Projeli jsme novou železniční dvoukolejku až na Branický most. Podívejte se na celou trasu
Průjezd po Branickém mostě. Foto: Zdopravy.cz
Video ukazuje průjezd celého renovovaného úseku z Kačerova přes Krč až na samotný most.
Teď ještě zrychlit ty zpomalené úseky a ještě nějak už konečně zdvoukolejnit ten jednokolejnej Chuchelák. Na to to celé hned kapacitně vytížit, aby se to celé zaplatilo a pak se konečně můžeme bavit o „úspěchu“…
Ona tam kapacita bude spíš chybět než přebývat = minimálně do doby, než se vyřeší i v praxi („v reálu“) problém železničního mostu pod Vyšehradem.
Právěž mi zatím přijde, že tím úsekem zatím nic moc nejezdí.
Záleží na tom, co myslíte tím slovem „zatím“: je to jediný průtah Prahou mezi západem a v podstatě celým zbytkem ČR snad kromě směru na Ústí nad Labem a osobní dopravu do značné míry limituje dost dlouhý jednokolejný úsek mezi novou odbočkou a Vršovicemi, kudy jezdí především vlaky „modřanky“, a zájem o cesty přes Zahradní Město ještě dlouho příliš velký asi nebude.
Osobně myslím, že už v příštím GVD tam bude provoz dost velký a po „záběhu“ nejspíš stejně ještě přibyde.
A proto zde píši o tom zdvojkolejnění tunelu u Chuchle (nebo Braníku). I když je mi jasné, že to nebude žádná legrace.
Mně je líto a tako rekonstrukce k takovým případům rtaké patří), že se nevyužívá dlouhých souběhů různých tratí k tomu, aby se včlenily do stanic a vznikly tím vlastně další „falešné“ oddíly a „falešné“ dvou- či vícekolejné vložky na všech zapojených jednokolejkách. Dnes už nedělá problémy ani zabezpečení a na jednokolejkách by to leckde umožnilo mít třeba i záporné provozní intervaly, což se při tvorbě síťového GVD může někdy výborně hodit.
A to jste myslel jak, pane Zikmunde? Kde leží v pražském uzlu taková příležitost, na kterou jste přišel až vy?
Nejsem sice žádný pan Zikmund, ale napadají mě pochopitelně jako první Malešice (směrem k Trianglu), nebo třeba Smíchov (k Barrandovu) – a a asi bych toho našel víc i jen v ŽUP, ale není přece pouze Praha.
Vypadá to, že spojka už po novu je: https://mapy.cz/s/magametose
Další taková příležitost je v Brně vedle Hněvkovského na Černovické spojce. Ta nemá dostatečnou kapacitu, ale byly by to vyhozené peníze.
Pro ty, co jim to nejde (taky) ve fullu
Umím použít tlačítko F12, občas nějaký web taky bastlím, takže odkaz přímo na seznam je:
https://www.stream.cz/embed/index?urlName=prvni-prujezd-trati-z-kacerova-na-branicky-most-65146905
Tam to ve fullu jde.
A aby řeč nestála, ta 50 skrz nádraží Krč, ta tam vyrostla jako Giftpilz po dešti, takovej malej Boletus Svobodus? Takže rychlostní cimbuří 100 CH-RAD – 60 tunel (je ale i vexle na 60? Nebo jen 50) – 100 přes most – 50 – 75 (dá-li pámbu) do Vršek… To pojedou západní expresy jako ve století páry v součtu s vatou na 171.
Jsem si to pustil detailně znovu a srovnal se starším videem, v pravé glajze to vypadá na 50 durch bánhóf Krč, v té opačné přímé druhým směrem na Vršky 75 jako dřív. Mohl by někdo znalý poměrů osvětlit, tj. jedním směrem se bude vlak hrabat padesátkou a druhým ne? Vexle taky nevypadají na nějakou závratnou rychlost do odbočky.
Pokud ta zhlaví v Krči nijak nezeštíhlili, je při pravostranném provozu ta nově nezbytná „vajcha“ na jednom ze zhlaví při jízdě od „čekaček“ do Radotína (protože „krčandová“ kolej přímo pokračuje do Braníka a ne na most) docela hloupá i pro nákladní dopravu – přitom u dlouhých nákladních vlaků má každé zbytečné zpomalení mnohem nepříznivější dopad než u krátkých vlaků osobní dopravy.
Takže všechno co přijede do Krče od Kačerova/Vršovic po „pravé“ koleji musí potom na výhybce do odbočky, aby se to dostalo na pravou kolej na most, jinak to pojede do Braníku?
A teda navazující dotaz, v opačném směru, když chci do Vršovic, tak předpokládám, že pojedu po svojí, pravé koleji a až před Vršovicemi se to bude přehazovat na těch nových výhybkách, že?
Jaká je tam rychlost do odbočky?
V podstatě jste to trefil dobře – jen ve směru z Krče do Vršovic je to odbočení na jednokolejku hned kousek za zastávkou Kačerov a ten další jednokolejný úsek přes Michli je dost dlouhý.
Předpokládám, že to odbočení do Vršovic je tohle
https://mapy.cz/letecka?source=base&id=2528833&gallery=1&x=14.4682243&y=50.0457793&z=18&ovl=8
takže kolem odstavného nádraží, depa Vršovice až do záhlaví po jedné koleji.
Ano, to je ono – a od pohledu tipuji, že ty výhybky jsou tam snad aspoň na rychlost 60 km/h. Ale v Krči ve stanici je to asi všechno do odbočky jen na 50 km/h …
A ještě dodám, že naše rychlostní návěstní soustava vyžaduje jízdu celého vlaku návěstěnou rychlostí už od příslušného návěstidla až na konec přilehlého obvodu výhybek (tedy vlastně + délka vlaku), takže většinou je asi výhodnější jezdit „do vajchy“ až na odjezdových stranách stanic, protože tam jsou návěstidla obvykle hned před výhybkami – ale neumím odhadnout, jak často bude takový přístup možno uplatňovat právě v Krči.
Není nutno, před výhybkami jsou od Chuchle cesťáky.
Aha, tak konečně na to někdo přišel = díky za upozornění. tohle by prospělo v mnoha stanicích už dávno. Nicméně to, co píšete, platí pro směr z mostu, ale v Krči je problém hlavně ten směr opačný na pravé koleji = od Kačerova na most po kolji „krčandy“: budou snad „U Labutě“ xe směru do stanice také nějaké cesťáky?
Pokud si rikate praktik, mel byste vedet, ze to funguje jen tam, kde od toho cestaku k odjezdu neni NZV.
Proč? Bílé světlo přece existuje a pro rychlost je rozhodující až ten cesťák. Nepletete si to s prostou výstrahou?
Aha, pardon, už mi došlo, jak to myslíte – ale to se přece netýká průjrzdů, ale jen zastavení
Ano, ale neni to zkratka nejake univerzalni reseni. Od jiste doby pouzivana metoda „jedno svetlo a rychlostnik“ je za me podstatne lepsi.
Netvrdím nikde, že to musí být universální všelék. A to ale nejsou ani rychlostníky, takže spíše nebrat.
Zde je starší video, co jsem našel na youtube, narozdíl od tohoto je to celá trasa.
https://www.youtube.com/watch?v=hUsOTn_IMpU
Škoda že ve většině videí z jízdy vlaku jsou přepálená světla návěstidel takže není poznat barva. Nanejvýš pozice světla. Ale jestli jsem si dobře všiml tak tady jeli jako posun mezi dopravnami? Dost mě překvapila ta bílá na vjezdovém.
Vjezdové návěstidlo neumí klidnou bílou.
No proto mě to překvapilo. V tom videu to vypadá jako klidná bílá ale asi to bude jiná barva.
Aha tak ono je to asi cestové (v čase 2:10). Má poloviční bílé pruhy
Teď ještě zdvojkolejnit a pořádně opravit Chuchelský tunel, hlavně průsaky spodní vody ze svahu. Toho se asi nedožiju, nejdříve 2035+.
Napřed se musí vyměnit mostovka na Výtoni, ty staré příhradoviny to mají nahnuté. Výměna mostovky je naprosté minium, lepší by byl most nový, tříkolejný.
Je otazkou, zda to je nutne, pac dve koleje maji navazovat na Berounsky tunel, cast osobni i nakladni dopravy tak pujde tunelem az do Berouna…
Osobní doprava už v té době pojede, doufám, z hlavního přes Výtoň a Smíchov a pak přímo tunelem od Hlubočep až do Berouna (R+Ex).
…taky doufam, ale nakladni urcite tudy… i osobka ale muze jet tudy, kdyz to bude nutne…
Proto je třeba rekonstruovat Chuchelský tunel.
Budou stacit dve koleje od Krce k ONJ ci ZM?
Treti kolej by se tam vesla…
Nejsem si jist, jestli by se vešla bez zrušení vlečky do Depa Kačerov.
Máte krátkou paměť: tři koleje tam historicky bývaly, protože do „čekaček“ byla dvoukolejka a do „Nuslí“ (Vršovice osobní nádraží) přes Michli (tam také bývala zastávka) byla vždy jen jednokolejka (a celý mezistaniční úsek tvořil jen jeden oddíl). Tři koleje se tam vejdou, ale právě jen tři, což byl i důvod pro neustálé odkládání výstavby zastávky Kačerov, protože kvůli silné nákladní dopravě nikdo nechtěl narušit dvoukolejku do „čekaček“ a pro tehdejší osobní dopravu jen na „modřance“ jedna kolej do Vršovic stačila, takže z toho na Kačerově nakonec vznikla jen ta spíše nouzová zastávka u jediné TK („krčandy“). Ten současný stav vznikl… Číst vice »
Pro nákladní dopravu je a ještě několik let bude počet kolejí v Krči prakticky irelevantní, důvodem je stav mostu. Než se postaví nový, uteče ve Vltavě hodně vody a s novým mostem … ideálně dořešit i tohle, postavit pak při jedné výluce.
Pardon, omlouvám se, spletl jsem si tratě a odbočky. To nachcípání mě dostává. 🙁
Kdyby to bylo jen to nachcípání – jak to tady občas prohlížím, tak bych řekl, že nějaké nachcípání je z těch příčin úplně nepodstatné …
Mimo kačerovskou zastávku snad ano. Možná, až se jednou třeba bude přidávat druhá kolej od Vršovic a bude se to znovu přeorávat… Pokud se to ukáže jako užitečné i s tou dvoukolejnou „zátkou“ v zastávce tedy.
Mohli to (z pohledu propustnosti) vyřešit elegantněji rovnou (ale bylo by to samozřejmě dražší, možná i o dost): například ta třetí TK mohla zůstat z Krče až za konec oblouku za podjezdem pod silniční Jižní spojkou a teprve tam sev přímé štíhle „rozvidlit“ do obou TK – pro „krčandu“ by to byla jakási falešná dvoukolejná vložka a v Krči by do původního zhlaví na této straně stanice nebylo třeba (kolejově) ani vůbec zasahovat. A nějak obdobně bych já řešil i situaci na opačné straně kačerovské zastávky, aby už do toho nebylo v budoucnu nutno příliš zasahovat. Ale asi byl požadavek… Číst vice »
Tak jelikož po novu sahá stanice Krč až depu Kačerov, tak by se klidně mohly využívat 3 koleje a vlečka do depa by mohla odbočovat až na úrovni zastávky Kačerov. Dál už by se tři koleje vešly. Kdyby to něčemu pomohlo.
Vlečkovou kolej bych do toho nemontoval: to řešení, které jsem popsal vedle. mi připadá lepší. Jen mi dodatečně došlo, že by mohly být problémy s osovmi vzdálenostmi (jsou tam oblouky s asi dost velkým převýšením), protože ty tam teď jsou asi ještě podle dřívějších norem – ale snad by šlo nějak upravit i je, aby vyhověly, aniž by bylo třeba „vylézt z tělesa“.
Nevíte někdo kolik nově zabere čas z Plzně do Prahy a bude-li tento vlak zastavovat na Kačerově? Momentálně je rychlost: 1h 23m.
Vzhledem k délce nástupiště prakticky určitě ne.
Čas bude plus/mínus stejný, protože do Vršovic to nejde úplně prosvištět a od Vršovic na hlavák je docela provoz.
Zato Radotín má délku nástupišť pro zastavení úplně v pohodě a S7 je to na Smíchov (zatím) pouhých 10 minut. Kačerov by nic neřešil (metro i Ex jedou na Hlavák). Radotín s přestupem na osobák na Smíchov částečně řeší značné riziko odlivu lidí ze „západu“ Prahy ze Západní expresů.
Plivat a priori na zastavení na Kačerově je sporné až nerozumné (pokud se tam souprava k peronu vejde): přestup vlak – metro je v obou případech dlouhý téměř stejně a pro ty, kdo potřebují jet „céčkem“ směr Háje nebo přestupovat u Muzea na „áčko“ by to bylo z Kačerova rozhodně časově výhodnější.
Jak dlouhý tedy ten nový peron na Kačerově vlastně skutečně je?
To jako myslíte, že na Kačerově přestupují všichni směr centrum? Naopak. A pro cestujícího směr Jižní mesto, tedy cca pro 80000 obyvatel ( s okolím Kačerova se dostaneme na 100000) je výstup na Kačerově úspora minimálně 30 minut.
A k tomu vlastně i celá Pankrác a přestupy z metra na Jižním Městě na autobusy, a máte to v součtu ještě mnohem víc = téměř dvě menší krajská města. A projížděl by snad někdo třeba rychlíkem Brno – Jeseník v Olomouci bez zastavení s tím, že vystupující mohou dojet regionálním vlakem například z Prostějova?
Cestovní doba do Plzně bude stejná a na Kačerově se stavit nebude. Viz https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/171011963/k170.pdf/453c1e1a-6be7-42e7-b17e-f3937a59404f
Jak se z tohoto řádu pozná po které ztratí vlak pojede? Pořád je tam Hlavní nádraží – Smíchov, to se vlak bude nějak otáčet na Smíchově?
Stačí chápat správně značky a legendu: expresy mají v řádcích pro Smíchov vlnovku, takže jedou jinudy, a „plívové“ rychlíky pojedou jako dosud „normálně“ přes Smíchov a Vyšehrad
Ano. U Smíchova je značeno, že vlak jede po jiné trati (tj. přes Krč – jiná možnost není).
No, zastavovat tam expresy při jízdě na západ by asi nutné nebylo, ale ve směru do Prahy bych je tam zastavoval úplně klidně (je to prakticky jakási obdoba Holešovic) – pokud by se tedy jejich soupravy k peronu vešly, pochopitelně. Já jsem myslel spíš na ty „plívové“ rychlíky, které zastavují všude, ale pokud je dokáží provézt přes Smíchov, tak je to asi lepší tak.
Rychlíky jsou nadále vedené přes Smíchov. Navíc zrovna u nich by došlo spíš k ukončení na Smíchově než k odklonu přes Krč na hlavák, kdyby se nějak dále vyvíjela situace na Výtoni.
A jeje, jednosmerne zastavovani ala kdysi Liben uz tu dlouho nikdo neobhajoval…
A co je na tom až tak moc špatného? Jistě, u vlaků průchozích uzlem někam jinam dál by to vadilo, ale u končících vlaků to považuji za přínos: lepší zastavovat aspoň jednosměrně než nezastavovat vůbec.
Obousmerne, jednoznacne. Ne kazdy ma cas jezdit svemu vlaku naproti, i psychologicky je to hodne spatne.
Netřeba poučovat, znám to sám z cest expresy do Ústí nad Labem i zpět, ovšem z/do Podbaby trs Holešovice. Samozřejmě (i) proto také preferuji zastavování v obou směrech, ale než by to chtěl někdo (ROPID) u MD prosadil, byla by v nouzi lepší aspoň metoda postupných kroků, a směr do Prahy by byl snáze průchozí.
Metoda postupných kroků – synonymum pro chaos a bezkoncepčnost JŘ.
Ví někdo, jak je široký ten chodník mezi kolejemi? Podle videa mi přijde docela úzký.
Mě též přijde užší, než ten původní.
cca 1,6 m mezi vnitřní hranou zábradlí
Díky
Hezké.
Proč se nedají videa na serveru ZDopravy zvětši na celou obrazovku? Koukám na malý obdélník… Nebo je chyba jen na mém přijímači?
Na čem koukáte? vpravo dole máte funkci zvětšit na celou obrazovku.
Ta nefunguje. Vyzkoušeno na mobilu Android, Firefox i Chrome a tlačítko nic nedělá.
Na PC taky nic, a v konzoli prohlížeče je chyba:
„Uncaught (in promise) TypeError: Fullscreen request denied“
Mě na Jablku na Safari (a i ve Vivaldi) zvětšení funguje. Na PC v Edge nejde, ve Vivaldi ano.
Safari na iPadu, iPadOS 18.0.1, nefunguje. Bude to nejspíš fungovat na telefonu, kde si fullscreen řeší systém interně.
Fedora, Firefox 131, stejná chyba:
Uncaught (in promise) TypeError: Fullscreen request denied
enterFullscreen https://d53-a.sdn.cz/….bundle.min.js:1
Přes izolaci okna s videem je fullscreen možný.
díky, podíváme se na to, ale vypadá to, že problém je u seznamu.
Je to zakázáno někde v konfiguraci toho přehrávače, resp. javascriptové knihovny.
[Violation] Permissions policy violation: fullscreen is not allowed in this document.
Nz. Jak odepisuje Juraj, jestli to není někde v konfiguraci knihovny/pluginu (pokud ji Seznam umožňuje), např. Youtube taky umožňuje zabránit dát fullscreen při vloženém videu.
A na streamu nejde přehrát, stránka nenalezena.
U mě také nešlo maximalizovat. Android, Firefox.
To jsem samozřejmě zkoušel :-), ale nic to nedělá 🙁
Prohlížeč Chrome.
Díky za video.
Pozitivní věc: Jakmile vzal fíra vysílačku, tak všichni ztichli a sami od sebe.
Doufám že v Chuchelském tunelu panministr nezavřel oči protože se bojí tmy…
a proč se na to video nejdřív nekoukneš?
Jak bych asi jinak věděl že toho pána vzali s sebou, milý Watsone…
Protože je to napsáno v článku? Video jsem neviděl, článek četl a vím to taky…
Vy budete asi Sherlock…
Video končí na konci mostu. Asi se pak vraceli zpátky.
Tak to mi pokazili sakra dobrej fór, ale asi vím proč. Některé věci nejsou pro ministerské oči…
To bylo dobré. Doporučuji si pustit zvuk nahlas. „Tady můžete vystoupit.“ „No já myslím, že tady úplně vystoupit nemůžete.“ A to MUV nejelo nejvyšší traťovou rychlostí, ne?
To bych se bál taky, vystoupit jenom z části nevěstí nic dobrého. 😀
Taky jsem to slyšel. To je fakt trouba. 😄😞