Pod dráty do Frýdku-Místku. Správa železnic hledá firmu na výkupy a zábory pozemků

Souprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSouprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

V ideálním případě začne stavba na podzim 2026.

Správa železnic (SŽ) si pro urychlení přípravy projektu elektrizace a modernizace železniční trati mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem najme firmu, která za ni vyřeší majetkoprávní přípravu celé akce. Minulý týden již vypsala soutěž na dodavatele takových služeb.

Vítěz soutěže má pro Správu železnic zajistit smluvně výkupy nemovitostí či dočasné nájmy pro stavbu, zřízení věcných břemen nebo podklady pro vyvlastnění. „Z důvodu urychlení, zpřehlednění a zlepšení kontroly při velkém počtu řešených pozemků bude majetkoprávní část přípravy řešena samostatně,“ vysvětlila Správa železnic v zadávací dokumentaci.

Správa železnic neuvedla odhadovanou cenu zakázky, v hodnocení bude mít nabídková cena 80 % hodnocení. Zbytek připadne na zkušenost týmu.

O modernizaci tratě se mluví desítky let. Letos vybrala Správa železnic zhotovitele projektové dokumentace pro povolení záměru. „Správní řízení na Dopravním a energetickém stavebním úřadu předpokládáme na přelomu let 2025 a 2026 a v první polovině roku 2026 na něj plánujeme navázat soutěží na zhotovitele stavby,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. V ideálním případě podle něj stavba začne na podzim 2026.

SŽ vybrala projektanta elektrizace tratě z Ostravy do Frýdku-Místku, stavět se má od roku 2026

Stavba zahrnuje zahrnuje kompletní přestavbu čtrnáctikilometrového úseku včetně přidání druhé koleje mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem. Modernizace se týká i stanic Vratimov, Paskov, Lískovec u Frýdku a Frýdek-Místek, které budou upraveny pro obsluhu nákladních vlaků o délce až 740 metrů.

Součástí rekonstrukce bude elektrizace střídavou napájecí soustavou, která se v této části republiky dosud nepoužívá, postupně se ale má rozšířit na celou železniční síť. „Zásadní zlepšení se projeví v příměstské dopravě, kde zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h umožní zkrátit čas jízdy mezi Ostravou Kunčicemi a Frýdkem-Místkem na polovinu. Větší bezpečnost potom zajistí výstavba dvou mimoúrovňových křížení, která nahradí stávající železniční přejezdy ve Vratimově a Frýdku-Místku,“ doplnila SŽ.

Tagy elektrizace trati Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek Správa železnic
121 komentářů