Kolejové zapojení mošnovského překladiště připraví Sagasta, SŽ odhaduje náklady na 1,8 miliardy

Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch OčadlýTerminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý

Práce mají začít v roce 2027.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman G.

By mně zajímaly vazby na tomto terminálu. Staví SŽ ze státního a vlaky vozí Budamar? Nechápu.

Průvodce původní Aleš

Ano, to je v našich končinách obvyklé. Infrastrukturu staví správce infrastruktury a jezdí po ní různí dopravci. Na silnici to máme obdobně. Navrhujete něco lepšího?

Roman G.

Myslel jsem samotný terminál, ne dojezdovou infrastrukturu, u té je to samozřejmě jasné.

Hřebíček

Terminál si postavil soukromý investor a napojil ho na síť SŽ. Plánovaná investice jde do úprav a zkapacitnění právě sítě SŽ.

Roman G.

A který? Díky za informace, které mám, jak se zdá, mylné. Díky!

Hřebíček

Ostrava Airport Multimodal Park, neboli OAMP

Mech

Sprželí za dva roky, v zázračněm roce 2027, začneme jistojistě stavět pořád aktuální. Bohužel položit kolejové pole a přivařit k druhém je velice náročný a zodpovědný úkol. Ještě teď se managementu rosí čela při představě, že snad budou montovat i výhybku. U takto superobtížné stavby navíc není vůbec jistě, zda se min. dvakrát neprodraží. A prosím veřejnost, která stavěla max TTéčko ať se k tomu nevyjadřuje a hezky càluje. Ať je na statisícové odměny. Zdar, #MDdovlastníkapsy,#maládomů, #rekordvpomalostistaveb, #dalšíboudanaovčany,#chiméra

Black

Nesmíte se tolik dívat na westerny, kde se buduje železnice prostým pokládáním kolejového pole a výhybek, bez jakýchkoliv terenních úprav. Na reálné stavbě železnice to funguje jinak. Viz některé příspěvky zde v diskusi, které popisují, co všechno představuje taková stavba.

Cargo

Odhadem 1500 metrů kolejí, plus cca 6 výhybek a nějaké ty terénní práce, návoz štěrku a ostatního materiálů, lidská práce za cca 1,8 miliardy bez DPH ?
Není to nějak moc ?

Permonik

Vcelku šetřite.

Situace:
https://www.msstavby.cz/zapojeni-terminalu-komb-dopravy-mosnov-07-08-2024/

https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9pSV5xVkONfPngoHfY1g3JffngRifi0TX20LkfinFefk0F6f5Nfmr404IfF1fDr&x=18.0442638&y=49.6956150&z=16

cca 2km koleji.

+ bartošovice 1km (800m minimalně pro vlak)

Ostatní materiál : 2x most, trakční vedení?

Ale i tak je to moc…..

Alibaba

Dovedl bych si představit kolej směr Přerov vedenou přesmykem.
A těch kilometrů kolejí bude určitě ví, tu kolej bych dotáhl až do výhybny Sedlnice.

Jiří Kocurek

„nějaké ty terénní práce“

No vidíte, máte hotový projekt!

Jiří Kocurek

https://www.hlidacstatu.cz/Home/TextSmlouvy/30457336?hash=c3b50ea1641c521d675b0977f3227712b94368d962818a217daa827c8f793b1c

Dle smlouvy rozpočtují jen za geodetické práce utratit 1,2 milionu a přitom to někdo sfoukne za pět minut, aniž by na místě cokoliv měřil.

Jaaa

A jak pak asi odevzdají oražené G-DSPS? Protokol identických bodů si vycucá z prstu jak? APK se taky udělá samo? Opravdu by mne zajímalo, jak to někdo “sfoukne za pět minut, aniž by na místě cokoliv měřil”.

Roman

Kolik by to mělo stát?

Cargo

Nevím, nepochybuji se v železničním stavitelství, proto se ptám.

Modré Zábradlí

Nezapomněl jste na něco?

Black

Z čeho tak soudíte? Vy se vyznáte v rozpočtování železničních staveb?

David

Ty vago, 4 roky na stavbu půl kilometrové spojky, to je asi nejrychlejší jejich zakázka.

Míla

No, to jo! A k tomu průměrný kilometr VRT se vším všudy ( nádraží, tunely, mosty, …) bude stát kolem miliardy! Tak nevím za co v rovině za spojku tolik peněz!!

pzag

Nemá někdo přehled, kolik vlaků tam teď jezdí a jak moc se to využívá? Našel jsem akorát na wiki, že to bylo 13 páru vlaků.

Cargo

Tady jsou informace ze ŽM, je to rok staré.
V současnosti tak mošnovský terminál zpracovává linky s přepravou návěsů spojující jej s překladišti Interporto d’Abruzzo (2x týdně), v Herne (4x týdně) a Veroně (4x týdně) a kontejnerový vlak do Terstu (zpravidla 3x týdně), vypravovaný pro rejdařství MSC.

Cargo

Snad jezdí i nějaké vnitro Mošnov – Obrnice.

Pavel Kopeček

Dobrý dotaz, pohyboval jsem de tam krátce když to šlo do provozu, a tehdy uz lidé z OAMP tvrdili, že už toho mají nasmlouvaná tolik, že ví, že to kapacitně za pár let nebude stačit.

Igor

Jinak ta druhá výhybka na druhou stranu silnice plánuje se s ní něco?

Permonik

Původně to mělo vést jako vlečka na sousední multimodální cargo (PST-LP)

https://www.msstavby.cz/prumyslova-zona-mosnov-aktualne-15-09-2021/

Haly stojí, jestli se bude realizovat nevím.