Stanice metra Českomoravská se na rok uzavře. Dostane designové obklady, vymění se eskalátory

Vítězný návrh na proměnu stanice Českomoravská. Foto: Maxim Velčovský + edit! architectsVítězný návrh na proměnu stanice Českomoravská. Foto: Maxim Velčovský + edit! architects

Celková rekonstrukce vyjde téměř na miliardu. Ve stanici se zmodernizují technologie, nadzemní část má na starosti developer.

Odebírat
Upozornit na
guest
40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub Moučka

Bude tedy kompletně zavřená Českomoravská a Pankrác a k tomu napůl Radlická. To tu asi ještě nebylo.

Xaver

Na druhou stranu, kdyby se opravovala jen jedna stanice za rok, tak potrvá půl století, než se opraví všechny.

Juraj

+ Flora

hroch.obojzivelny

Na vizuálech nových obkladů se nemůžu zbavit dojmu, že v té stanici prší.

Každopádně současná Českomoravská je škaredá kachlíkárna, cokoliv bude lepšího než stávající stav.

Tomáš

Hnusný šedý mor pohltí další část Prahy.
Tato stanice bývala ošklivá, ale vzhledem k tomu, jaké hnusy se staví v současnosti, je už i tato stanice poměrně hezká. Tak se zase nějaký pirát (tedy zločinec) rozhodl, že tuto stanici musíme navrátit mezi nejhnusnější.

Martin

To ani nahodou, tohle co tam ted je, je hnus ktery predci uz jen Cerny most…
Zmenu vitam, vse je lepsi, nez co tam je ted.

Xaver

Myslím, že jste měl navštívit psychoterapeuta.

Pavlos

Zase se nějaké nuly potřebovaly vyřádit na architektuře let 1948–1989. Hnus.
Podle toho, co se píše, tak nejspíš zdemolují i tu nadzemní část kvůli nové výstavbě, která ladila s obklady ve stanici. Tak to asi bude „ladit“, všechno moderní.

Juraj

Zrovna Českomoravská bohužel stárne fakt dost bídně a celkově ty obklady nedosahují kvalit centrální části trasy.
Naopak nový návrh hezky navazuje na materiálový slovník linky B (sklo), a zároveň přináší něco trochu nového.

Martin

Byl jste tam nekdy? To jeprosto obycejna stanice s obkladackami. Naopak navrh ji sjednocuje s ostatnimi na trase…

Martin

A k te nadzemni casti, kde puvodne byly domy se nechci vyjadrovat. kazda zmena je k lepsimu…

Petr

To nekomentujte. To jsou pitomci zamrzlý v komunismu a jeho obludný architektuře. Ti by prskali i nad tím, kdyby tam dali stejný obklad, protože je moc nový a ten původní je lepší

Frantisek X

Další soudce architektury podle politiky? To je snad ještě horší, než ji soudit podle míry údržby…

Michal.S

Tak jsem zvědav jestli výsledek bude taky s šedým krytem třetí kolejnice a osvětlení bude čistě bílá led.

Vesper

Zajímavé, že kdejaká blbina má památkovou ochranu, ale původní architektonické ztvárnění stanic metra ne.

František

Doufám, že tam zase dají nějaký reklamní plochý, čím víc tím líp, aby na tom měli pár korun měsíčně – protože u stanice pod památkovou péči a arch soutěži, kde to kvůli tomu stojí miliardu je to hlavní!

Petr

To je snad dobře, ne? Jakože ty stanice mají být stejný i za 150 let?

Frantisek X

A proč by nemohly? Pokud je tedy zpracování kvalitní, což tady z hlediska trvanlivosti úplně neplatí.

Xaver

Je opravdu rozumné dávat dnes do metra skleněné obklady, když vidíme, co s čímkoliv skleněným vandalové udělají? Problém je, že poškrábané sklo se nedá opravit.

Brutální náklady

Kdy konečně bude státu někdo nastavovat limity? Chtělo by to jim to omezit třeba na 150.000 milionů a ne aby utratili kolik chtějí a rozkradli to..

Xaver

Co má Pražský dopravní podnik společného se státem?

Jiří Kocurek

Spíš je smutné, že lidi mají takhle omezený všeobecný přehled, ale ředitelovali by Zeměkouli.

Xaver

Ještě horší je, že mají volební právo… Pak se nelze divit tomu, že dostávají tolik procent různí extremisté, populisté apod.

Clovek

Majitele

Xaver

Bohužel, jste úplně mimo. DPP vlastní Hl. m. Praha. A doufám, že vám nemusím vysvětlovat, že samosprávné obce stát nevlastní 😉

Matfyzák

A i kdyby, tak dopravni podnik stale sam rozhoduje o tom, jak nalozi z penezi, ktere ma

Jiří Kocurek

Dneska už naštěstí ne, ale bylo to tady, hiearchický systém Národních výborů… V 50. letech i s odesláním do otroctví – člověk majetkem státu.

Jack

Chtěl jste napsat 150 miliard? Nebo jen nevíte, jak to napsat? Protože ta částka, za kterou to dostalo vítězné sdružení je potom více než 150x menší nežli Vámi nastavený limit 🙂

Petr

On je celkově úplně mimo. Ale kafrat by chtěl do všeho

Karl vB.

Tak hlavně, aby se tam kvůli designu náhodou nezapomnělo na dostatečně viditelný a lehce dosažitelný „SOS panel“ s tlačítkem na nouzové zastavení vlaku.
Doufám, že tam nebudou instalovat ty hřibovo amatérské pruhované zbastleniny, ale bude to už konečně mít nějakou standardizovanou formu provedení – na úrovni.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/09/GWPXiHnWQAAmy-s.jpg

Jan T.

Výtah se neplánuje? Zrovna tady by se hodil nebo do arény se bezbarierově taky nedá dostat? Za ten rok by to stihli.

Frantík

Už to před nějakou dobou proběhlo na facebooku, bohužel ne. Zřejmě nikdo nedokázal vyvinout dostatečný tlak.

Pako

To by měla být základní podmínka každé rekonstrukce! Takže si developeři a zodpovědní úředníci si zase dělají z legislativy dobrý den za veselého přikyvování štědře sponzorovaných politiků. Přibude vil s bazénem a jacht v Karibiku, ale jako celek jdeme všichni do … no přesně tam.

Noscortas

Pouze spekulace a ničím nepodložená obvinění.

Jiří Kocurek

Lůze vzdycky stačilo vystřílet bohaté a ty, kteří uměli něco navíc, ikdyž byli chudí.

Pako

Bude tam výtah nebo ne? Máme rok 2024 a bezbariérový přístup do stanice metra je naprostý základ. Nevím, kdo tady kde střílí bohaté. Jde jen o to, aby všichni ctili nějakou platnou legislativu.
To, že developer jede s úředníky v tom, co tam bude a nebude není pochyb.

Petr

To trochu přeháníte, ne? On je jenom blbej

hyper9

Před časem jsem zjišťoval aktuální info a bylo mi řečeno toto: změnila se poloha výtahové šachty, to vedlo k nutnosti znovu požádat o územní rozhodnutí a ke zpoždění, výtah se nebude stavět současně s rekonstrukcí, ale až dodatečně někdy v budoucnu.

Pako

Jen aby to nebylo „již brzy“.

hyper9

Určitě dřív než „vlakem na letiště“ 🙂