RegioJet se dohodl s Číňany, na rychlíky podél Labe si pronajme Siriusy
Jednotka 665 Sirius od čínského výrobce CRRC. Foto: Aleš Petrovský
Pronájem jednotek bude na celou dobu smlouvy RegioJetu s ministerstvem.
Pronájem jednotek bude na celou dobu smlouvy RegioJetu s ministerstvem.
Do toho nikdy nevleze.
Ještě na R8 konečně něco pořádného
Čím méně Číny a čím méně Ruska, tím lépe pro Evropu. Protožr to bychom tady za chvíli měli i KLDR, Irán.
Velmi trefné politické moudro. Ale nemá to KDO realizovat (nejsou lidi -nechceme děti) a ani KDE. Strategických firem se zbavujeme; ocelárny máme v Číně, chemičky v Indii…
Čínské vlaky vyráběné se státní podporou se mi vyslovene hnusí,
Včera jsem viděl na Innotransu tu jejich další, vysokorychlostní jednotku. Zvenku celkem huj, pár docela chytrých nápadů, vevnitř celkem fuj. Technická řešení nekomentuju, tomu nerozumím, ale nadšený jako cestující jsem z toho nebyl. Asi s jedinou výjimkou. Mají optimálně široké nástupní dveře, to tak časté nebývá.
Výrobce alespoň ověří soudržnost jeho vlaků na tom ústeckém tankodromu. 😀
RegioJet žádné 163 nemá!!!!!!!
Ještě více vykřičníků příště prosím.
Píše 163, myslí 162.
Neviděl jste Pelíšky (film)?
Zvysi se kapacita diky teto zmene? Ma nekdo udaje, kolik cestujicich pobraly soucasne soupravy a kolik pojmou tyto nove?
ČD tam jezdily se 163 + 3x vagon, nějakých 240 sedaček plus mínus.
Tento týden jsem na rychlíku viděl 4 vozy, častěji ale jezdí se 3.
Na R23 jsou potřeba 3 soupravy, Siriusy jsou v Česku dva, jak se vyřeší nízkopodlažnost u poslední soupravy? Nebo je součástí pronájmu i ten třetí Sirius, který je pořád v Číně?
Co takhle přečíst si celý článek?
Avlaky níže v diskusi píše, že má být třetí tento týden odeslán z Číny
Zajimalo by me, jak se takovy vlak transportuje z Ciny sem. Jede to lodi nebo nejak po kolejich?
Dole jsou odkazy, popisují dvě různé možnosti, jak to naložit na loď (dva různé typy lodí). Na jednu se to naloží po částech jeřábem (klasika) na jinou se to po částech naveze na silničním podvalu (Roll on, Roll off = RoRo) po rampě, která je součásti lodi. Takový plovoucí parkovací dům s pohyblivými patry.
V obou případech se jednotka po vyložení z lodi musí seskládat.
A bude to vůbec schválené? Je tam dost věcí na dořešení. O komfortu pro cestující nemluvě ve srovnání s jinými opravdu moderními vlaky.
Neboj, bude to mnohem větší komfort než to, co tam jezdí teď.
Kdyby nic jiného tak RJ asi získal slušnou cenovou páku na výrobce kolejových vozidel, do dalších tendrů…
To je na nic. V současnosti je větší poptávka po vozidlech, než jsou výrobci schopni produkovat v dané kvalitě a složení.
Siriusy, Taurusy, kampusy… Latiník pláče. 🙂
To je to samé, jako když jdeme nakupovat do Globusu. Nikdo nechodí do Globu :-).
Při nějakém výletě ve 2 už se bohužel vlak moc nevyplatí a upřímně se moc nedivím, že řada lidí radši jede autem…
Záleží jaký výlet a kam.
Třeba v Msk kraji za 300 5 osob.
A není se třeba vracet k autu.
Příklad naší poslední túry 4 osoby.
MHD Havířov k vlaku.
Havířov Těšín S9
Tešín Třinec S2.
Bus MHD 712 Třinec pod lanovku Javorový.
Přechod do Horní Lomná.
Pivko v Horní Lomná
Bus 784 Horní Lomná Návsí.
Pivko v Návsí.
Vlak Návsí Těšín S2.
Vlak Těšín Havířov S9.
MHD Havířov…
4 lidí za 300.
Autem nezažiješ…👍😀😀😀🚂🚍
Příkladů a tipů na výlet více jak tisíc v Msk.
Myslím bez auta.
Jinde to může být podobné…😉😉😉
IDSJMK-všechny zóny+Brno vlak a bus celodenní jízdenka 250 korun.O víkendu stejná cena,ale můžou na ni jet 3 lidé do 15-ti let a 2 nad.Takže taky velice výhodná nabídka.
Takže i tam ok na výlety.
Tedy prostě auto nechat doma.
Využít VHD MHD PHD není problém.
Radost v krajích slyšet tedy že…?
😉😉😉👍👍👍😀😀😀
Vedle se dočteme, cituji:
„Nebude lepší ty kraje zrušit? Silnice moc nezvládají, dopravní obslužnost také často ne a o školství škoda mluvit… Naprosto zbytečné instituty..“
IDSOK (OL kraj) 24hodinová celosíťová všechny zóny vlaky+BUSy) 225,- papírová, 201,- elektronická. Přeprava jízdního kola 23,- přes všechny zóny jedna cena! Jízda vlakem OL – Kouty nebo Ramzová (přímé spoje) nebo Staré Město (jeden přestup)1,5-2 hod. Samozřejmě teď po povodních se např. do Ramzové nedostanete. Pak je Turistická jízdenka JESENÍKY (jen cca bývalé okresy Šumperk, Jeseník a Bruntál) pro jednoho cestujícího 150,- nebo za 300,- pro skupinu max. 5lidí. Existuje i skupinová víkendová 2+3 do 15let to je jízdenka jen na vlaky ČD za 329,- a platí 1den.
Jak pokračuje schvalování a testování jednotek řady 655 pro PID a schvalování ETCS do lokomotiv řady 388?
Blah… Abolutně nechápu za co 17 mínusů, za prostou otázku? 😀
Je to sice skvělá zpráva, ale je to opravdu smluvně v pořádku? Ve smlouvě stojí: „Vozidla určená k plnění Dopravních výkonů podle této Smlouvy musí a) být ke dni zahájení provozu schválena pro provoz na předmětných úsecích drah podle článku 4 této Smlouvy.“ Což nejsou, je zkušební provoz pro tuhle formulaci dostatečný? A vztahuje se zkušební provoz opravdu na všechny tři jednotky?
Z jiného soudku: RJ ušetří vozy, nájem asi od Číňanů nebude nejdražší, když ty jednotky nikdo nechce a komfort to bude přinejhorším stejný jako doposud. Takže skvělé
K otázce zkušebního provozu: To záleží, jestli chcete vozit lidi nebo se vozit po lidech. Běžný Franta do práce nejpís nepozná rozdík mezi zkušebním a běžným provozem téhož.
Když ho ovšem vyrazíte z vlaku, že zkušební provoz není dost dobrý a nejede se nikam, tak to pozná zcela určitě.
Super, vlastně je to logický krok CRRC i Regiojetu. Interiér nepatří mezi nejoblíbenější ale kdo ví, jak ta jednotka tady dlouho bude.
Třeba si je RJ odkoupí a pořídí do nich Borcad sedačky jako to udělal do rekonstruovaných lehátkových vozů na kupéčka, které teď jezdí na R8 (nebo by měly) a pak tu mohou zažít i 160 km/h rychlost po rekonstrukci tratě. Ta se ale neustále odsouvá…
Myslím že lze s Vámi jen souhlasit.
V Msk takový Kysučan co je v Odis by určitě v této formě nalákal…
Bezbariérové vstupy plus místa na kola respektive dostatečná kapacita. Moderní jednotka. Byť tady toho zlého zaznělo hodně. Nejen tam ale I na Kysučanech by to prostě byla pohoda…
Cokoliv Čínského nemusím a doslova nenávidím. Pokud rozbiju telefon. Koupím aspoň Samsung. No když je potřeba tričko.? Těžko řešit jinými slovy…byť se taky dá…
Nakonec docela win-win-win: RegioJet si vyřeší závazek k MD a nemusí řešit reko nějakých škopků, na kterou stejně moc není čas a kapacita. Dá se předpokládat, že cena od Číňanů je extrémně výhodná, když se nákladově vleze do stávající smlouvy. Navíc to uvolní pár vozů. Cestující takto získá určitou jistotu kapacity a odpadne loterie s řazením, což je jedině plus. CRRC udá vlaky, pro které nemá jiné využití. Do Číny si je zpátky nepoveze, parkování u Nučic určitě něco stojí a musí pořád řešit vandaly. Takto i když to nebude extra kšeft, aspoň odpadnou náklady a můžou hrdě tvrdit, že… Číst vice »
Minulý týden v pondělí jsem jednoho Siriuse potkal v Olomouci na hlavním. Docela jsem se divil, že se vydal tak daleko…
To víte Čína. Sice měl jet do Mělníka, ale řekl si, že v Olomouci může být taky hezky.
Fakt win-win? Crrc jakožto strategická čínská firma přímo řízená KSČ je krystalické zlo.
No tak tentokrát na tom kimonisti aspoň nevydělají 😉
Ale víte o co tu jde? Dostat to sem, získat referenci, takže jim je úplně jedno, že to bude třeba i prodělečné, nebo blízké nule. A to mi úplně nesedí.
Zajímavé bude, že RegioJet bude s odstupem času moci relevantně porovnat provoz jednotek CRRC vs. Pesa vs. Škoda. V jejich případě by to nemuselo být zkreslené.
Za mě to žádné zlepšení kvality není. Sice jednotky na papíře splňují všechny požadavky na moderní vlak, ale zpracování je strašlivé. Rozteč sedaček i výška opěradel je pro trpaslíky, ne pro normálního člověka. Dveře se otevírají a zavírají tak dlouho, že je kvůli tomu vlak schopný nabrat zpoždění. Zrychlení, jestli si správně pamatuji, je taky nic moc, tudíž se to zpoždění ani nedá dohnat. Hluku je taky víc, než by mělo být. Jak jsem se snažil R23 co nejvíce vyhýbat, tak teď jí asi nebudu jezdit vůbec.
Zrychlení je naprosto v pohodě, hluk je úměrný tomu, kde člověk sedí.
Dveře jsou pomalé i pantera, když zrovna vyjíždí schod. U klasického vagonu zase zdržují šplhající cestující s taškou, takže ve výsledku plichta.
Není to žádná katastrofa. Ale hlavně aspoň bude R23 předvídatelná.
Předvídatelnost beru. S těmi časy si nejsem tak jistý, ale změřeno to nemám. Ale pro mě je nejhorší ten interiér pro mikrolidi.
Holt design by Leo Express. Obávám se, že pro tento kontrakt to předělávat nebudou a postačí to jak to je se všemi těmi neduhy.
Předvídatelná? Kolik jich bude a kolik jich je potřeba na pokrytí turnusové potřeby? Jaká bude záloha? Podle mě nula, takže s klasickými vozy se tam určitě budeme pravidelně setkávat.
Oproti tomu co tam jezdí teď to určitě zlepšení je.
Pro průměrného cestujícího to zlepšení nepochybně je. Manželka třeba vlakům nerozumí, ale byla vždycky ráda, když jela do práce tímhle a nikoliv obvyklým šrotem.
Tak do R23 nelez a všechny ostatní neobtěžuj svými hloupými kecy, máš tu na toto téma asi desátý duševní průjem.
Super! Zároveň mě to úplně nepřekvapuje. 😀
No za mě to opravdu pozitivní zpráva není. Samozřejmě to na papíře splňuje všechny požadavky na moderní vlak, ale provedení je strašlivé. Rozteč sedaček i výška opěradel je pro trpaslíky, to už i současné vozy jsou pro mě pohodlnější. Taky zavírání a otevírání dveří trvá tak dlouho, že to má reálný negativní dopad na jízdní doby. Pokud si pamatuji, ani zrychlení není nic moc, potom je bez šance jakkoliv dohánět zpoždění.
Kvalitativně se ten vlak taky nedá srovnat s výrobci jako je Siemens, ale i Panteři mi přijdou kvalitněji zpracovaní. Doufám, že čínská cesta není budoucností naší železnice.
Ty současné vozy jsou opravdu pohodlnější. O tom žádná. Dokonce už mají některé i (konečně) přečalouněné. Ale interiér se dá naštěstí vždy změnit na přání zákazníka/dopravce.
Škoda patrových vozů, co s nimi v Regiojetu plánují? Čekají až shnijou v Malešicích?
Mimo nasazení dvoupodlažních vagonů na R23 se plánovalo nasazení i na R8. Ale nasazením jednotek řady 665 zbydou vagony na R8, aby mohli jezdit posilové vagony.
No už aby to bylo. Na R8 jsou potřeba jako sůl.
A Leo Express ma nejaky plan obnovy alebo rozsirenia vozoveho parku? V pondelok mi „z provoznich duvodu“ zrusil spoj do Prahy, zajtra spoj z Prahy, oboje v case ked uz alternativy boli bud vypredane alebo stali majlant. Aby im este nejaki klienti ostali, bo nemyslim, ze len pre mna su po tejto srande tou najposlednejsou moznostou.
Povodně, kolego, povodně.
Ano určitě teď povodně, ale do budoucna vůbec nic. Pořád se jen slibovalo, slibovalo, že se bude jezdit třeba až do tramtárie. A teď už se budoucnost ani neřeší. Vize nula
Třeba ty vlaky nakonec odkoupí, když už se dohodli na pronájmu.
To by je odkoupil už teď ne?
Jednoduše řečeno přestavba poschoďových vozu by vyšla dráž než pronajem tech 3 jednotek, které stejne nikdo jiný nechce
Pokud Regiojet obháji provoz na R23, tak k odkupu možná dojde.
Neschválené typy? To umí jenom ČD od Škody za mastný příplatek…
Dostanou “aspon” žlutou folii nebo budou jezdit tak jak teď 002
Bylo by to super. Na to, že se jedná o nové jednotky, začíná být velmi rychle ten šedý nátěr poměrně vyčichlý.
Já bych to tak nechal, ona na tom zašlá špína není tolik vidět, jako na původně žluté.
A treti Sirius uz je na ceste?
Tento týden bude “odeslán” z činy
S vyzvednutím na poště proti podpisu, jako u všeho z Aliexpressu
Ono je to i kvalitativně jako věci z Ali. Všechny udané parametry to splňuje, ale přesto to nestojí za nic.
Jak se taková přeprava realizuje?
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cinsky-vlak-sirius-priplul-do-brem-je-na-ceste-do-ceska-40296807
Lodí, na loď se naloží jeřábem. Nějak takto, jen se musé rozložit na jednotlivé vozy: https://www.youtube.com/watch?v=cfrM9CS1DR4
Balíkem v kontejneru na lodi. Jako ostatní zásilky z Číny.
Tohle se do kontejneru nevejde ani jedním rozměrem.
Stalo se přesně to, co jsem čekal. Takže vítězství pro cestující na lince R23, což míním naprosto vážně.
A kolik je potřeba na R23 souprav?
3
Plus jedna zalozni…
Záloha bude klasika nebo pesar z Ústí.
Jasne, ale nejde mít jen tři soupravy, se kterými zrovna jezdím.
Pokud máte pod 160 cm tak asi jo. Pro neasiata je ale interiér naprosto nepoužitelný.
Mám 184 cm a nebylo to horší, než v libovolném kupé voze 2. třídy.
Já mám ještě docela podstatně víc a sedět se tam nedá. Zatímco jiné vlaky zvládám bez problémů.
Jezte rýži, vejdete se.
Vč. Bdmtee?
Tak to jste prcek, ale zase jste tlouštík. Se 189 cm to bylo utrpení.
Ano děkujeme, už jsme se 3x dozvěděli, že nejste prcek a že vás ten vlak nebaví. Klíčenku pošleme poštou.
Trochu jsem to tu zaspamoval, protože první 2 moje komentáře po odeslání zmizely. Následně se asi po 15 minutách znovu objevily, takže jsou tu teď dvojitě.
nadruhou stranu jak je to s oběhem vozidel na dané lince – stačí dvě soupravy/jednotky a třetí jako záložní za nutnost nágrady při potřebě servisu či potřeba 3 a cokoliv dalšího na zálohu – v takovém případě jako vítězství pro cerstující asktuálně jedině asi jednot od Pesy provozované RJ v Ústeckém kraji?
Do oběhu jsou potřeba zmíněné 3 soupravy.
Jako někdo, kdo měří víc než 160 cm, zásadně nesouhlasím.
Však pro vás jsou tam ty místa na stání přece
Napadá mě, když už bude mít Regiojet zánovní soupravy k dispozici, může nějak zasáhnout do oběhů R23 a natáhnout tu linku třeba až do Pardubic na vlastní riziko? To by bylo nepochybně vítané. Některé dálkové vlaky projíždí Kolín, dokonce i komerční spoje Regiojetu.
Nestihal by obrat v Kolíně a 4 soupravy nema.
4. soupravu potřebuje tak jako tak do zálohy.