Správa železnic a ÖBB-Infrastruktur připravují vylepšení tratě přes Summerau

Trať 196 České Budějovice - Linec, přejezd u Bujanova. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrať 196 České Budějovice - Linec, přejezd u Bujanova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

První výsledky nové analýzy se očekávají koncem příštího roku.

Správa železnic a ÖBB-Infrastruktur v pondělí podepsali dohodu o přeshraniční spolupráci, která má vést k vylepšení tratě z Českých Budějovic přes Summerau do Lince (tzv. Summerauerbahn). Prvním krokem má být vypracování studie, která se zaměří „na společnou strategickou perspektivu pro trasu Praha – České Budějovice – Linec jako možné nové vysokokapacitní tratě“.

„Podepsáním dohody činíme další důležitý krok k analýze potenciálu přeshraniční osy Linec – České Budějovice – Praha společně s našimi českými kolegy,“ uvedla členka představenstva ÖBB-Infrastruktur Judith Engelová. Novinkou je především přeshraniční spolupráce, neboť předchozí analýzy byly zaměřené pouze na rakouskou část tratě a neprokázaly její dostatečně vysoký potenciál. Proto také Rakušané zatím počítají ve své koncepci (tzv. Zielnetz) se stavbou až po roce 2040.

To by nová mezinárodní studie mohla změnit, Správa železnic počítá se stavbou ve 30. letech. „Další rozvoj na trase Praha – České Budějovice – Linec navazuje na stávající modernizační program pro úsek Praha – České Budějovice a rakouskou koncepci cílové sítě pro rok 2040. Díky naší vzájemné spolupráci se může trať České Budějovice – Linec stát plnohodnotným napojením české železnice nejen do Rakouska, ale také dále do jižní a západní Evropy, a doplnit přetížený hraniční přechod Děčín – Bad Schandau,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Studie má zhodnotit dopravní potenciál celé trasy pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu. Studie bude základem pro aktualizovanou analýzu nákladů a přínosů (tzv. CBA) k možné výstavbě přeshraniční trati. První výsledky se očekávají koncem příštího roku.

Trať 196 České Budějovice – Horní Dvořiště je jednokolejka s maximální rychlostí 100 km/h. Trať prošla vylepšením na přelomu století, kdy byla elektrifikována. Zůstala však v původní stopě.

Tagy ÖBB-Infrastruktur Správa železnic trať 196 České Budějovice - Horní Dvořiště
74 komentářů