Stanice metra Českomoravská se na rok uzavře. Dostane designové obklady, vymění se eskalátory

Vítězný návrh na proměnu stanice Českomoravská. Foto: Maxim Velčovský + edit! architectsVítězný návrh na proměnu stanice Českomoravská. Foto: Maxim Velčovský + edit! architects

Celková rekonstrukce vyjde téměř na miliardu. Ve stanici se zmodernizují technologie, nadzemní část má na starosti developer.

124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirik.e

Za mě dobrý, mně se to líbí. Keramické obklady na mě vždycky působily strašně humpolácky, skleněné vypadají mnohem lépe. Hlavně ať si DPP ohlídá vizuální smog a nezabije ten projekt desítkami různobarevných reklamních ploch.

Ketchup1970

A to se nám na hokej bude jezdit hůŕ. Ale lidem v čase zápasu zase lépe.

Jenkings

Konečně exaktní příklad rčení „nuda, šeď…..“

Hiena

Mohli by zachovat tu uměleckou výzdobu, která je ve vestibulu na povrchu stanice (na zdi proti kukani dozorčího stanice).

q89

ta se taky zachová

Martina

Neee, tady byly jedny z mála normálních eskalátorů, teď sem dají ty nový hrozný pomalý 🙁 a bude to nářez, až se ty tisíce lidí z O2 arény budou rvát do tramvají, nebo půjdou v průvodu na jinou stanici.
A navíc mi to připadá jako vyhazování peněz, myslím, že by stanice mohla sloužit ještě několik let v pohodě.

Martin

Ja stanici vyuzivam a uz jsem tam zazil nekolik padu, jeden z nich, starsi pan si rozsekl hlavu,… radsi pomalejsi, tech nekolik sekund navic nikomu neublizi…
Jeden rok uzavreni se zvladne, staci v dobe akci tocit nekolik kloubaku dokola od Vysocanske… a nebo zavest linku Letnany-Prosek-Vysocanska-Ceskomoravska-Nadr.Liben-Harfa…
Zvladl se i strahov se spartakiadou…

praktik

K čemu tam NAD – vždyť tam jezdí ve dvou větvích tramvaje, které tam metro v pohodě zastoupí. NAD stačí zavádět jen účelově při konání nějakých akcí v Aréně, vyžadujících velkou kapacitu MHD.

Frantisek X

Tam by šlo možná i efektivněji zavést NTD Palmovka – Harfa a Palmovka – náměstí OSN.

Martin

Technicky muzete ntd takto vest tramvajovou linkou…

Martin

To ani nahodou nezvladne pravidelna doprava pri akcich, a mimo akce – treba pro me je to zdrzeni asi 15min. pri ceste na nadrazi, to uz ted je s prestupem.. ted budete muset jit celou cestu pesky asi trojnasobny cas… Neco jineho je akce v O2 arene a neco jineho pravidelna cesta do prace, kdy budete muset honit tramvaje, ktere tam maji zastavky stovky metru od stanice… musite proste pesky od sokolovske na nadrazi na harfe, nebo pesky na vysocanskou, pripadne pesky k nemocnici, chytit tramvaj, jet dve stanice na vysocanskou, prlezt ptes dva semafory, dost grekventovane a chytit bus… Číst vice »

Juraj

Jednou jsem tady zažil, jak se ten skvělý sovětský eskalátor z ničeho nič zastavil. To byl zážitek, posbírat lidi ze schodů.

Jinak čistě empiricky, ty tisíce lidí z O2 arény by se dostali z/do metra mnohem efektivněji, kdyby se na eskalátoru stálo ve dvou řadách a nenechával se průchod vlevo.

Jméno

Miliarda pryč, je to fakt už nutné? Nepočká totálka stanice třeba 10, 15 let? Za miliardu pohněte s městským okruhem nebo odhlučněním nějaké problémové silnice. V zahraničí užívají stavby déle (např. Paříž, Londýn)

praktik

Ta stanice oproti původnímu stavu kvůli své poloze už hodně ztratila na významu a teď je důležitá především kvůli akcím v „Aréně“, takže tu miliardu by bylo v současnosti určitě možné a snadné utratit mnohemsmysluplněji, zejména když součástí této stavby nebudou výtahy, které by případně i mohly velmi vhodně nahradit chybějící druhý (= západní) vestibul v obytné zástavbě.

jirik.e

Ano, pořád vše odsouvat, odsouvat… Ta stanice slouží už pětatřicet let a je to na ní znát, že už byla budovaná na konci 80. let, kdy docházely peníze a muselo se stavět pokud možno levně. Konstrukční ocel, nerez, keramika, leštěný hliník, umakart… a architektonicky bez jakéhokoliv nápadu.

Slepý blázen

Já modernizaci této stanice vítám, ale zajímalo by mě jestli existuje nějaký důvod nebo vysvětlení proč se budou měnit eskalátory A bude se ve spolupráci s developerem měnit přístavba nad vstupem do stanice ale jestli to nějak vypadá s výtahem do té stanice?

Xaver

Dle DPP se výtah bude budovat v navazující druhé etapě již za běžného provozu stanice pouze s lokálním záborem.

Antonín

35 let provozu eskalátorů je snad dost – údržba výrazně dražší a náročnější, než nových, energeticky nové pravděpodobně výhodnější atd.

Martin

Jsou tam jeste stare ruske eskalatory,… servis, nahradni dily, spotreba, atd..

Michal_80

Stanice by se rovnou mohla přejmenovat na Aréna Libeň. Odpor proti přejmenovávání stanic metra je ale v Praze nepřekonatelný. Zrovna tady by to ale docela smysl mělo.

digi

Když prejmenovani, tak ja bych navrhoval nazev: Hušákovo doupátko (neplest s Husák, pls), aby se nezapomelo na to, jak jeden neschopnej manazer , dosazenej politiky , dokáže běhen 4 let zlikvidovat 100 let fungující firmu…

vlachjan

On ji nezlikvidoval. On jen umožnil její převod do soukromých rukou. KApitalismus takové lidi potřebuje jako sůl <3 (ironie)

jirik.e

Sazka stále funguje. Jen byli vytěsněni původní vlastníci ve prospěch nových „zachránců“ pánů Kellnera a Komárka.

Slepý blázen

No s tímto přejmenováním bych s odkazem na nejmenovanou tramvajovou zastávku docela souhlasil. Obecně některé názvy stanic metra by se mohli pozměnit.

Petr

Jo Aréna libeň vypadá jako něco, co by se nemuselo měnit. U té tramvajové zastávky pamatuju několik názvů, dá se říct, že pokaždé když tam jedu se jmenuje jinak (zas tak často do těch míst nezavítám). A to jsem myslel, že „Multiaréna Praha“ už zůstane, byť ta praha tam byla trochu navíc, a naposledy to bylo něco jako aréna libeň jih.

Pat

V rámci balancování si myslím, že by se to mělo jmenovat Aréna Libeň Sever

218

Co Sparta-hokej, taky hezký..🤣

Martas

Nemohla kvůli hlášení. Až s případným sjednocením na všech linkách.

Frantík

No 70 let po smrti autorky nikdo čekat nebude, nějaká náhrada dobře napodobitelným syntetizátorem by nemusela být na škodu.

Obecně ale bych nechtěl, aby na všech linkách metra byl stejný hlas. Na déčku nový gong a nový člověk, zřejmě chlap (i když tady je nevyváženost kvůli tramvajím/busům).

Martas

Že to nechcete je hezké, ale z technologického i finančního hlediska nedává nejmenší smysl mít 4 mluvčí v síti metra. Pak potřebujete něco změnit a je to problém. Jak kdybyste chtěl mít v každé lince tramvaje jiný hlas.

Frantík

Spíš jiný hlas na jiné zastávce.
No a to vlastně máme, podívejte se jak kdo to jinak hlásí v příměstských busech – i kdyby to byla ta samá Hazdrová, 30 let rozdíl je poznat.

jirik.e

Naopak, mít na každé lince metra jiný hlas je pro mě jako pro cestujícího docela příjemný rozdíl. Podobně jako když jste při jízdě vlakem slyšel v Praze, Chlumci nebo Hradci Králové pokaždé jinou uvítací melodii (než to Spržel sprasila unifikovaným nesmyslem).

praktik

Hlášení není podstatný problém: komplikovanější je úprava všech vizuálních prvků, kde je název stanice uveden.

jirik.e

Přesně tak, změna audiohlášení je vlastně otázka jedné nahrávky a pak pár kliknutí myši pro online aktualizaci. Ovšem několik milionů by pak stála ta výměna několika tisíců (ne-li nižších desítek tisíc) cedulí, plánů, směrovek atp. A ještě by se lidi po několik týdnů rozčilovali, proč je „tady“ ještě napsáno Českomoravská, zatímco „támhle“ už je Aréna Libeň.

praktik

Hlavně ten vestibul metra je od Českomoravské ulice (a tamní tramvajové zastávky) dost daleko -Sokolovská ulice je o dost blíž. Název „Aréna Libeň sever“ by byl rozhodně příhodnější.

Franta

Ta stanice se jmenuje podle První Českomoravské továrny na stroje v Praze, a.s., která se během času spojila do koncernu ČKD. To Č je přeci Českomoravská a dál Kolben a Daněk.

Má to tady význam a tradici. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/%C4%8CKD

Frantisek X

Zrovna slovo „aréna“ bych klidně vypustil i z názvu tramvajové zastávky na opačné straně. Ale když už, zrovna taky by bylo příhodnější použít přídavné jméno „libeňská“, než k sobě strojově nacpat až tři podstatná jména (při dodání světové strany, na niž je orientován příslušný východ ze zápasiště), když „Libeň“ v tomto případě není názvem onoho zařízení.

Frantík

..až půjdu přes Most Karla, do Divadla národa na Stěnu čerta, uznám, pánové, že jste vyhráli. Ale bude to vítězství Pyrrhy (dříve Pyrrhovo vítězství)…

PavelX

Design mi připadá fajn, rozhodně lepší, než ten opadaný plavecký bazén, co tam teď je. Spíš mě zaujalo osvětlení. To bude opravdu čistě, ledově bílé? To je dost nepříjemné ve večerních a nočních hodinách. Doufal bych, že to až takhle bílé a intenzivní nebude, nebo?

Lukáš F.

Jiřího z Poděbrad sice udělali vkusně, ale přesto věřím, že bude Českomoravská přesvícená studeným bílým světlem. Proč to dělat tak, aby tam lidem bylo příjemně, když můžeme z cestování udělat traumatický zážitek?

Martin

Je to vizualizace, tezko rici co jim dovoli norma a jak to bude pusobit ve skutecnosti.
Obecne mi vice vadi presvetlene vlaky a vozy…

Lukáš F.

Norma zcela jistě povoluje i jiné než studené bílé osvětlení. Dříve bývaly v metru oranžově svítící sodíkové výbojky.

MaT

No mně hlavně přijde, že ta vizualizace je jen černobílá. A na černobílém obrázku poznat, jestli je barva světla do žluta či do bíla je takové poněkud… ošemetné.

Luboš Beneš

Musím napsat, že těchto 50 odstínů šedi je velmi neútulných. Ten šedý mor je teď všude i v designu bytů. Snad to v reálu bude vypadat lépe. B bylo vždy žluté, nějaké detaily ve žluté by to oživily.

v

Českomoravská je běžně suplovaná vysočanskou.
Jenže když jenakce v O2 aréně….(15-18 tis lidi, do metra je max 1500 na soupravu, když jezdí po 5 minutách, mají hodinu co vozit a to jsou lidi Navíc)

Martin

No a na nadr, Liben ted jen pesky, pac z obytne casti u areny to bylo 1 stanici metra a 1 stanici busem, ted to nepujde..

Matfyzák

Nepujde to dojet tramvaji z Ocelarske?

Martin

Na metro je to od Kovarske, Cihakovky atp. blize a mrtrem na vysocanskou i s prestupem to je cca 10-12min. na nadr., pres ocelarskou je to skoro 20min., kdyz vam ujedou obe tram., navic musite pres frekventovane silnice prejit, vyjde to stejne jako to jit cele pesky…
Kdyz jezdil bus z ceskomoravske na harfu, tak to bylo cca 5-7min, ale to uz je dlouho…

lol

NOIR stanice tu oživí leda čerstvá krev mrtvol

jirik.e

Na černobílé fotce bude i ta krev jen dalším černým flekem. 😀

hroch.obojzivelny

Kdo na tohle dal mínus, je zapšklý suchar.

jindrich

Jestli bude obklad pěkný nebo ne nechám na úsudek po té. Mne by však zajímalo jak ten rok DP obslouží O2arénu zejména v pozdní večer, kdy minimálně návštěvníků polovina odjížděla metrem….

Modroko

Využijí Vysočanskou která je kousek nebo Palmovku případně tramvaje…stanice se již prakticky rozpadá…stačí se podívat na stav stanice u čela soupravy směr CM…

Slepý blázen

To by mě taky zajímalo, protože odkázat na tramvaj na jižní straně arény nebo na sousední stanice metra odkázat nepůjde. Předpokládám posílení obou městských autobusových linek vloženými spojit, tedy myslím linky 151 a 152.

Pat

No já nevim, teď tam tu 152 využívají vždycky tak 3 lidi (Ano, bývám často jedním z nich). Nemyslím si že bude potřeba nějak posilovat, maximálně prodloužení jedné tramvaje od Palmovky.

Franta

Na Palmovku nebo Vysočanskou to je kousek. Tahle země je už fakt uplně v krizi, když lidi neujdou 1 km pěšky. Chcípneme na obezitu a nemoci spojené s nedostatkem pohybu.

Jakub Moučka

Bude tedy kompletně zavřená Českomoravská a Pankrác a k tomu napůl Radlická. To tu asi ještě nebylo.

Xaver

Na druhou stranu, kdyby se opravovala jen jedna stanice za rok, tak potrvá půl století, než se opraví všechny.

Juraj

+ Flora

Michal M

Hrozný, co si počneme Jakube?

Marco Köhler

Ale bylo a tisíckrát horší, záplavy 2002 a ještě řadu měsíců poté.

Slepý blázen

No ještě bych připočítal Floru, ta se uzavře na začátku roku pokud se to stihne vysoutěžit, pak je částečně zavřený florenc na trase C a hlavně bych nezapomněl na stanice pod václavským náměstím kde minimálně budou zavřené některé vstupy a výstupy do stanic, tedy do vestibulu v rámci výstavby tramvajové tratě, takže jsem počítal že buď zcela nebo částečně bude příští rok uzavřených 7 stanic, ale souhlasím že jinak to nejde než prostě je modernizovat. A klidně i více najednou.

MaT

A na Floru jste zapomněl. Ale aspoň to jsou většinou stanice na různých linkách, nebo aspoň ne u sebe. To kdyby třeba současně byly uzavřené Flora i Jiřího z Poděbrad, asi by to bylo mrzutější…

hroch.obojzivelny

Na vizuálech nových obkladů se nemůžu zbavit dojmu, že v té stanici prší.

Každopádně současná Českomoravská je škaredá kachlíkárna, cokoliv bude lepšího než stávající stav.

Martina

Mně se náhodou líbí, jak je to starší a tak trochu „zanedbané“. Má to svůj styl, je odlišná než ostatní a má už určitou duši. Takhle z ní bude jen další moderní podivná věc. :/

jirik.e

Před pětatřiceti lety to byla taky jen moderní podivná a navíc poměrně ošklivá věc.

PavelM

To je celkem subjektivní. Protože jestli máte na miskách škaredou kachlíkárnu a nový Ikea-style design, tak to je dost na zvážení.

hroch.obojzivelny

Ano, je to subjektivní a já to zas tolik nehrotím.

Ale to označení „Ikea-style“ se mi nelíbí. Jednak je to už dneska děsné klišé, jednak se k těm bublinám ve skle moc nehodí, Ikea používá jiné prvky.

Tomáš

Hnusný šedý mor pohltí další část Prahy.
Tato stanice bývala ošklivá, ale vzhledem k tomu, jaké hnusy se staví v současnosti, je už i tato stanice poměrně hezká. Tak se zase nějaký pirát (tedy zločinec) rozhodl, že tuto stanici musíme navrátit mezi nejhnusnější.

Martin

To ani nahodou, tohle co tam ted je, je hnus ktery predci uz jen Cerny most…
Zmenu vitam, vse je lepsi, nez co tam je ted.

Xaver

Myslím, že jste měl navštívit psychoterapeuta.

Toqisek

Proč myslíte, že by měl navštívit terapeuta? Množina lidí, na které současná černo šedá tvorba působí depresivně není mizivá, jenom není pořádně kde se ozvat. Z černobílých vizializací není moc poznat, jestli to náhodou nebude barevné, ale spíš bych řekl, že ne.
Vám nepřijde, že už se to přehání? Vystoupíte z celočerné tramvaje (ta 15T s polepem „architektura“) na černou zastávku, narazíte do černého zábradlí, které není dobře vidět, abyste černým vstupem („Náměstí Repubkiky“ například) sjel šedým tunelem do šedé stanice. A v soupravě obklopen černými plánky…

MP22

Za všechno můžou Piráti a imigranti!!!!!

Toqisek

Za tohle zrovna může hloupá móda a spiknutí architektů 🙁

Mako

A taky Fyjalova býda!!!

Mako

Asi jsi zřejmě upadl na hlavičku na těch eskalátorech.

Pavlos

Zase se nějaké nuly potřebovaly vyřádit na architektuře let 1948–1989. Hnus.
Podle toho, co se píše, tak nejspíš zdemolují i tu nadzemní část kvůli nové výstavbě, která ladila s obklady ve stanici. Tak to asi bude „ladit“, všechno moderní.

Juraj

Zrovna Českomoravská bohužel stárne fakt dost bídně a celkově ty obklady nedosahují kvalit centrální části trasy.
Naopak nový návrh hezky navazuje na materiálový slovník linky B (sklo), a zároveň přináší něco trochu nového.

Martin

Byl jste tam nekdy? To jeprosto obycejna stanice s obkladackami. Naopak navrh ji sjednocuje s ostatnimi na trase…

Martin

A k te nadzemni casti, kde puvodne byly domy se nechci vyjadrovat. kazda zmena je k lepsimu…

Petr

To nekomentujte. To jsou pitomci zamrzlý v komunismu a jeho obludný architektuře. Ti by prskali i nad tím, kdyby tam dali stejný obklad, protože je moc nový a ten původní je lepší

Frantisek X

Další soudce architektury podle politiky? To je snad ještě horší, než ji soudit podle míry údržby…

Martin

Architekturu nesoudim, ale tohle je stanice, ktera se na tom useku uplne vymyka zvyklostem a vubec nezapada… ona to byla defacto stanice pro delniky zavodu CKD, proto byla i takto ohnuta mimo hlavni smer…

Marco Köhler

Koukám že jste stejně omezenej jako ti bolševici, jenom z opačný strany. Nic takového jako komunistická architektura neexistuje, s jedinou výjimkou – sorela 50.let. To ovšem není případ ani jedné stanice metra, krom toho Českomoravská je z 90.let, to evidentně uniklo tomu pomatenému ruďochovi i vám.

jirik.e

To, že Českomoravská byla uvedena do provozu 22. 11. 1990 a účetně dokončena v témže roce 1990, ale fakt neznamená, že její architektonické provedení je opravdu z 90. let. Ostatně původně se měla jmenovat Antonína Zápotockého. 😀
My starší máme „výhodu“, že si ještě pamatujeme to brutální bourání činžáků v Karlíně, na Palmovce, na Balabence i ve Vysočanech.

Hiena

V nadzemní části stanice Českomoravská obytné domy nestály. Podél jižní strany Drahobejlové vedla zeď, za kterou byl již areál ČKD (takový byl stav v 70. a 80. letech 20. století). Před rokem 1945 tam stála továrna na zpracování kůží (tzv. Uticovka), která byla ale zničena při spojeneckém bombardování na jaře 1945 (mám z doslechu od pamětníků).

Martin

Ne to nemate pravdu, kolega spoluzak jeste za ZS, prave v miste dnesniho vstupu bydlel, a ja si to misto pamatuji, lide z yechto domu dostali nahradni byty na sidlistich Prosek a Zizkov.

nowas

Navržená a postavená před 89.

Michal.S

Tak jsem zvědav jestli výsledek bude taky s šedým krytem třetí kolejnice a osvětlení bude čistě bílá led.

Vesper

Zajímavé, že kdejaká blbina má památkovou ochranu, ale původní architektonické ztvárnění stanic metra ne.

František

Doufám, že tam zase dají nějaký reklamní plochý, čím víc tím líp, aby na tom měli pár korun měsíčně – protože u stanice pod památkovou péči a arch soutěži, kde to kvůli tomu stojí miliardu je to hlavní!

Petr

To je snad dobře, ne? Jakože ty stanice mají být stejný i za 150 let?

Frantisek X

A proč by nemohly? Pokud je tedy zpracování kvalitní, což tady z hlediska trvanlivosti úplně neplatí.

Martin

Pamatkovou ochranu metro ma u puvodnich stanic – puvodni design, u Acka jsou to vsechny s obklady z cockami, na cecku jsou to st. na I. useku a na becku jsou stanice v centru se sklenenymi obklady… mozna jsou i dalsi, ale nemam informace, ktere konkretne ano a ktere ne…
Ceskomoravska k nim nepatri…

hroch.obojzivelny

Já bych byl pro to zachovat v původním stavu stanici Muzeum, protože se tak jmenuje.

PavelM

Když musí být stejný Výtoňský most, proč by nemohly být stanice metra? V čem je rozdíl?

jirik.e

Zrovna tenhle levný keramický hňus si žádnou ochranu nezaslouží.

Xaver

Je opravdu rozumné dávat dnes do metra skleněné obklady, když vidíme, co s čímkoliv skleněným vandalové udělají? Problém je, že poškrábané sklo se nedá opravit.

Martin

Na becku je vetsina stanic se sklenenymi obklady…

Xaver

A taky podle toho vypadají…

jirik.e

Poškrábané sklo se dá opravit vyleštěním a předem ochránit vytvrzením. Keramiku neochráníte vůbec, navíc je pórovitá.

Brutální náklady

Kdy konečně bude státu někdo nastavovat limity? Chtělo by to jim to omezit třeba na 150.000 milionů a ne aby utratili kolik chtějí a rozkradli to..

Xaver

Co má Pražský dopravní podnik společného se státem?

Jiří Kocurek

Spíš je smutné, že lidi mají takhle omezený všeobecný přehled, ale ředitelovali by Zeměkouli.

Xaver

Ještě horší je, že mají volební právo… Pak se nelze divit tomu, že dostávají tolik procent různí extremisté, populisté apod.

Clovek

Majitele

Xaver

Bohužel, jste úplně mimo. DPP vlastní Hl. m. Praha. A doufám, že vám nemusím vysvětlovat, že samosprávné obce stát nevlastní 😉

Matfyzák

A i kdyby, tak dopravni podnik stale sam rozhoduje o tom, jak nalozi z penezi, ktere ma

Jiří Kocurek

Dneska už naštěstí ne, ale bylo to tady, hiearchický systém Národních výborů… V 50. letech i s odesláním do otroctví – člověk majetkem státu.

Jack

Chtěl jste napsat 150 miliard? Nebo jen nevíte, jak to napsat? Protože ta částka, za kterou to dostalo vítězné sdružení je potom více než 150x menší nežli Vámi nastavený limit 🙂

Petr

On je celkově úplně mimo. Ale kafrat by chtěl do všeho

jirik.e

Ta sedla!

Karl vB.

Tak hlavně, aby se tam kvůli designu náhodou nezapomnělo na dostatečně viditelný a lehce dosažitelný „SOS panel“ s tlačítkem na nouzové zastavení vlaku.
Doufám, že tam nebudou instalovat ty hřibovo amatérské pruhované zbastleniny, ale bude to už konečně mít nějakou standardizovanou formu provedení – na úrovni.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/09/GWPXiHnWQAAmy-s.jpg

Martin

Ty tlacitka by meli byt jasne viditelne a take rozmistene po cele delce nastupiste a jednoznacne oznacene ceduli, viditelnou odkudkoliv z nastupiste.
Ty testovaci maji ruznou podobu, jsou ruzne zviditelneny, aby se mohlo urcit takove reseni, ktere bude nejprijatelnejsi.

Jan T.

Výtah se neplánuje? Zrovna tady by se hodil nebo do arény se bezbarierově taky nedá dostat? Za ten rok by to stihli.

Frantík

Už to před nějakou dobou proběhlo na facebooku, bohužel ne. Zřejmě nikdo nedokázal vyvinout dostatečný tlak.

Pako

To by měla být základní podmínka každé rekonstrukce! Takže si developeři a zodpovědní úředníci si zase dělají z legislativy dobrý den za veselého přikyvování štědře sponzorovaných politiků. Přibude vil s bazénem a jacht v Karibiku, ale jako celek jdeme všichni do … no přesně tam.

Noscortas

Pouze spekulace a ničím nepodložená obvinění.

Jiří Kocurek

Lůze vzdycky stačilo vystřílet bohaté a ty, kteří uměli něco navíc, ikdyž byli chudí.

Pako

Bude tam výtah nebo ne? Máme rok 2024 a bezbariérový přístup do stanice metra je naprostý základ. Nevím, kdo tady kde střílí bohaté. Jde jen o to, aby všichni ctili nějakou platnou legislativu.
To, že developer jede s úředníky v tom, co tam bude a nebude není pochyb.

Petr

To trochu přeháníte, ne? On je jenom blbej

hyper9

Před časem jsem zjišťoval aktuální info a bylo mi řečeno toto: změnila se poloha výtahové šachty, to vedlo k nutnosti znovu požádat o územní rozhodnutí a ke zpoždění, výtah se nebude stavět současně s rekonstrukcí, ale až dodatečně někdy v budoucnu.

Pako

Jen aby to nebylo „již brzy“.

hyper9

Určitě dřív než „vlakem na letiště“ 🙂