RegioJet se dohodl s Číňany, na rychlíky podél Labe si pronajme Siriusy
Jednotka 665 Sirius od čínského výrobce CRRC. Foto: Aleš Petrovský
Pronájem jednotek bude na celou dobu smlouvy RegioJetu s ministerstvem.
Pronájem jednotek bude na celou dobu smlouvy RegioJetu s ministerstvem.
Už to má schválené ETCS ?
Osobně jsem s tím jel a za mě velká spokojenost. Nízkopodlažní a pohodlné 🙂 A co se týče problémů u velkých lidí, tak málokdo jede celou trasu…
Ono plný kupé v Bmz a v něm jeden dvoumeteovej taky není nic moc. Stejně jako sedadla v Inter/Comfortjetech s „ušima“ okolo hlavy, pokud tam má někdo ještě záda a ne krk díky své výšce. A pokud pojede někdo celou trasu, určitě najde volnou čtyřku, kde se poskládá v pohodě i s dvouma metrama.
Ne
Zaráží mě že po tom prvním 5 týdenním nasazení se přece stáhly z provozu , a nyní jednají o dlouhodobém pronájmu. Proč je na ten první pokus stáhly? Neví to někdo? Co za tím je, že situace se otočila?
Za ten zkušební provoz jim platili, číňan potřeboval udělat další razítka. No a teď asi ten náš žlutej zjistil, že mu s nízkopodlažností na této trati teče do bot a tohle je celkem jednoduchý způsob jak přijít k funkčnímu vlaku za málo peněz. A levnější je platit pokutu za náhodné výpadky jedné soupravy než za celý turnus den co den. Posledním plusem je fakt, že i s tou čínskou jednotkou cestující pocítili zlepšení, jakkoli na ní stejně bude pár jedinců házet nekonečný hnůj.
Na jednu stranu se stále naznačuje, jak je neschopný plánovat dopředu.
Na druhou stranu si vlaky v Ústeckém kraji dohodnul už na vojně a v JMK to měl mát taky obšancované roky předem.
To jsou čistě Vaše doměnky. Klidně to může být tak, že si prostě vyjednal pro ně výhodnou cenu za půjčení a vagony využije lépe někde jinde pro zvednutí kapacity, stejně tak lokomotivy může pronajmout a prostě vydělat víc.
Hustý – tak to je fajn
Do toho nikdy nevleze.
Jsme se s mýma dětma s tím byly schválně několikrát projet a vůbec to není špatné. Jen ta lepší třída je paradoxně v těch motorový hlučnějších vozech. Občerstvení by to chtělo ideálně celou nabídku RegioJet tu protože zde by se toho docela dost prodalo
Tak děkujeme za informaci, asi nám je to jedno kam vlezete
To jsem rádi, že už to víme. Bylo to hrozné napětí.
Ještě na R8 konečně něco pořádného
tam by stačilo dodržovat řazení aspoň
A taky smlouvu, po 2 letech měly mít všechny vozy zásuvky a klimu… nebo mi unikl nějaký dodatek ???
Tak uvolní se vozy z R23… Třeba ty ABmpz 84-90 nejsou vůbec špatné.
Ono paradoxne tohle já osobně vmímám jako zhoršení, měl jsem tu čest s tím parkrát jet…
Čím méně Číny a čím méně Ruska, tím lépe pro Evropu. Protožr to bychom tady za chvíli měli i KLDR, Irán.
Velmi trefné politické moudro. Ale nemá to KDO realizovat (nejsou lidi -nechceme děti) a ani KDE. Strategických firem se zbavujeme; ocelárny máme v Číně, chemičky v Indii…
…co je na ocelárně strategickýho?…jsou v Asii proto, že se tam neřeší ekologie a bordel, i když Čína už pomalu otáčí…kdo nechce děti?…
Pinočet hodně čet: Nastuduj si druhou světovou, konkrétně blokádu Německa.
Clo. Zákazy dovozu zboží vyrobeného strategickými čínskými firmami. Odůvodnit to lze nejen zločinnou politikou KSČ, ale čistě ekonomicky finanční a ekonomislckou podporou strategických firem od čínské vlády, čili dotacemi. To je totiž překrucování globálního trhu.
Já globalizací považuji dnes spíš za zlo, ale Čína té globalizace využívá maximálně a to i jakýmikoliv prostředky. Takže Číňanům, lépe řečeno KSČ a jejím firmám nasrat!
Globalizaci možná „politicky“ považujete za zlo, ale jaksi z ní každý den těžíte na každém kroku. Druhá věc je, že každou obchodní blokádu vám vrátí i s úroky.
Více než nějaké úřední překážky, které jen deformují trh a vše zdražují v rámci hisotrie typicky bez reálného přínosu je dobré investovat do konkurenceschopnosti a bojovat schopnostmi. V Evropě to je zejména elktronika. Co se týče železnice je spíše mohutným exportétem.
Číňanů bude za 30. Let o cca 500 milionů méně. Bude to demografická dividenda pro \Indii
Milej pane, byl jste někdy v číně, nebo sledujete alespoň internet? Například jak vypadali jejich města před 40 lety a dnes? Kam se hrabe Amerika či Evropa, vše hypermoderní atd, mazec kam se posunuli, ale bohužel, časem nás opravdu sežerou se vším všudy ,,,
Tak to zase trochu prr. Hypermoderní asi v tom smyslu jako Dubaj, kde je sice nejvyšší budova na světě, ale nemá kanalizaci. V Číně se to taky všemožně flikuje, protože je taková divná kombinace komunistické strany a divokého kapitalismu.
O životním prostředí, lidských právech a demografii snad ani nemá cenu mluvit.
Přesně. Každé zboží z Číny financuje teror v Číně. A nejvíc pak nákupy a spolupráce se strategickými čínskými firmami. Žádná fér plej.
V Číně jsem žil a není to zdaleka tak růžový, jak si myslíte. Ano, nablýskaná centra měst, rychlovlaky, technologie… ale když vyrazíte mimo centurm Šangaje nebo jiného velkoměsta, uvidíte realitu. Celková zaostalost, mizerná infrastruktura, bída, nesvoboda, obrovská sociální nerovnost. Čína je dobrá hlavně v prezentování sebe saba a na Vás to evideně zafungovalo.
Ono i to centrum Šanghaje při bližším pohledu nevypadalo zrovna extra dobře, aspoň tedy 8 roků dozadu.
Pokud chcete poznat zemi, projeďte si venkov, nikoliv jen výkladní skříně pro turisty.
A to proto, protože sadističtí zločinci řídí celou Čínu přesně totálně a prosazují brutální kapitalismus uvnitř Číny. Na globálním trhu zase kradou, lžou a podporují svoje strategického firmy nedovolenými s nežádoucími prostředky. I kdyby to byly pouze dotace.
Tedy dovoz vozidel od CRRC do Evropy a jejich vývoj je dotovaný.
Čínské vlaky vyráběné se státní podporou se mi vyslovene hnusí,
statní podporou? jak jako?
vyrobené z českých peněz nebyly, a ikdyž bude RJ dostatvat peníze za R23 tak to s tímto vozidlem ani nevyhralo
Jako tak, že když vyrábí vlaky Škodovka, která tu alespoň oficiálně žádnou státní podporu nemá, případně jiný evropský výrobce. Tak je v konkurenční nevýhodě pro Čínské firmě, která je vlastněná státem. Tzn. pokud by od Regiojetu dostala zakázku Škodovka, byla by to práce pro českou firmu a české lidi, takhle odtečou prachy čínské firmě, která už za to navíc dostala zaplaceno od čínské vlády.
Tím je určitě myšlena čínská státní podpora, nikoliv česká
No to byly. A vývoj a řízení CRRC řídí přímo KSČ.
Včera jsem viděl na Innotransu tu jejich další, vysokorychlostní jednotku. Zvenku celkem huj, pár docela chytrých nápadů, vevnitř celkem fuj. Technická řešení nekomentuju, tomu nerozumím, ale nadšený jako cestující jsem z toho nebyl. Asi s jedinou výjimkou. Mají optimálně široké nástupní dveře, to tak časté nebývá.
Výrobce alespoň ověří soudržnost jeho vlaků na tom ústeckém tankodromu. 😀
Vždyť to tam už asi čtvrt roku jezdilo bez problémů. Jediný co chybělo je zkrátit jízdní doby. Na celou trasu to zkrátí minimálně o 15 min.
RegioJet žádné 163 nemá!!!!!!!
Ještě více vykřičníků příště prosím.
Píše 163, myslí 162.
Neviděl jste Pelíšky (film)?
Jenže mezi 162 a 163 jsou značné rozdíly
Původně to 163 byly, potom se z nich staly 162 a snad již brzy z nich budou 362
Zvysi se kapacita diky teto zmene? Ma nekdo udaje, kolik cestujicich pobraly soucasne soupravy a kolik pojmou tyto nove?
ČD tam jezdily se 163 + 3x vagon, nějakých 240 sedaček plus mínus.
Tento týden jsem na rychlíku viděl 4 vozy, častěji ale jezdí se 3.
kmenová souprava RJ měla 180-183 míst
To znamena skoro 2x nynejsi kapacity? To neni k zahozeni. Diky za info.
Na R23 jsou potřeba 3 soupravy, Siriusy jsou v Česku dva, jak se vyřeší nízkopodlažnost u poslední soupravy? Nebo je součástí pronájmu i ten třetí Sirius, který je pořád v Číně?
Co takhle přečíst si celý článek?
Avlaky níže v diskusi píše, že má být třetí tento týden odeslán z Číny
Zajimalo by me, jak se takovy vlak transportuje z Ciny sem. Jede to lodi nebo nejak po kolejich?
Dole jsou odkazy, popisují dvě různé možnosti, jak to naložit na loď (dva různé typy lodí). Na jednu se to naloží po částech jeřábem (klasika) na jinou se to po částech naveze na silničním podvalu (Roll on, Roll off = RoRo) po rampě, která je součásti lodi. Takový plovoucí parkovací dům s pohyblivými patry.
V obou případech se jednotka po vyložení z lodi musí seskládat.
Přes přístav Bremerhaven, poté do dvora u Rail Adventure v Braunschweigu a dále do Čech.
Sestavení proběhne buď rovnou v pŕístavu nebo až v Braunschweigu.
A bude to vůbec schválené? Je tam dost věcí na dořešení. O komfortu pro cestující nemluvě ve srovnání s jinými opravdu moderními vlaky.
Neboj, bude to mnohem větší komfort než to, co tam jezdí teď.
No já si myslím že skutečně nebude, to i ty otřesné velkoprostory co regiojet na r23 nasazuje mají pohodlnější sedačky než právě Sirius, ani nemluvě o kvalitě spracování
Nemluvě o kvalitě vzdělání pana Víta. Neví ani kde se píše „S“ a „Z“.
Někdo, kdo píše ve slově zpracování „S“ si nezaslouží jet ani šukafonem
Bys raději jezdil šukafonem co
Kdyby nic jiného tak RJ asi získal slušnou cenovou páku na výrobce kolejových vozidel, do dalších tendrů…
To je na nic. V současnosti je větší poptávka po vozidlech, než jsou výrobci schopni produkovat v dané kvalitě a složení.
I u CRRC?
Siriusy, Taurusy, kampusy… Latiník pláče. 🙂
To je to samé, jako když jdeme nakupovat do Globusu. Nikdo nechodí do Globu :-).
A do práce řídit retro vlak chodíme k Langustině.
A Gambrinusy 😃
Při nějakém výletě ve 2 už se bohužel vlak moc nevyplatí a upřímně se moc nedivím, že řada lidí radši jede autem…
Záleží jaký výlet a kam.
Třeba v Msk kraji za 300 5 osob.
A není se třeba vracet k autu.
Příklad naší poslední túry 4 osoby.
MHD Havířov k vlaku.
Havířov Těšín S9
Tešín Třinec S2.
Bus MHD 712 Třinec pod lanovku Javorový.
Přechod do Horní Lomná.
Pivko v Horní Lomná
Bus 784 Horní Lomná Návsí.
Pivko v Návsí.
Vlak Návsí Těšín S2.
Vlak Těšín Havířov S9.
MHD Havířov…
4 lidí za 300.
Autem nezažiješ…👍😀😀😀🚂🚍
Příkladů a tipů na výlet více jak tisíc v Msk.
Myslím bez auta.
Jinde to může být podobné…😉😉😉
IDSJMK-všechny zóny+Brno vlak a bus celodenní jízdenka 250 korun.O víkendu stejná cena,ale můžou na ni jet 3 lidé do 15-ti let a 2 nad.Takže taky velice výhodná nabídka.
Takže i tam ok na výlety.
Tedy prostě auto nechat doma.
Využít VHD MHD PHD není problém.
Radost v krajích slyšet tedy že…?
😉😉😉👍👍👍😀😀😀
Vedle se dočteme, cituji:
„Nebude lepší ty kraje zrušit? Silnice moc nezvládají, dopravní obslužnost také často ne a o školství škoda mluvit… Naprosto zbytečné instituty..“
Jen PID je trochu mimo.
IDSOK (OL kraj) 24hodinová celosíťová všechny zóny vlaky+BUSy) 225,- papírová, 201,- elektronická. Přeprava jízdního kola 23,- přes všechny zóny jedna cena! Jízda vlakem OL – Kouty nebo Ramzová (přímé spoje) nebo Staré Město (jeden přestup)1,5-2 hod. Samozřejmě teď po povodních se např. do Ramzové nedostanete. Pak je Turistická jízdenka JESENÍKY (jen cca bývalé okresy Šumperk, Jeseník a Bruntál) pro jednoho cestujícího 150,- nebo za 300,- pro skupinu max. 5lidí. Existuje i skupinová víkendová 2+3 do 15let to je jízdenka jen na vlaky ČD za 329,- a platí 1den.
Praha Paříž rychlovlaky ICE a TGV dospěly a 1-4 děti za 80- 130’EUR. Včetně třeba zastávky v Berlíně v muzeu VW nebo v Hamburgu v miniaturizace wuderland . Ty vstupenky na koncerty či PSG fotbal jsou už pak trošku dražší, ale holt MBape.
Busem je to za 100 EUR i za dítě za každou osobu, letecky podobně (cesta na letiště a z letiště taky něco stojí). Neboli víkendový výlet rychlovlakem za cca 5 tis pro 3-5 lidi je asi ok
Jak pokračuje schvalování a testování jednotek řady 655 pro PID a schvalování ETCS do lokomotiv řady 388?
Blah… Abolutně nechápu za co 17 mínusů, za prostou otázku? 😀
Asi je úvodní otázka považována za „rýpání“ do RJ.
Je to sice skvělá zpráva, ale je to opravdu smluvně v pořádku? Ve smlouvě stojí: „Vozidla určená k plnění Dopravních výkonů podle této Smlouvy musí a) být ke dni zahájení provozu schválena pro provoz na předmětných úsecích drah podle článku 4 této Smlouvy.“ Což nejsou, je zkušební provoz pro tuhle formulaci dostatečný? A vztahuje se zkušební provoz opravdu na všechny tři jednotky?
Z jiného soudku: RJ ušetří vozy, nájem asi od Číňanů nebude nejdražší, když ty jednotky nikdo nechce a komfort to bude přinejhorším stejný jako doposud. Takže skvělé
K otázce zkušebního provozu: To záleží, jestli chcete vozit lidi nebo se vozit po lidech. Běžný Franta do práce nejpís nepozná rozdík mezi zkušebním a běžným provozem téhož.
Když ho ovšem vyrazíte z vlaku, že zkušební provoz není dost dobrý a nejede se nikam, tak to pozná zcela určitě.
Super, vlastně je to logický krok CRRC i Regiojetu. Interiér nepatří mezi nejoblíbenější ale kdo ví, jak ta jednotka tady dlouho bude.
Třeba si je RJ odkoupí a pořídí do nich Borcad sedačky jako to udělal do rekonstruovaných lehátkových vozů na kupéčka, které teď jezdí na R8 (nebo by měly) a pak tu mohou zažít i 160 km/h rychlost po rekonstrukci tratě. Ta se ale neustále odsouvá…
Myslím že lze s Vámi jen souhlasit.
V Msk takový Kysučan co je v Odis by určitě v této formě nalákal…
Bezbariérové vstupy plus místa na kola respektive dostatečná kapacita. Moderní jednotka. Byť tady toho zlého zaznělo hodně. Nejen tam ale I na Kysučanech by to prostě byla pohoda…
Cokoliv Čínského nemusím a doslova nenávidím. Pokud rozbiju telefon. Koupím aspoň Samsung. No když je potřeba tričko.? Těžko řešit jinými slovy…byť se taky dá…
Nakonec docela win-win-win: RegioJet si vyřeší závazek k MD a nemusí řešit reko nějakých škopků, na kterou stejně moc není čas a kapacita. Dá se předpokládat, že cena od Číňanů je extrémně výhodná, když se nákladově vleze do stávající smlouvy. Navíc to uvolní pár vozů. Cestující takto získá určitou jistotu kapacity a odpadne loterie s řazením, což je jedině plus. CRRC udá vlaky, pro které nemá jiné využití. Do Číny si je zpátky nepoveze, parkování u Nučic určitě něco stojí a musí pořád řešit vandaly. Takto i když to nebude extra kšeft, aspoň odpadnou náklady a můžou hrdě tvrdit, že… Číst vice »
Minulý týden v pondělí jsem jednoho Siriuse potkal v Olomouci na hlavním. Docela jsem se divil, že se vydal tak daleko…
To víte Čína. Sice měl jet do Mělníka, ale řekl si, že v Olomouci může být taky hezky.
Fakt win-win? Crrc jakožto strategická čínská firma přímo řízená KSČ je krystalické zlo.
No tak tentokrát na tom kimonisti aspoň nevydělají 😉
Ale víte o co tu jde? Dostat to sem, získat referenci, takže jim je úplně jedno, že to bude třeba i prodělečné, nebo blízké nule. A to mi úplně nesedí.
To mi přijde jako zbytečné drama v situaci, kdy evropské silnice brázdí čím dál víc čínských aut, které na zdejší ekonomiku mohou mít nesrovnatelně větší dopad.
Ta auta jsou také průser, ale to ještě uvidíte.
Zajímavé bude, že RegioJet bude s odstupem času moci relevantně porovnat provoz jednotek CRRC vs. Pesa vs. Škoda. V jejich případě by to nemuselo být zkreslené.
Za mě to žádné zlepšení kvality není. Sice jednotky na papíře splňují všechny požadavky na moderní vlak, ale zpracování je strašlivé. Rozteč sedaček i výška opěradel je pro trpaslíky, ne pro normálního člověka. Dveře se otevírají a zavírají tak dlouho, že je kvůli tomu vlak schopný nabrat zpoždění. Zrychlení, jestli si správně pamatuji, je taky nic moc, tudíž se to zpoždění ani nedá dohnat. Hluku je taky víc, než by mělo být. Jak jsem se snažil R23 co nejvíce vyhýbat, tak teď jí asi nebudu jezdit vůbec.
Zrychlení je naprosto v pohodě, hluk je úměrný tomu, kde člověk sedí.
Dveře jsou pomalé i pantera, když zrovna vyjíždí schod. U klasického vagonu zase zdržují šplhající cestující s taškou, takže ve výsledku plichta.
Není to žádná katastrofa. Ale hlavně aspoň bude R23 předvídatelná.
Předvídatelnost beru. S těmi časy si nejsem tak jistý, ale změřeno to nemám. Ale pro mě je nejhorší ten interiér pro mikrolidi.
Holt design by Leo Express. Obávám se, že pro tento kontrakt to předělávat nebudou a postačí to jak to je se všemi těmi neduhy.
Předvídatelná? Kolik jich bude a kolik jich je potřeba na pokrytí turnusové potřeby? Jaká bude záloha? Podle mě nula, takže s klasickými vozy se tam určitě budeme pravidelně setkávat.
Oproti tomu co tam jezdí teď to určitě zlepšení je.
Pro průměrného cestujícího to zlepšení nepochybně je. Manželka třeba vlakům nerozumí, ale byla vždycky ráda, když jela do práce tímhle a nikoliv obvyklým šrotem.
Tak do R23 nelez a všechny ostatní neobtěžuj svými hloupými kecy, máš tu na toto téma asi desátý duševní průjem.
Říká zaměstnanec sosače dotací Augusty. Ok. Vy byste měl být zalezlý a šoupat nohama.
Nevím na co si vzpomínáte, jeli jsme s tím několikrát s dětmi a na trase Kolín Ústí by to zkrátilo min 15 minut
Super! Zároveň mě to úplně nepřekvapuje. 😀
No za mě to opravdu pozitivní zpráva není. Samozřejmě to na papíře splňuje všechny požadavky na moderní vlak, ale provedení je strašlivé. Rozteč sedaček i výška opěradel je pro trpaslíky, to už i současné vozy jsou pro mě pohodlnější. Taky zavírání a otevírání dveří trvá tak dlouho, že to má reálný negativní dopad na jízdní doby. Pokud si pamatuji, ani zrychlení není nic moc, potom je bez šance jakkoliv dohánět zpoždění.
Kvalitativně se ten vlak taky nedá srovnat s výrobci jako je Siemens, ale i Panteři mi přijdou kvalitněji zpracovaní. Doufám, že čínská cesta není budoucností naší železnice.
Ty současné vozy jsou opravdu pohodlnější. O tom žádná. Dokonce už mají některé i (konečně) přečalouněné. Ale interiér se dá naštěstí vždy změnit na přání zákazníka/dopravce.
Škoda patrových vozů, co s nimi v Regiojetu plánují? Čekají až shnijou v Malešicích?
Mimo nasazení dvoupodlažních vagonů na R23 se plánovalo nasazení i na R8. Ale nasazením jednotek řady 665 zbydou vagony na R8, aby mohli jezdit posilové vagony.
No už aby to bylo. Na R8 jsou potřeba jako sůl.
vagony nebudou rekonstruovany, to je i důvod proč se nakonec zvolil pronajem siriusů, to znamená že žadne patra jezdit nebudou
A Leo Express ma nejaky plan obnovy alebo rozsirenia vozoveho parku? V pondelok mi „z provoznich duvodu“ zrusil spoj do Prahy, zajtra spoj z Prahy, oboje v case ked uz alternativy boli bud vypredane alebo stali majlant. Aby im este nejaki klienti ostali, bo nemyslim, ze len pre mna su po tejto srande tou najposlednejsou moznostou.
Povodně, kolego, povodně.
Ano určitě teď povodně, ale do budoucna vůbec nic. Pořád se jen slibovalo, slibovalo, že se bude jezdit třeba až do tramtárie. A teď už se budoucnost ani neřeší. Vize nula
Třeba ty vlaky nakonec odkoupí, když už se dohodli na pronájmu.
To by je odkoupil už teď ne?
Jednoduše řečeno přestavba poschoďových vozu by vyšla dráž než pronajem tech 3 jednotek, které stejne nikdo jiný nechce
Pokud Regiojet obháji provoz na R23, tak k odkupu možná dojde.
myslím že by spíše koupil další jednotky co chce provozovat na R9, přece kvuli servisu by to dávalo smysl
Neschválené typy? To umí jenom ČD od Škody za mastný příplatek…
Dostanou “aspon” žlutou folii nebo budou jezdit tak jak teď 002
Bylo by to super. Na to, že se jedná o nové jednotky, začíná být velmi rychle ten šedý nátěr poměrně vyčichlý.
Já bych to tak nechal, ona na tom zašlá špína není tolik vidět, jako na původně žluté.
A treti Sirius uz je na ceste?
Tento týden bude “odeslán” z činy
S vyzvednutím na poště proti podpisu, jako u všeho z Aliexpressu
Ono je to i kvalitativně jako věci z Ali. Všechny udané parametry to splňuje, ale přesto to nestojí za nic.
Jak se taková přeprava realizuje?
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cinsky-vlak-sirius-priplul-do-brem-je-na-ceste-do-ceska-40296807
Lodí, na loď se naloží jeřábem. Nějak takto, jen se musé rozložit na jednotlivé vozy: https://www.youtube.com/watch?v=cfrM9CS1DR4
Balíkem v kontejneru na lodi. Jako ostatní zásilky z Číny.
Tohle se do kontejneru nevejde ani jedním rozměrem.
Stalo se přesně to, co jsem čekal. Takže vítězství pro cestující na lince R23, což míním naprosto vážně.
A kolik je potřeba na R23 souprav?
3
Plus jedna zalozni…
Záloha bude klasika nebo pesar z Ústí.
Jasne, ale nejde mít jen tři soupravy, se kterými zrovna jezdím.
ale u RJ to tak jde
kolik si myslíte že má RJ nahradních souprav celkem ?
přesně 0, když se stane velká MU tak se složí souprava z kopřiv
RJ drží maximalně v praze 1-2 lokomotivy, v Ústí 2 motory a jednu pesu
to je vše
Pokud máte pod 160 cm tak asi jo. Pro neasiata je ale interiér naprosto nepoužitelný.
Mám 184 cm a nebylo to horší, než v libovolném kupé voze 2. třídy.
Já mám ještě docela podstatně víc a sedět se tam nedá. Zatímco jiné vlaky zvládám bez problémů.
Jezte rýži, vejdete se.
Vč. Bdmtee?
Tak to jste prcek, ale zase jste tlouštík. Se 189 cm to bylo utrpení.
Ano děkujeme, už jsme se 3x dozvěděli, že nejste prcek a že vás ten vlak nebaví. Klíčenku pošleme poštou.
Trochu jsem to tu zaspamoval, protože první 2 moje komentáře po odeslání zmizely. Následně se asi po 15 minutách znovu objevily, takže jsou tu teď dvojitě.
nadruhou stranu jak je to s oběhem vozidel na dané lince – stačí dvě soupravy/jednotky a třetí jako záložní za nutnost nágrady při potřebě servisu či potřeba 3 a cokoliv dalšího na zálohu – v takovém případě jako vítězství pro cerstující asktuálně jedině asi jednot od Pesy provozované RJ v Ústeckém kraji?
Do oběhu jsou potřeba zmíněné 3 soupravy.
Jako někdo, kdo měří víc než 160 cm, zásadně nesouhlasím.
Však pro vás jsou tam ty místa na stání přece
Napadá mě, když už bude mít Regiojet zánovní soupravy k dispozici, může nějak zasáhnout do oběhů R23 a natáhnout tu linku třeba až do Pardubic na vlastní riziko? To by bylo nepochybně vítané. Některé dálkové vlaky projíždí Kolín, dokonce i komerční spoje Regiojetu.
Nestihal by obrat v Kolíně a 4 soupravy nema.
4. soupravu potřebuje tak jako tak do zálohy.
nepotřebuje, RJ fakt ne (psal jsem výše)