ICE 5 zatím nebude. DB zrušila soutěž na novou generaci rychlovlaků

Poslední jednotka ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: DBPoslední jednotka ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: DB

Dopravce chtěl postupně odebrat až 90 nových jednotek.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Handzidcek

Vzhledem k tomu jak masivně probíhá modernizace starších generací (včetně stále probíhajících i u ICE 1) to úplně nenasvědčuje tomu, že by mělo docházet v nejbližších letech k výraznému vyřazování.
Velké úpravy snad nejsou vidět jen u ICE T.

tarten

Nedivím se, cestujících přibývá, tak je musí vozit i staré vlaky. Připomíná mi to i jinou zemi…

Jiří Kocurek

Mno ICE 1 jsou z roku 1989-93, v oné zemi by po obnově interiéru patřily k nejlepším v dálkové dopravě. Vždyť ještě před několika málo roky se tam ve vlacích mezi druhým a třetím největším městem … ve stanici nelze, tak proč ten smrad v kolejišti?

tarten

Nebyl by to problém s šířkou?

tarten

Zajímalo by mě, jaké podmínky tedy Siemens a Alstom u DB nesplnili, kdyby to prosáklo. Ale asi to nikdo z nich nebude chtít říct.

Poskok

Ona bude problém splnit ta bezbariérovost při zachování rozumné hmotnosti vozidel.

M.Z.

To mne taky napadlo. Asi nebudu populární, ale nemyslím si, že by souprava měla mít víc jak jeden nízkopodlažní vůz. Největší urychlení výměny cestujícíh by pomohlo, aby ten pán s hůlkou a paní se dvěma kufry neblokovali dveře už 10 minut před výstupem…

Jiří Kocurek

Prosím? Dokud vlak nezastaví, tak se stejně vystupovat nedá a někdy není od věci nabídnout pomoc s tím kufrem.

Dejv

A my nemáme ani pendolino 2. generace. ComfortJety a InterJety jsou super, jako lepší komfort, ale pohodlí pendolina a jeho plynulost průjezdu obloukem je nenahraditelná.

Michal82

Je fakt, že nejake naklapecí soupravy na expresní vrstvu Pha-Ostrava, Pha- ČB. By se hodilo.

Gwann

Hlavne by se hodily na Brno. Ale provozne to nedava smysl, na Budin nebo Viden nejsou potreba/maji problematickou kapacitu a po ETCS instalaci tam snad ani nebudou moct.

Jiří Kocurek

Proč by nemohly? Podle Openrailway je z Vídně do Břeclavi ETCS v provozu.

tarten

Zdvojené Pendolino má kapacitu 660. Mohlo by jezdit jako nějaký „Sprinter“ doplněk linky, ale smysl to moc nedává. Kromě toho nelíbivších se parametrů bylo víc, než jen kapacita.

Jirka

Je pravda, že každý správný Pražák by Sprinter do Vídně ocenil už jen proto, že by nastavěl v Brně. Teď seriózně, při těch počtech Pendolin, co má ČD k dispozici bych je nenasazoval nikam jinam, než do Ostravy.

Jiří Kocurek

A každý správný šotoúderník by uvítal, kdyby tím nesměli jezdit řidiči.

Sice to zkrachuje, protože jste vyházeli lidi z vlaku … ale vlaky vlastně jezdí pro fotografy jako symbol nadřazenosti původu nácka.

tarten

K první polovině: To si vypráví Brňáci, protože rádi fňukají a „pražák“ je pro ně vděčný cíl nesmyslné závisti. Pražákům naopak zastavení v Brně vůbec nevadí, zvlášť když to nezdržuje víc než jen pár minut, do Brna totiž také jezdí.

Ke druhé polovině: Souhlasím, i podle mě by měla zůstat tam kde jsou. Linka by ale měla být doplněna Railjety, které ve výsledku nejsou ani o moc pomalejší.

Jirka

Absolutní souhlas + já bych ještě zrušil naprosto zbytečnou trasu Pendolina do Košic a na Košičana nasadil klasické vagóny.

Robert Šalda

Na Košičana bych dal RailJeta. Nakonec se s nimi počítá časem na Ostravu a toto by bylo součástí linky. Nakonec Pendolin nebude nazbyt když s nimi Generál chce cestujícím doručovat rychlost 200 směrem na Budějovice…

Jirka

Právě proto bych i ty Railjety nechal čistě na Ostravu a možná na Opavu a na Slovensko bych je neposílal.

Gajda

Problematickou kapacitu má to současný, ale když stojí u nástupiště, mohlo by být delší, místo tam ještě je.

Jiří Kocurek

Přes spřáhla má dvojice 370 metrů, takže na pvrním bude jeden vůz na výhybce a na čtvrtém chybí 10 metrů peronu.

Pan Fikáček tam stavěl se 14 vozy klasické stavby, ale řešíme tady nesmysl: Lze nakoupit 9 vozové jednotky, které kapacitně dostačují a k peronu se vejdou.

tarten

Raději šestivozová patra, která jsou stejně kapacitní, nejméně 20% nízkopodlažní, levnější a ekonomičtější v přepočtu na sedadlo a navíc se leckam vejdou i zdvojená.

Twix

To je pravda ale zrovna tohle není moc relevantní. Žádná Pendolina 2. generace neobjednala většina provozovatelů, co předtím pořídili Pendolina 1. generace.

Jiří Kocurek

A v Polsku je mají bez naklápění.

tarten

Nedá se očekávat, že by ještě někdo chtěl někdy koupit klopidla s klopicím mechanismem typu našeho Pendolina. Ale třeba by bylo možné chtít klopení o menší úhel, které by se celé realizovalo jen ve vypružení podvozku. To by tak neekonomické být nemuselo.

vlachjan

Nebylo by pak pohodlí při jízdě v oblouku příliš závislé na (ne)kvalitě železničního svršku?

Jaaa

To nedává smysl, rychlostní profil takové soupravy už se blíží V150.

Augusto Pinochet

…zase ale máme přejezd u každého posedu a barvoslepý a chluchý a postižený řidiče…