Bez přestupu z Prahy k centru Kutné Hory. SŽ začíná řešit novou přeložku s elektrizací

Nádraží Kutná Hora. Pramen: Správa železnicNádraží Kutná Hora. Pramen: Správa železnic

Nová přeložka by umožnila bezúvraťové vedení vlaků do stanice Kutná Hora město.

Kutná Hora by se mohla dočkat výrazně jednoduššího cestování vlakem než dosud. Správa železnic začala projektově připravovat elektrizaci a modernizaci trati mezi hlavním nádražím na trati z Prahy do Havlíčkova Brodu do stanice Kutná Hora město.

Elektrizací by odpadla nutnost přestupu na motorové vlaky z hlavního nádraží, které je od stanice Kutná Hora město vzdáleno dva kilometry. V soutěži s odhadovanou cenou 2,5 milionu korun zatím Správa železnic hledá zpracovatele záměru projektu.

Nejde o první pokus o elektrizaci tohoto úseku: již v roce 2014 zpracoval Metroprojekt rovněž záměr projektu, který ale nebyl schválen.

Správa železnic nový plán vysvětluje snahou zkvalitnit dopravní obslužnost možností zavedení přímých vlaků z Prahy. Součástí je i vybudování přeložky části trati. Ta má měřit 1,4 kilometru a povede obloukem mezi hlavním nádražím a zastávkou Kutná Hora-Sedlec. „Toto navrhované řešení povede ke zlepšení kvalitativních parametrů a umožní bezúvraťové napojení a průjezd přímých vlaků v elektrické trakci z Prahy přes Kolín a Kutnou Horu hl. n. až do Kutné Hory města,“ vysvětluje Správa železnic.

Dokument zatím neuvádí, kdy by stavba teoreticky mohla začít. V roce 2028 plánuje Správa železnic začít s modernizací kutnohorského hlavního nádraží.

Tagy Kutná Hora Správa železnic Trať 230 Kolín - Havlíčkův Brod trať 235 Kutná Hora - Zruč nad Sázavou
89 komentářů