dva, jeden se dobíjí a druhý svítí, aby se minimalizoval čas, kdy se jen dobíjí a nesvítí… Ale určitě je to lepší než sloupy, no ne?

Jiří Kocurek

Co bychom neudělali pro snížení spotřeby elektřiny!

Ještě teda poručit větru…

MaT

Piráti propagují lanovku? Jo? Kdy? Současný radní pro dopravu (Hřib – Piráti) se mi nezdá, že by lanovku nějak moc podporoval. Prosazoval ji Adam Scheinherr, bývalý radní pro dopravu (Praha sobě). Nebo další z těch neználků, pro které je rozdíl mezi Prahou sobě a Piráty tak nějak pod jejich rozlišovací schopnost?

A mimochodem s myšlenkou lanovky z Podbaby do Tróji přišel ještě Dolínek (ČSSD). A ještě před tím myslím lanovku přes Prokopské údolí zase tlačili starostové Prahy 5 Jančík (ODS) a Prahy 13 Vodrážka (ODS)…

Zbyněk

To bude zas pastí na lidi, co si dovolili vyjet na kole. Viz. Libuš.

nyní: https://mapy.cz/s/kotevehudo
2020: https://mapy.cz/s/pulotopavu

Místa na městských pozemcích jako na letišti.

Ondra

Je to děs, DPP je vyloženě proti cyklodopravě

Zbyněk

Přičemž když se měla zvětšovat refýž na Staroměstské, tak byl DP proti, protože by ubyl odbočovák doleva…

Frantík

Tak to by omezilo i tramvaje, neboť se oddělují až pár metrů před tím. Jenže u Jiřího z Poděbrad (Vinohradská ulice?) jim toto nahnání aut na koleje nevadilo.

Zbyněk

Aut doleva na Klárov odobočuje málo, ani ne pětina, to by na propustnost pro IAD nemělo zásadní vliv.
Nezapomeňme, že máme za drahé miliardy hotovou Blanku, takže podle popíračů dopravní indukce, by tudy mělo sem tam nějaké auto projet. Realita je taková, že se dnes provoz vrátil do původního množství.

Auta tady nemají co dělat s vyjímkou místních a zásobování. Sliboval to současný primátor už před dlouhými lety. https://www.denik.cz/praha/auta-zmizi-z-vaclavaku-i-z-nabrezi-do-dvou-let-slibuje-primator-20120924.html

Mickey

Na mýto není legislativa, proto to stále není, všechny politické reprezentace na to narazily v posledních 30 letech.

Novák

Do hajzlu s cyklisty !!! Pro ty se vybudovalo tolik cyklo stezek až dost za obrovské peníze !!! A ten opruz pro všechny motoristy s těmi cyklo pruhy na silnicích !!

Frantík

No ta Libuš je asi debilní kvůli normám na přechod. Ale logicky se někde musí schovat chodci mezi tramvají a autem; nicméně by neuškodilo odklonit i ten obrubník doprava, ať je tam cikcak pro všechny.

Zbynek

Libus je tak jak je kvuli pristupu investora a kvuli pristupu „garanta bezpecnosti a plynulosti provozu“, tj. PCR, ktera ma na stavebko zavazne stanovisko. Koho tady PCR pomaha chranit?

Pruh travy smerem k Libusi patri mestu. Co branilo posunout obrubu doprava?

PetrH

Není to tak jednoduché, vidíte, že tam jsou sloupy veřejného osvětlení. Pod nimi tedy logicky nějaké sítě. Šlo by to, ale bylo by to dražší. A proto v zadání nebylo posouvat ještě obruby kolem silnice.
Dělá se to nejlevnější řešení a zůstane tak dalších 30 let.

Clovek

V Praze se vede politicky boj o to, jestli se ma pro 1000 metru dlouhou cestu pouzit auto nebo tramvaj. Vetsina se ale shodne, ze se musi zklikvidovat konkurence v podobe cyklodopravy.
Tahne to z jedne strany DPP, ze druhe entity typu klasicka ODS nebo Motoristi.

Lukáš Novák

tohle je špatně

tarten

Do toho dlážděného trojúhelníku zapomněl pan architekt zapíchat stromy.

Márty

Je tam patro pod, stromy tudíž nereálné.

Tomáš

Chudáci studenti, jestli jim zruší bus 143. Ten se za chvíli proplete od ČVU na Strahov. Tramvaje budou kličkovat také, ale pomalu drncat přes vyhýbky a oblouky. Stavět na Dejvické místo u Technické a kdo ví, jestli vůbec bude přímá linka….
Chudáci studenti…

valyrie

Prosím?

Jako student jsem tam jezdil autobusem v době stavby tunelu Blanka a zatímco tramvaje si vesele jezdily po vlastním pásu, s autobusem jsme pravidelně stáli v kolonách.

Navržena je nová přímá linka 28 ze Strahova do Dejvic, jak můžete zjistit po 2 minutách googlení.

Tomáš

Tak to jste studoval na jiném ČVUT a Strahově. Já jezdil busem 143, který odjížděl od fakulty, měl krátké intervaly a za 13 minut byl na Strahově. Po cestě žádné schody na tramvaj na Dejvické a bus byl častokrát přistaven v předstihu před odjezdem, takžče se čekalo na jeho odjezd uvnitř.
A podle Vás (mínusářů) má tomuto tramvaj konkurovat?

Pat

Tram bude jezdit na Lotyšskou a N. Podbaba. Z Lotyšské
Na FSv to bude stějně daleko, na FA dkonce blíže, FEL a FS tam mají boční vstup hned u zastávky.
Problém nevidím.
Jo a ta 28 bude jezdit ve špičce po 4 minutách a po doslova té samé trase, jako 143 (až na Vítězné nám. tedy)

Frantík

143 taky jezdí na Vítězné náměstí už pár měsíců. Něco OMH dělá dobře.

Jan T.

Ta nová zastávka Malovanka bude pro všechny tram i bus linky? Nezdá se mi tam moc místa pro všechny. Jestli ne, proč se nesjednotily zastávky bus+tram za křižovatkou na začátku Vaníčkovy ulice? Mohla být klidně vídeňská.

Grossák

Asi by byla škoda přijít o společnou hranu pro všechny tramvaje směrem dolů. I na přestupy to bude takto lepší.

Pat

Jediná bus linka, co na Malovance zůstane bude 164. A ano, ta bude mít vlastní stanoviště.

Frantík

Bohužel. Ten přestup dneska už by se dal vylepšit.

Jakub

Cyklisti ať už zavřou hubu se svejma nerealistickejma připomínkama, Aktuálně se kvůli desítkám lidí zneprůjezdnila celá Praha.
Kolik cyklistů asi bude jezdit na podzim/v zimě do kopce na kole? Nula.

Lukáš Novák

Kvůli cyklistům se zneprůjezdnila Praha? Dejte si studený hadr na čelo.

Márty

Pokud budou riskovat to, že skončí pod autem, tak skutečně nula. Pokud budou mít bezpečnou a navazující infrastrukturu, tak byste se nestačil divit. Ale hlavně proč na ně furt tak hrr sprostě nadáváte? Cyklisti taky nevolají po tom, aby se nestavěl pražský okruh či radlická radiála a nedávají Vám do idiotů.

L.

Evientně jste ještě neslyšel o spolku Auto*Mat (například).

Márty

Spolek Auto*Mat nikoho do zadele neposílá.

Jiří Kocurek

„Cyklisti taky nevolají“

Opravdu? Něketří by osobní auta zakázali a zásobování poslali do vedlejší ulice, aby nezavazelo před obchodem.

Mickey

Já bych ty dodávky z chodníku taky poslal do vedlejší ulice.

roman

Vliv cykloopatření na průjezdnost Prahy je nula nic. Případně prosím uveďte pár příkladů, kde prokazatelně snížily průjezdnost … já o žádných takových nevím. A to jezdím Prahou sem a tam autem a v řadě míst cyklopruhy jsou.

Honza

Rašíňák od Svobodovy k Jiráskovu náměstí. Dole je cyklostezka, nahoře je půlený chodník a stejně je pruh pro cyklisty, kde jeden kolař znemožní předjetí, protože je tam dělící práh mezi vozovkou a tramvajovým pásem.

roman

jakej to má přesně vliv? čas od času tam někdo jede pomaleji, i kdyby cyklistu předjeli, stejně je dojede na dalších světlech. dopad na průjezdnost prahou nula prd. něco dalšího prosím.

Honza

Chtěl jste příklad, tak jsem Vám ho napsal. A má to přesně ten vliv, který píšu, tzn., že jeden kolař zpomalí kolonu aut, která jede 16kmh místo 50…
Dopad na průjezdná Prahou jsou asi 3 minuty, žádný nula prd.

aaa

A kam tak spěcháte, že vás tři minuty zachráněj? Jezdíte snad sanitkou?

MaT

Dole jako na náplavce? Tam ale žádná cyklostezka není. Tam tak možná existuje značená cyklotrasa…

Pokud jde o ten legalizovaný chodník, tak ten je jen na jedné straně, takže co má dělat cyklista, co jede do centra? Jak se na ten chodník má dostat? A pak zase z něj? Navíc na chodníku s povoleným vjezdem cyklistů může cyklista jet maximálně 20 km/hod. Víte o tom, že někteří jezdí rychleji?

Ono na té náplavce je to vlastně podobný režim – pěší zóna s povoleným vjezdem cyklistů. Takže zase limit 20 km/hod.

Jakub P

Cyklotrasa A2 (tedy „nadřazená“ hahaha) je tam značená nahoře ve vozovce s možnou objížďkou dole po náplavce touto extrémně jasnou a srozumitelnou značkou… https://mapy.cz/s/guruhuvucu

pppqqq

Tam ale na vozovce není žádný „pruh pro cyklisty“, ale „piktogramový koridor pro cyklisty“. Význam tohoto značení a odlišnosti od „cyklopruhu“ jistě znáte – takže jak přesně vás omezuje? Mimochodem, zákaz vjezdu jízdních kol podle mne na této komunikaci nikdy nebyl.

David

Tak si ujasněme pojmy: 1) na náplavce není žádná cyklostezka. Je tam povolený vjezd cyklistů do pěší zóny. Povrch připomíná tankodrom. Odpoledne se tam nedá kvůli lidem projet (nejen na kole), a ráno si tam auta nadjíždí semafory. 2) Na Rašíňáku není žádný cyklopruh. Je tam pár piktogramů, které jen upozorňují, že když už se tam nějaký cyklista objeví, tak tam jednak je legálně, a za druhé nemá jet u obruby, protože na to aby ho někdo bezpečně předjel tam rozhodně není místo. 3) Auta tam stojí i bez cyklistů. Ve špičce jsou to auta, která tam brzdí cyklisty. Mimo… Číst vice »

Tov

Cyklo opatření jsou realizována obvykle na nesmyslných místech, viz křižovatka Prašný most, kde to všude po průjezdu křižovatkou končí smrtí nebo Argentinská a Vrbenského nebo Vltavská.
Hlavně, aby to bylo drahé a nějaký papaláš si odškrtnul, že něco udělal pro cyklisty.
Za mne by to stálo menší peníze, jen kdyby někdo trochu přemýšlel, ale cílem je nasrat co nevíce řidičů a podle toho to vypadá.
Např v Povltavské by stačilo ty staré litinové lampy přesunout na protilehlou opěrnou zeď, když už bych to nechtěl řešit systémově vyasfaltováním spodní cesty podél řeky.

Jakub P

On problém je v tom, že už nějakejch skoro deset let má Praha schváleno, že každej projekt musí cyklodopravu řešit. Jenže drtivý většině magistrátu i projektantů je to úplně jedno, takže tam prostě alibisticky plácnou cokoli, co se nejsnáz vejde, naprosto bez ohledu na použitelnost a bez ohledu na to, že je to třeba každejch pár desítek metrů jiný („dokonalá“ ukázka, kam tento přístup vede je na Letenské pláni podél Milady Horákové od Špejcharu k Letenskému náměstí, to je opravdu unikát, za kterej by měli mít všíchni zúčastnění doživotní zákaz práce v oboru). Ale papírově maj splněno, kolonka ve výkazu… Číst vice »

smasska

No to je snad normální, že když se něco už rozkope, tak se výsledné řešení prověřuje i s cyklodopravou. Ve vyspělejších zemích to ani jinak nejde a v kombinaci s cyklokoncepcemi a hierarchizací tras/ulic při použití různých možností vedení cyklodopravy je výsledkem docela příjemné řešení pro všechny. Ale pro nás je to podezřelé.

Jakub P

To, že se při rekonstrukcích uvažuje i cykloinfrastruktura je dobře.

To, že je u nás všem zúčastněným úplně jedno její kvalita, takže většinou vznikají neskutečné paskvily, jen aby si mohli odškrtnout, že to „zohlednili“ je průšvih.

jindřich

mám rád kolo i jezdím autem, ale na většinu nových cyklopruhů bych tedy nevlezl a leckde jsou i zbytečné-tak třeba v podolí se sebral pruh pro auta na úkor cyklopruhu, který je na 3m od stávající cyklostezky

Jakub P

Nesebral, stejně jako na Chlumecký a dalších místech. Ubyl tam průjezdnej pruh pro auta kvůli parkovacímu pruhu pro auta a aby se neřeklo (a bylo to na koho hodit), plácli do dveřní zóny alibistickej cyklopruh. Kterej zkušenější a rychlejší jezdci an kolech docela využívaj, protože stezka tam sice opravdu je, ale ne cyklo, je smíšená, hojně využívaná i chodci a bruslaři a nezřídka přeplněná.

Václav Pašek

Na městské ježdění je ta smíšená stezka v pohodě. Spíš mě napadá taková kacířská myšlenka, nechat IAD tak jak je teď, omezená na dva pruhy dále od Vltavy bez parkování (to tam stejně vzniklo jenom jako dodatečná legalizace) a v uvolněných pruzích za tramvajovým pásem blíže k Vltavě udělat velkorysou promenádu s plnohodnotnou cyklostezkou. Pěkně od Podolské až ke křížení tramvaje s Modřanskou u evangelického kostela.

Jakub P

Jak kdy, jak je úzká, umí být přeplněná i na pohodovou jízdu na městským kole, Ten nápad s velkorysou promenádou je dobrej, přidal bych zákaz průjezdu aut Vyšehradskou skálou, což by dost uvolnilo i Výtoň, atd. Obsluha auty by byla bez problému dál možná, ale nedalo by se to nábřeží používat pro tranzit.

Novák

Od Nuselského mostu po křižovatku u Muzea ! 1 přiklad z x !

Frantík

Myslím že to připomínka není nereálná, pokud šlo to udělat dobře bez velkého omezení/zdražení tramvaje, vyšlo by to dohromady levněji. Ale možná nešlo, čemuž věřím.

Dachs

Vliv na průjezdnost? Nula. Za „neprůjezdností“ Prahy hledejte spíše jiné faktory. Jen se zvýšila početnost míst, kde vás polije horko z aplikace cyklořešení. Vaníčkova se k nim jistojistě přidá.

Michal Bartoníček

Nula jste vy. Pokud budou mít cyklisté odpovídající infrastrukturu, budou jezdit jako v Pardubicích. A Prahu zneprůjezdňují auta, ne cyklisti. 😉

Gwann

Vzdy kdyz kroutim nad cyklofanatickymi vymysly, tak prijde magor z opacneho tabora a dokaze, kdo je vetsi silenec

aaa

pane Jukube, používáté liché argumenty. Úplně stejně bych totiž mohl napsat, že kvůli automobilistům se po Praze nedá pořádně a bezpečně jezdit na kole. Já jsem příznivcem jak auta tak kola tak MHD, ale nikdy by mě nenapadlo osočovat ostatní, kteří mají taky své požadavky a práva, lépe je nad tím přemýšlet a vzájemně si vyjít vstřít.

Novák

Přesně tak ! Cyklistická verbež kvuli které kolikrát kolabuje doprava v Praze díky jejich idiotským cyklo pruhum !! Jeden přiklad za všechny – před zhruba 3 měsici udělali cyklo pruhy v ulici Topolová – podle lidí tam bydlicích tam viděli cyklistu snad 2× za týden nějakého kurýra !!!

udolak

Výborně! To se bude jezdit krásně na zápasy Sparty.

Petr Drozda

Napište Sparty se Slávií a ten mínus vám odeberou.

MP22

Místa tři zadnice a zase jen cyklo piktogramy v jízdní dráze automobilů… Prostě co dělá DPP, je proti aktivní mobilitě

Frantík

Je potřeba jiná organizace než DPP aby se o to starala… na Václaváku i Malé Straně tam se měla dlažba vylepšit než klasické kočičí hlavy.

MP22

Bohužel v DPP je spousta lidí pro které je aktivní mobilita vysoce konkurenční a tak se podle toho chovají.. tohle je hodně východní myšlení, snad ani tam to neznají.

Frantík

Jako já to chápu a ani nechci aby to DPP platil celé, oni jdou pro nejlevnější řešení. Cyklo prosazuje magostrát, tak může klidně tu přidanou hodnotu zaplatit on.

Dejf

Tak magoš drží kasu dpp, může si poručit klidně vodotrysk.

Augusto Pinochet

…co má DPP společného s pumpičkami?

Márty

V nemalé míře tvoří veřejný prostor.

Márty

Pražská ‚Strategie aktivní mobility‘ by dopravnímu a energetickému úřadu mileráda opanovala:d
Praha je v tomhle nepoučitelná a bude dál opakovat své chyby.

Hafan

To je vnitřní dokument Prahy, nikoliv regulativ/vyhláška apod. Dodržování strategie/standardů si má dohlížet exekutiva a vynucovat to na projektantech, městských společnostech, investorech apod. Je to návod „jak to v Praze chceme dělat, čeho chceme dosáhnout“.
Ale žádný úřad ve smyslu státní správy nemá jakoukoli povinnost vůbec existenci takového dokumentu reflektovat, pro ně je to cár papíru.

Márty

Pravda, nechal jsem se unést tím, že DPP je městská firma, tak těmito dokumenty musí být stoprocentní vázaná, žejo. Žejo? ŽEJO?!:d

Hafan

My nesmíme ani naznačovat, že jo… 😀

Jako zdroj inspirace dobrý, ale leckde je to opravdu jen pro smích a naprosto nepoužitelné. Ale je to o poctivosti všech stran, aby se našlo jiné odpovídající nebo kvalitnější řešení i v nestandardních podmínkách. Holt často chybí dostatečná vůle nebo schopnost a pak to vykuchá x správních orgánů a volených existencí.