ICE 5 zatím nebude. DB zrušila soutěž na novou generaci rychlovlaků
Poslední jednotka ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: DB
Dopravce chtěl postupně odebrat až 90 nových jednotek.
Dopravce chtěl postupně odebrat až 90 nových jednotek.
Vzhledem k tomu jak masivně probíhá modernizace starších generací (včetně stále probíhajících i u ICE 1) to úplně nenasvědčuje tomu, že by mělo docházet v nejbližších letech k výraznému vyřazování.
Velké úpravy snad nejsou vidět jen u ICE T.
Zajímalo by mě, jaké podmínky tedy Siemens a Alstom u DB nesplnili, kdyby to prosáklo. Ale asi to nikdo z nich nebude chtít říct.
Ona bude problém splnit ta bezbariérovost při zachování rozumné hmotnosti vozidel.
A my nemáme ani pendolino 2. generace. ComfortJety a InterJety jsou super, jako lepší komfort, ale pohodlí pendolina a jeho plynulost průjezdu obloukem je nenahraditelná.
Je fakt, že nejake naklapecí soupravy na expresní vrstvu Pha-Ostrava, Pha- ČB. By se hodilo.
Hlavne by se hodily na Brno. Ale provozne to nedava smysl, na Budin nebo Viden nejsou potreba/maji problematickou kapacitu a po ETCS instalaci tam snad ani nebudou moct.
Proč by nemohly? Podle Openrailway je z Vídně do Břeclavi ETCS v provozu.
Zdvojené Pendolino má kapacitu 660. Mohlo by jezdit jako nějaký „Sprinter“ doplněk linky, ale smysl to moc nedává. Kromě toho nelíbivších se parametrů bylo víc, než jen kapacita.
To je pravda ale zrovna tohle není moc relevantní. Žádná Pendolina 2. generace neobjednala většina provozovatelů, co předtím pořídili Pendolina 1. generace.
A v Polsku je mají bez naklápění.
Nedá se očekávat, že by ještě někdo chtěl někdy koupit klopidla s klopicím mechanismem typu našeho Pendolina. Ale třeba by bylo možné chtít klopení o menší úhel, které by se celé realizovalo jen ve vypružení podvozku. To by tak neekonomické být nemuselo.