Ano, to je v našich končinách obvyklé. Infrastrukturu staví správce infrastruktury a jezdí po ní různí dopravci. Na silnici to máme obdobně. Navrhujete něco lepšího?
Sprželí za dva roky, v zázračněm roce 2027, začneme jistojistě stavět pořád aktuální. Bohužel položit kolejové pole a přivařit k druhém je velice náročný a zodpovědný úkol. Ještě teď se managementu rosí čela při představě, že snad budou montovat i výhybku. U takto superobtížné stavby navíc není vůbec jistě, zda se min. dvakrát neprodraží. A prosím veřejnost, která stavěla max TTéčko ať se k tomu nevyjadřuje a hezky càluje. Ať je na statisícové odměny. Zdar, #MDdovlastníkapsy,#maládomů, #rekordvpomalostistaveb, #dalšíboudanaovčany,#chiméra
Nesmíte se tolik dívat na westerny, kde se buduje železnice prostým pokládáním kolejového pole a výhybek, bez jakýchkoliv terenních úprav. Na reálné stavbě železnice to funguje jinak. Viz některé příspěvky zde v diskusi, které popisují, co všechno představuje taková stavba.
Cargo
1 měsíc
Odhadem 1500 metrů kolejí, plus cca 6 výhybek a nějaké ty terénní práce, návoz štěrku a ostatního materiálů, lidská práce za cca 1,8 miliardy bez DPH ?
Není to nějak moc ?
A jak pak asi odevzdají oražené G-DSPS? Protokol identických bodů si vycucá z prstu jak? APK se taky udělá samo? Opravdu by mne zajímalo, jak to někdo “sfoukne za pět minut, aniž by na místě cokoliv měřil”.
No, to jo! A k tomu průměrný kilometr VRT se vším všudy ( nádraží, tunely, mosty, …) bude stát kolem miliardy! Tak nevím za co v rovině za spojku tolik peněz!!
pzag
1 měsíc
Nemá někdo přehled, kolik vlaků tam teď jezdí a jak moc se to využívá? Našel jsem akorát na wiki, že to bylo 13 páru vlaků.
Tady jsou informace ze ŽM, je to rok staré.
V současnosti tak mošnovský terminál zpracovává linky s přepravou návěsů spojující jej s překladišti Interporto d’Abruzzo (2x týdně), v Herne (4x týdně) a Veroně (4x týdně) a kontejnerový vlak do Terstu (zpravidla 3x týdně), vypravovaný pro rejdařství MSC.
Dobrý dotaz, pohyboval jsem de tam krátce když to šlo do provozu, a tehdy uz lidé z OAMP tvrdili, že už toho mají nasmlouvaná tolik, že ví, že to kapacitně za pár let nebude stačit.
Igor
1 měsíc
Jinak ta druhá výhybka na druhou stranu silnice plánuje se s ní něco?
By mně zajímaly vazby na tomto terminálu. Staví SŽ ze státního a vlaky vozí Budamar? Nechápu.
Ano, to je v našich končinách obvyklé. Infrastrukturu staví správce infrastruktury a jezdí po ní různí dopravci. Na silnici to máme obdobně. Navrhujete něco lepšího?
Myslel jsem samotný terminál, ne dojezdovou infrastrukturu, u té je to samozřejmě jasné.
Terminál si postavil soukromý investor a napojil ho na síť SŽ. Plánovaná investice jde do úprav a zkapacitnění právě sítě SŽ.
A který? Díky za informace, které mám, jak se zdá, mylné. Díky!
Ostrava Airport Multimodal Park, neboli OAMP
Sprželí za dva roky, v zázračněm roce 2027, začneme jistojistě stavět pořád aktuální. Bohužel položit kolejové pole a přivařit k druhém je velice náročný a zodpovědný úkol. Ještě teď se managementu rosí čela při představě, že snad budou montovat i výhybku. U takto superobtížné stavby navíc není vůbec jistě, zda se min. dvakrát neprodraží. A prosím veřejnost, která stavěla max TTéčko ať se k tomu nevyjadřuje a hezky càluje. Ať je na statisícové odměny. Zdar, #MDdovlastníkapsy,#maládomů, #rekordvpomalostistaveb, #dalšíboudanaovčany,#chiméra
Nesmíte se tolik dívat na westerny, kde se buduje železnice prostým pokládáním kolejového pole a výhybek, bez jakýchkoliv terenních úprav. Na reálné stavbě železnice to funguje jinak. Viz některé příspěvky zde v diskusi, které popisují, co všechno představuje taková stavba.
Odhadem 1500 metrů kolejí, plus cca 6 výhybek a nějaké ty terénní práce, návoz štěrku a ostatního materiálů, lidská práce za cca 1,8 miliardy bez DPH ?
Není to nějak moc ?
Vcelku šetřite.
Situace:
https://www.msstavby.cz/zapojeni-terminalu-komb-dopravy-mosnov-07-08-2024/
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9pSV5xVkONfPngoHfY1g3JffngRifi0TX20LkfinFefk0F6f5Nfmr404IfF1fDr&x=18.0442638&y=49.6956150&z=16
cca 2km koleji.
+ bartošovice 1km (800m minimalně pro vlak)
Ostatní materiál : 2x most, trakční vedení?
Ale i tak je to moc…..
Dovedl bych si představit kolej směr Přerov vedenou přesmykem.
A těch kilometrů kolejí bude určitě ví, tu kolej bych dotáhl až do výhybny Sedlnice.
„nějaké ty terénní práce“
No vidíte, máte hotový projekt!
https://www.hlidacstatu.cz/Home/TextSmlouvy/30457336?hash=c3b50ea1641c521d675b0977f3227712b94368d962818a217daa827c8f793b1c
Dle smlouvy rozpočtují jen za geodetické práce utratit 1,2 milionu a přitom to někdo sfoukne za pět minut, aniž by na místě cokoliv měřil.
A jak pak asi odevzdají oražené G-DSPS? Protokol identických bodů si vycucá z prstu jak? APK se taky udělá samo? Opravdu by mne zajímalo, jak to někdo “sfoukne za pět minut, aniž by na místě cokoliv měřil”.
Kolik by to mělo stát?
Nevím, nepochybuji se v železničním stavitelství, proto se ptám.
Nezapomněl jste na něco?
Z čeho tak soudíte? Vy se vyznáte v rozpočtování železničních staveb?
Ty vago, 4 roky na stavbu půl kilometrové spojky, to je asi nejrychlejší jejich zakázka.
No, to jo! A k tomu průměrný kilometr VRT se vším všudy ( nádraží, tunely, mosty, …) bude stát kolem miliardy! Tak nevím za co v rovině za spojku tolik peněz!!
Nemá někdo přehled, kolik vlaků tam teď jezdí a jak moc se to využívá? Našel jsem akorát na wiki, že to bylo 13 páru vlaků.
Tady jsou informace ze ŽM, je to rok staré.
V současnosti tak mošnovský terminál zpracovává linky s přepravou návěsů spojující jej s překladišti Interporto d’Abruzzo (2x týdně), v Herne (4x týdně) a Veroně (4x týdně) a kontejnerový vlak do Terstu (zpravidla 3x týdně), vypravovaný pro rejdařství MSC.
Snad jezdí i nějaké vnitro Mošnov – Obrnice.
Dobrý dotaz, pohyboval jsem de tam krátce když to šlo do provozu, a tehdy uz lidé z OAMP tvrdili, že už toho mají nasmlouvaná tolik, že ví, že to kapacitně za pár let nebude stačit.
Jinak ta druhá výhybka na druhou stranu silnice plánuje se s ní něco?
Původně to mělo vést jako vlečka na sousední multimodální cargo (PST-LP)
https://www.msstavby.cz/prumyslova-zona-mosnov-aktualne-15-09-2021/
Haly stojí, jestli se bude realizovat nevím.