Projeli jsme novou železniční dvoukolejku až na Branický most. Podívejte se na celou trasu
Video ukazuje průjezd celého renovovaného úseku z Kačerova přes Krč až na samotný most.
Ve čtvrtek v 17:25 vyrazil první pravidelný vlak na nově zrekonstruovanou trať ze stanice Praha-Kačerov přes Krč až na Branický most. Tříkilometrová trať byla nově zdvoukolejněna a celkově zmodernizována, aby ulevila přetížené železniční dopravě přes Smíchov.
Krátce po slavnostním otevření tratě na ni vyrazil služební vůz Správy železnic s generálním ředitelem SŽ Jiřím Svobodou a s ministrem dopravy Martinem Kupkou. Deník Zdopravy.cz byl u toho a čtenáři si tak mohou na videu celou trasu projet z pohledu strojvedoucího i s občasnými komentáři Jiřího Svobody o detailech stavby.
První průjezd trati z Kačerova na Branický most:
Branický most přezdívaný most Inteligence čekal na zdvoukolejnění od svého zprovoznění před 60 lety. Celkem se položilo 10 kilometrů kolejí.
Trať budou využívat také vlaky mířící z Prahy do Berouna a dál do Plzně. Tím se uleví zejména železničnímu mostu pod Vyšehradem.
Zavedení dvoukolejného provozu předcházela minulý čtvrtek zmíněná zatěžovací zkouška Branického mostu. Práce na mostě zahrnovaly obnovu kolejového svršku a trakčního vedení, nové je odvodnění a hydroizolační systém.
Stavbaři dále vyměnili most přes Údolní ulici. Stanici na Kačerově nyní tvoří oboustranné nástupiště dlouhé 230 metrů se zastřešením a novou přístupovou lávkou s výtahem. Traťová rychlost se zvýšila až na 100 km/h.
Po třech letech hotovo. Dvoukolejný Branický most s tratí na Kačerov se otevírá