Opakování po 27 letech. Povodně znovu odplavily část tratě z Vrbna do Milotic

Zatopená stanice Vrbno pod Pradědem. Foto: GW Train RegioZatopená stanice Vrbno pod Pradědem. Foto: GW Train Regio

Náhradní autobusy nemají kvůli rozbité silnici kudy jet.

Do odvolání je zastaven provoz na trati z Vrbna pod Pradědem do Milotic nad Opavou. Podobně jako v červenci 1997 je trať výrazně postižena povodněmi a bude potřebovat rozsáhlou opravu.

Záběry z trati ukazují, že poškození rozhodně není malé, v některých místech zmizel zcela i železniční spodek. GW Train Regio jako dopravce nasadil ještě včera nejprve náhradní autobusy. Nyní kvůli nesjízdné silnici nejezdí ani autobusy.  Motorové vozy pro tuto trať stihl dopravce včas stáhnout.

Situace výrazně připomíná stav v roce 1997, kdy se údolím Opavy rovněž prohnala ničivá povodeň. K obnově se tehdy ministerstvo dopravy a České dráhy jako tehdejší majitel trati (ještě neexistovala Správa železnic) neměly.

Zatopená stanice Vrbno pod Pradědem. Foto: GW Train RegioZatopená stanice Vrbno pod Pradědem. Foto: GW Train RegioZatopená stanice Vrbno pod Pradědem. Foto: GW Train Regio

Do obnovy se nakonec pustila společnost OKD, Doprava. Nynější společnost PKP Cargo International chtěla tehdy zajistit dopravu dřevozpracujícímu průmyslu. K obnově došlo rychle: vlaky se vrátily ještě v prosinci 1997. Firma se pak za obnovu trati stala i jejím provozovatelem, patří ale Správě železnic.

Vzhledem k rozsáhlým škodám na důležitějších tratích lze nyní očekávat, že oprava této dráhy nebude mít nejvyšší prioritu.

Tagy GW Train Regio PKP Cargo International povodně Správa železnic Trať 313 Milotice nad Opavou - Vrbno pod Pradědem
25 komentářů