Kolejové zapojení mošnovského překladiště připraví Sagasta, SŽ odhaduje náklady na 1,8 miliardy

Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch OčadlýTerminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý

Práce mají začít v roce 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mech

Sprželí za dva roky, v zázračněm roce 2027, začneme jistojistě stavět pořád aktuální. Bohužel položit kolejové pole a přivařit k druhém je velice náročný a zodpovědný úkol. Ještě teď se managementu rosí čela při představě, že snad budou montovat i výhybku. U takto superobtížné stavby navíc není vůbec jistě, zda se min. dvakrát neprodraží. A prosím veřejnost, která stavěla max TTéčko ať se k tomu nevyjadřuje a hezky càluje. Ať je na statisícové odměny. Zdar, #MDdovlastníkapsy,#maládomů, #rekordvpomalostistaveb, #dalšíboudanaovčany,#chiméra

Cargo

Odhadem 1500 metrů kolejí, plus cca 6 výhybek a nějaké ty terénní práce, návoz štěrku a ostatního materiálů, lidská práce za cca 1,8 miliardy bez DPH ?
Není to nějak moc ?

Alibaba

Dovedl bych si představit kolej směr Přerov vedenou přesmykem.
A těch kilometrů kolejí bude určitě ví, tu kolej bych dotáhl až do výhybny Sedlnice.

Jiří Kocurek

„nějaké ty terénní práce“

No vidíte, máte hotový projekt!

Jiří Kocurek

https://www.hlidacstatu.cz/Home/TextSmlouvy/30457336?hash=c3b50ea1641c521d675b0977f3227712b94368d962818a217daa827c8f793b1c

Dle smlouvy rozpočtují jen za geodetické práce utratit 1,2 milionu a přitom to někdo sfoukne za pět minut, aniž by na místě cokoliv měřil.

Roman

Kolik by to mělo stát?

David

Ty vago, 4 roky na stavbu půl kilometrové spojky, to je asi nejrychlejší jejich zakázka.

pzag

Nemá někdo přehled, kolik vlaků tam teď jezdí a jak moc se to využívá? Našel jsem akorát na wiki, že to bylo 13 páru vlaků.

Cargo

Tady jsou informace ze ŽM, je to rok staré.
V současnosti tak mošnovský terminál zpracovává linky s přepravou návěsů spojující jej s překladišti Interporto d’Abruzzo (2x týdně), v Herne (4x týdně) a Veroně (4x týdně) a kontejnerový vlak do Terstu (zpravidla 3x týdně), vypravovaný pro rejdařství MSC.

Cargo

Snad jezdí i nějaké vnitro Mošnov – Obrnice.

Pavel Kopeček

Dobrý dotaz, pohyboval jsem de tam krátce když to šlo do provozu, a tehdy uz lidé z OAMP tvrdili, že už toho mají nasmlouvaná tolik, že ví, že to kapacitně za pár let nebude stačit.

Igor

Jinak ta druhá výhybka na druhou stranu silnice plánuje se s ní něco?

Permonik

Původně to mělo vést jako vlečka na sousední multimodální cargo (PST-LP)

https://www.msstavby.cz/prumyslova-zona-mosnov-aktualne-15-09-2021/

Haly stojí, jestli se bude realizovat nevím.