Kolejové zapojení mošnovského překladiště připraví Sagasta, SŽ odhaduje náklady na 1,8 miliardy

Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch OčadlýTerminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý

Práce mají začít v roce 2027.

Správa železnic (SŽ) vybrala projektanta pro záměr Zapojení terminálu kombinované dopravy Mošnov. Projektovou dokumentaci a potřebné dokumenty vypracuje společnost Sagasta, SŽ jí za to zaplatí 74,8 milionu korun bez DPH. Vyplývá to z registru smluv.

S výstavbou nové bezúvraťové spojky Přerov – Sedlnice by se mělo podle webu SŽ začít v roce 2027. Spojka bude dlouhá asi půl kilometru, umožní přímé jízdy vlaků od Přerova do nového terminálu bez nutnosti úvratě ve Studénce. Projekt řeší také zkapacitnění dráhy přidáním třetí koleje ve stanici Sedlnice, obvod Bartošovice.

Hotovo chce mít SŽ čtyři roky po začátku prací, předpokládané investiční náklady dosahují částky 1,8 miliardy korun bez DPH.

Terminál kombinované dopravy Mošnov je v provozu od roku 2022. Jeho skladovací plocha je 50 000 m². Kamiony mají k dispozici 100 parkovacích míst, překládková kapacita dosahuje osmi vlaků za den. V terminálu je šest kolejí o celkové délce 6,071 kilometru.

Tagy Letiště Ostrava mošnov OSR Správa železnic Terminál Mošnov TKD Ostrava Mošnov
26 komentářů