Projeli jsme novou železniční dvoukolejku až na Branický most. Podívejte se na celou trasu

Průjezd po Branickém mostě. Foto: Zdopravy.czPrůjezd po Branickém mostě. Foto: Zdopravy.cz

Video ukazuje průjezd celého renovovaného úseku z Kačerova přes Krč až na samotný most.

Ve čtvrtek v 17:25 vyrazil první pravidelný vlak na nově zrekonstruovanou trať ze stanice Praha-Kačerov přes Krč až na Branický most. Tříkilometrová trať byla nově zdvoukolejněna a celkově zmodernizována, aby ulevila přetížené železniční dopravě přes Smíchov.

Krátce po slavnostním otevření tratě na ni vyrazil služební vůz Správy železnic s generálním ředitelem SŽ Jiřím Svobodou a s ministrem dopravy Martinem Kupkou. Deník Zdopravy.cz byl u toho a čtenáři si tak mohou na videu celou trasu projet z pohledu strojvedoucího i s občasnými komentáři Jiřího Svobody o detailech stavby.

První průjezd trati z Kačerova na Branický most:

Branický most přezdívaný most Inteligence čekal na zdvoukolejnění od svého zprovoznění před 60 lety. Celkem se položilo 10 kilometrů kolejí.

Trať budou využívat také vlaky mířící z Prahy do Berouna a dál do Plzně. Tím se uleví zejména železničnímu mostu pod Vyšehradem.

Průjezd po Branickém mostě. Foto: Zdopravy.czPrůjezd po Branickém mostě. Foto: Zdopravy.czPrůjezd po Branickém mostě. Foto: Zdopravy.czBranický most. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZatěžovací zkouška Branického mostu. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZatěžovací zkouška Branického mostu - lokomotivy Sergej a Šlechtična. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Zavedení dvoukolejného provozu předcházela minulý čtvrtek zmíněná zatěžovací zkouška Branického mostu. Práce na mostě zahrnovaly obnovu kolejového svršku a trakčního vedení, nové je odvodnění a hydroizolační systém.

Stavbaři dále vyměnili most přes Údolní ulici. Stanici na Kačerově nyní tvoří oboustranné nástupiště dlouhé 230 metrů se zastřešením a novou přístupovou lávkou s výtahem. Traťová rychlost se zvýšila až na 100 km/h.

Po třech letech hotovo. Dvoukolejný Branický most s tratí na Kačerov se otevírá

Tagy Branický most Jiři Svoboda Martin Kupka Praha-Kačerov Správa železnic zdvoukolejnění Radotín - Krč - Spořilov
91 komentářů