pruvodce

RegioJet se dohodl s Číňany, na rychlíky podél Labe si pronajme Siriusy

Jednotka 665 Sirius od čínského výrobce CRRC. Foto: Aleš PetrovskýJednotka 665 Sirius od čínského výrobce CRRC. Foto: Aleš Petrovský

Pronájem jednotek bude na celou dobu smlouvy RegioJetu s ministerstvem.

Společnost RegioJet se dohodla s čínským výrobcem kolejových vozidel CRRC na pětiletém pronájmu tří elektrických jednotek pro provoz na lince R23 z Kolína do Ústí nad Labem. Jednotky cestující na této trase již znají: v první polovině roku probíhal na stejné lince zkušební provoz.

Dopravce kontrakt oznámil v tiskové zprávě. Jednotky stále nejsou v Česku schváleny, mají ale povolení ke zkušebnímu provozu s cestujícími. Ke schválení by podle RegioJetu mělo dojít příští rok.

RegioJet si pronájmem vyřeší ministerstvem dopravy požadovanou nízkopodlažnost. Podle smlouvy má RegioJet mít alespoň jeden nízkopodlažní vůz v každé soupravě od letošního prosince.

Dopravce tento požadavek chtěl původně vyřešit modernizací dvoupodlažních vozů po Deutsche Bahn, nakonec se rozhodl pro nasazení jednotek řady 665, které si v Česku původně objednal Leo Express a od té doby pro ně čínský výrobce marně hledá kupce.

RegioJet přesunul patrový vůz do Ústí. Na splnění povinnosti má rok a čtvrt

První z těchto jednotek bude nasazena v následujících dnech. Tyto nové jednotky poskytnou výrazně lepší komfort a kvalitu cestování pro všechny cestující, včetně osob s omezenou pohyblivostí a cyklistů,“ uvedla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová. K plnému nasazení dojde s novým jízdním řádem. „Pro cestující od změny jízdních řádů v prosinci bude také navíc možnost nákupu malého občerstvení,“ dodala.

Obrazem: Sezení na stojáka, nízkonákladový interiér a tichý provoz. První dojmy z čínského vlaku v Česku

Oproti stávající vozbě půjde pro cestující o zásadní zlepšení komfortu. RegioJet od převzetí linky po Českých drahách čelí časté kritice za nedodržování smlouvy s ministerstvem. Pronájem řeší provoz až do konce trvání smlouvy. Dosud na lince jezdí RegioJet s klasickými soupravami složených z lokomotiv 162 a vozů z minulého století po Deutsche Bahn.

Šestivozová jednotka 665 je dvousystémová (25 kV / 3 kV), dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a pojme až 300 cestujících. Vlak je vybaven systémem ETCS. Součástí vlaku je byznys třída.

Na vlastní kůži: Jak jsem se svezl čínským „Flirtem z Wishe“

 

Tagy 665 crrc R23 RegioJet Sirius
97 komentářů