ICE 5 zatím nebude. DB zrušila soutěž na novou generaci rychlovlaků
Poslední jednotka ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: DB
Dopravce chtěl postupně odebrat až 90 nových jednotek.
Dopravce chtěl postupně odebrat až 90 nových jednotek.
Vzhledem k tomu jak masivně probíhá modernizace starších generací (včetně stále probíhajících i u ICE 1) to úplně nenasvědčuje tomu, že by mělo docházet v nejbližších letech k výraznému vyřazování.
Velké úpravy snad nejsou vidět jen u ICE T.
Nedivím se, cestujících přibývá, tak je musí vozit i staré vlaky. Připomíná mi to i jinou zemi…
Mno ICE 1 jsou z roku 1989-93, v oné zemi by po obnově interiéru patřily k nejlepším v dálkové dopravě. Vždyť ještě před několika málo roky se tam ve vlacích mezi druhým a třetím největším městem … ve stanici nelze, tak proč ten smrad v kolejišti?
Nebyl by to problém s šířkou?
Zajímalo by mě, jaké podmínky tedy Siemens a Alstom u DB nesplnili, kdyby to prosáklo. Ale asi to nikdo z nich nebude chtít říct.
Ona bude problém splnit ta bezbariérovost při zachování rozumné hmotnosti vozidel.
To mne taky napadlo. Asi nebudu populární, ale nemyslím si, že by souprava měla mít víc jak jeden nízkopodlažní vůz. Největší urychlení výměny cestujícíh by pomohlo, aby ten pán s hůlkou a paní se dvěma kufry neblokovali dveře už 10 minut před výstupem…
Prosím? Dokud vlak nezastaví, tak se stejně vystupovat nedá a někdy není od věci nabídnout pomoc s tím kufrem.
A my nemáme ani pendolino 2. generace. ComfortJety a InterJety jsou super, jako lepší komfort, ale pohodlí pendolina a jeho plynulost průjezdu obloukem je nenahraditelná.
Je fakt, že nejake naklapecí soupravy na expresní vrstvu Pha-Ostrava, Pha- ČB. By se hodilo.
Hlavne by se hodily na Brno. Ale provozne to nedava smysl, na Budin nebo Viden nejsou potreba/maji problematickou kapacitu a po ETCS instalaci tam snad ani nebudou moct.
Proč by nemohly? Podle Openrailway je z Vídně do Břeclavi ETCS v provozu.
Zdvojené Pendolino má kapacitu 660. Mohlo by jezdit jako nějaký „Sprinter“ doplněk linky, ale smysl to moc nedává. Kromě toho nelíbivších se parametrů bylo víc, než jen kapacita.
Je pravda, že každý správný Pražák by Sprinter do Vídně ocenil už jen proto, že by nastavěl v Brně. Teď seriózně, při těch počtech Pendolin, co má ČD k dispozici bych je nenasazoval nikam jinam, než do Ostravy.
A každý správný šotoúderník by uvítal, kdyby tím nesměli jezdit řidiči.
Sice to zkrachuje, protože jste vyházeli lidi z vlaku … ale vlaky vlastně jezdí pro fotografy jako symbol nadřazenosti původu nácka.
K první polovině: To si vypráví Brňáci, protože rádi fňukají a „pražák“ je pro ně vděčný cíl nesmyslné závisti. Pražákům naopak zastavení v Brně vůbec nevadí, zvlášť když to nezdržuje víc než jen pár minut, do Brna totiž také jezdí.
Ke druhé polovině: Souhlasím, i podle mě by měla zůstat tam kde jsou. Linka by ale měla být doplněna Railjety, které ve výsledku nejsou ani o moc pomalejší.
Absolutní souhlas + já bych ještě zrušil naprosto zbytečnou trasu Pendolina do Košic a na Košičana nasadil klasické vagóny.
Na Košičana bych dal RailJeta. Nakonec se s nimi počítá časem na Ostravu a toto by bylo součástí linky. Nakonec Pendolin nebude nazbyt když s nimi Generál chce cestujícím doručovat rychlost 200 směrem na Budějovice…
Právě proto bych i ty Railjety nechal čistě na Ostravu a možná na Opavu a na Slovensko bych je neposílal.
Problematickou kapacitu má to současný, ale když stojí u nástupiště, mohlo by být delší, místo tam ještě je.
Přes spřáhla má dvojice 370 metrů, takže na pvrním bude jeden vůz na výhybce a na čtvrtém chybí 10 metrů peronu.
Pan Fikáček tam stavěl se 14 vozy klasické stavby, ale řešíme tady nesmysl: Lze nakoupit 9 vozové jednotky, které kapacitně dostačují a k peronu se vejdou.
Raději šestivozová patra, která jsou stejně kapacitní, nejméně 20% nízkopodlažní, levnější a ekonomičtější v přepočtu na sedadlo a navíc se leckam vejdou i zdvojená.
To je pravda ale zrovna tohle není moc relevantní. Žádná Pendolina 2. generace neobjednala většina provozovatelů, co předtím pořídili Pendolina 1. generace.
A v Polsku je mají bez naklápění.
Nedá se očekávat, že by ještě někdo chtěl někdy koupit klopidla s klopicím mechanismem typu našeho Pendolina. Ale třeba by bylo možné chtít klopení o menší úhel, které by se celé realizovalo jen ve vypružení podvozku. To by tak neekonomické být nemuselo.
Nebylo by pak pohodlí při jízdě v oblouku příliš závislé na (ne)kvalitě železničního svršku?
To nedává smysl, rychlostní profil takové soupravy už se blíží V150.
…zase ale máme přejezd u každého posedu a barvoslepý a chluchý a postižený řidiče…