ICE 5 zatím nebude. DB zrušila soutěž na novou generaci rychlovlaků
Dopravce chtěl postupně odebrat až 90 nových jednotek.
Deutsche Bahn (DB) ustoupila od plánů na pořízení nové generace vysokorychlostních jednotek. Podle informací německých médií dopravce zrušil soutěž na pořízení až 90 nových jednotek. Důvod? Do soutěže nepřišla žádná nabídka, která by splnila podmínky.
O zrušení informoval na sociální síti X účet Eisenbahn in Ö, D, CH. Informaci následně německým médiím dopravce potvrdil. V soutěži byly jen Alstom a Siemens, další výrobci rychlovlaků Talgo a Hitachi Rail ani nepodali žádost o kvalifikaci. Podmínkou dopravce byly jednotky na nejméně 300 km/h a 940 míst k sezení s délkou maximálně 400 metrů. Měly být náhradou za stárnoucí ICE první a třetí generace.
Pro dopravce nejde zatím o zásadní komplikaci v jeho plánech na expanzi. Do roku 2030 má dodávky nových jednotek pokryté, nová generace rychlovlaků měla vozit cestující až ve třicátých letech.
Podle serveru t-online.de mohou být za zrušením i přemrštěné náklady na nový projekt nebo technické požadavky, které by vlaky výrazně prodražily.
DB počítala s tím, že půjde o rámcovou smlouvu na 90 jednotek s garancí odběru 33 jednotek. „Budoucí generace ICE nastaví nové standardy v oblasti cestování s novými koncepty interiéru a dalšími inovacemi,“ uvedla DB v tiskové zprávě na začátku loňského prosince. Firma požadovala bezbariérový přístup do jednotek, od výrobce očekávala výrazně nižší spotřebuje energie než u stávajících jednotek.
Dopravce soutěží pokračoval v trendu posledních let: kupovat delší a kapacitnější vlaky. Loni DB objednaly zhruba za dvě miliardy eur (asi 49 miliard Kč) 73 souprav ICE, konkrétně 56 nízkopodlažních ICE L od španělského výrobce Talgo a 17 ICE 3neo od společnosti Siemens Mobility.