Stanice metra Českomoravská se na rok uzavře. Dostane designové obklady, vymění se eskalátory
Celková rekonstrukce vyjde téměř na miliardu. Ve stanici se zmodernizují technologie, nadzemní část má na starosti developer.
Pražský dopravní podnik (DPP) uzavřel smlouvu na rekonstrukci stanice metra B Českomoravská. Bude zahrnovat modernizaci stavebních a technologických prvků včetně výměny pohyblivých schodů. Ve výběrovém řízení uspěly firmy Syner a Hochtief s cenovkou 929 milionů korun bez DPH. Odhadovaná cena byla 953 milionů korun.
Podle písemné zprávy zadavatele dorazily do tendru čtyři nabídky, kromě vítězného sdružení ještě od Strabagu, Metrostavu DIZ a OHLA ŽS. Cena zahrnuje jak modernizaci Českomoravské, tak stavební úpravy a přístavbu stanice.
Celková doba rekonstrukce stanice je podle smluvního harmonogramu 516 dní. Z toho bude stanice metra pro cestující uzavřena na 341 dní, tedy téměř na rok. Stanice by se měla uzavřít do třech měsíců od podpisu smlouvy.
Rekonstrukce stanice se bude koordinovat s developerským projektem budovaným na povrchu. Společnost Crescon bude mít na starosti po dohodě s DPP stavební úpravy části vestibulu stanice a část nad vestibulem.
Crescon se už dříve zavázal realizovat rekonstrukci nadzemní části vestibulu. Developer rovněž provede bourací práce na části stávající nadzemní části stanice. Oba projekty budou probíhat současně.
Kapky ve skle
Stanice dostane v rámci modernizace nové výtvarné ztvárnění. Keramické obklady typické pro linku B nahradí skleněné desky s kapkami vzduchu z dílny designéra Maxima Velčovského. Ten s nimi spolu s edit! Architects zvítězil loni v soutěži na graficko-výtvarné řešení interiéru stanice.
Obrazem: Sklo a kapky vzduchu. Jak bude vypadat stanice metra Českomoravská po proměně
Do soutěže, kterou na podzim loňského roku vyhlásil DPP a organizoval Czechdesign, se přihlásilo 43 týmů. Materiál pro rekonstrukci byl definován již v zadání soutěže. Sklo ve spojení se smaltem bylo vybráno s ohledem na jednoduchost údržby, náklady, ale i výtvarnou tradici pražského metra.
DPP chce vyměnit keramické obložení i kvůli tomu, že keramika v kontaktu s vodou z průsaků mění své dimenze, a přestává tak fungovat nosný systém, který již neumožňuje výměnu obkladu bez jeho poškození.