Vlaky mezi Pardubicemi a Opatovicemi od jara zrychlí na 160 km/h

Modernizace trati Pardubice - Stéblová omezila provoz elektrických vlaků. Pramen: Správa železnicModernizace trati Pardubice - Stéblová omezila provoz elektrických vlaků. Pramen: Správa železnic

Rychlejší jízdu umožní evropský zabezpečovač ETCS.

Deset let po modernizaci prvního úseku trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se příští rok zkrátí jízdní doby mezi oběma krajskými městy o několik minut. Stane se tak díky dokončení instalace zabezpečovače ETCS na této trati.

Předposlední krok ke zvýšení rychlosti již Správa železnic udělala. Minulý týden slavnostně zakončila instalaci signálu GSM-R, který je nutný pro přenos dat u vlakového zabezpečovače ETCS.

Instalace ETCS mezi Pardubicemi a Hradcem Králové už probíhá a pokračování dál do Jaroměře se předpokládá 2028,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Spuštění ETCS na trati plánuje Správa železnic na první polovinu příštího roku, stavebně hotovo má být v březnu.

Trať z většiny prošla zásadní modernizací, zvýšení rychlosti ale brání absence nového zabezpečení. „Vlaky jedoucí pod dohledem ETCS pak využijí rychlost 160 km/h od Pardubic po odbočku ELNA Opatovice,“ dodal Gavenda.

Zvýšení rychlosti přinese zkrácení jízdních dob o několik minut. Instalace GSM-R vyšla na 243 milionů korun, týká se nejen tratě z Pardubic až do Jaroměře, ale i úseku z Hradce Králové do Praskačky na spojnici krajské metropole s Chlumcem nad Cidlinou. Dělníci postavili technologické objekty včetně nezbytných anténních stožárů a položili optické kabely.

Součástí stavby byla dále instalace potřebné technologie, vybudování dispečerských terminálů a dodávka mobilních radiostanic GSM-R pro pracovníky Správy železnic. Zhotoviteli stavby byly společnosti Kontron Transportation a Teplotechna Ostrava.

Tagy ETCS GSM-R Správa železnic Trať 031 Pardubice - Hradec Králové
106 komentářů