Opakování po 27 letech. Povodně znovu odplavily část tratě z Vrbna do Milotic

Zatopená stanice Vrbno pod Pradědem. Foto: GW Train RegioZatopená stanice Vrbno pod Pradědem. Foto: GW Train Regio

Náhradní autobusy nemají kvůli rozbité silnici kudy jet.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej Wagner

Podobně po povodních v roce 1997 dopadla také trať ze Šumperka do Koutů nad Desnou. Tu také zničila povodeň a obce ji opravily. A jak zasáhly současné povodně tuto trať?

Pavel

A bude mít ta trať smysl s přehradou Nové Heřminovy? Po dnešku hlasy pro její stavbu převáží.

Pavel

Poznámka: železniční trati by se přehrada netýkala

Šejdr

Jak asi dopadla Osoblažka, měli tam stoletou vodu a hladinu metr a půl nad limitem 3. SPA. 🙁

Osobák

Jsem idiot

Chleba Nakup

13. září byly do Vrbna přistaveny k nakládce dřevem čtyři vozy Eas, ty tam asi zůstaly.

xyz

I tehdy v létě 1997 byl motorový vůz 810 uvězněný ve Vrbně odvezen po silnici. I když u 4 nákladních vozů by to asi bylo složitější, zůstaly-li vůbec skrz vodu stát na svém místě.

Osobák

Má smysl obnovovat dokola něco, co ke každou chvíli zničené?

Twix

To záleží kdo jak rozhodne. V případě tratě do Nového Jičína horního nádraží bylo zvoleno opuštění a následně změna na cyklostezku. A trať do Zermattu spláchne voda každých pár let a obnovuje se.

xyz

A jednou ji vcelku dost zavalilo kamení, tak se příslušný úsek přeložil.

xyz

… přičemž to zavalení kamením také znamenalo zaplavení vodou (protože sesuv zapůsobil jako hráz) + též poškození tratě https://youtu.be/3iUNSpxLEGE?si=hap1m2hCmtF8g9SK&t=1105

František Adolf

Takže je lepší všude tam, kde teče voda, nechat to rozbité a neopravoval?

Chleba Nakup

Teď přemýšlím, jestli má smysl se po vykonání velké potřeby utírat, když se stejně další den umažu. Ročně bych za papír ušetřil ranec.

Martin Verner

Překonstruovat zadnici bude asi problém. U železniční trati by se o tom uvažovat dalo, když už se bude stejně obnovovat. (Pokud to dává smysl s ohledem na místní podmínky, pochopitelně. Ale nějaké „konstruováno s ohledem na stoletou vodu“ tady asi zatím úplně platit nebude.)

xyz

Ale mezitím by to bylo hodně nepříjemné a… nečisté. A ta úspora taky není zas tak velká. Mmch. v kontextu tématu: už vcelku dlouho je (opět) nesjízdná trať do Krimmlu, kam první nesjízdnost trvala 5 let (2005 – 2010), teď zatím přes 3 roky (totéž pak na západě Německa Ahrbrück, Bad Münstereifel a (pohříchu nedlouho předtím s obnovenou osobní dopravou) trať okolo Brügge u Lüdenscheidu (resp. od Dortmundu už by se tam mělo letos jezdit, ale od Kölnu NAD, jestli to teda není kvůli něčemu jinému, protože mám dojem, že zrovna od Kölnu to byl jediný směr, odkud se do… Číst vice »

Paja

Přestaneme opravovat silnice a dálnice? Ušetřilo by se….

Osobák

Kolik denně použije lidi dálnice?

David

Mohli by to přehodnotit, jestli do toho znova dávat nějaký stamilióny kvůli pár vlakům – ta návratnost tam prostě není s těch věcí na obnovu bude víc. Peníze jsou prostě jen jedny.

xyz

Naopak mám v poslední pocit, že peněz je fůra a ne „jen jedny“ – na FVE (až 160 tis. Kč pro soukromé osoby ve verzi s bateriovým úložištěm), na tepelná čerpadla (vč. zajímavých podmínek, kdy při náhradě elektrokotle tepelným čerpadlem není požadováno minimální stáří elektrokotle, jen je požadováno doložení, že elektrokotel byl využíván na vytápění + že distribuční sazba v domě tomu odpovídá) na bateriové/vodíkové vlaky (mj. bez ohledu na to, že to nakonec bude jezdit např. jen 1x za 2 h = bez ambice převzít relevantní podíl přeprav) atd. Jinak v kontextu obrovských škod na to lze nahlížet i… Číst vice »

Chleba Nakup

Jednoznačně obnova tratě v lepších parametrech. Pokud je to tedy s ekologickým chováním myšleno vážně. Jestli ne, žádám okamžitě návrat uhlí a mraky nových aut se spalovacím motorem EURO -1.

xyz

27 let není „každou chvíli“.

Mmch. pokládáte sugestivní „otázku“ (takovou, na kterou očekáváte svoji vytouženou odpověď).

xyz

Jsem zvědav, do jaké míry bude v (ne)rychlosti či vůbec (ne)provedení opravy hrát roli to, že tam je jiný provozovatel – ve smyslu jestli to bude o to rychlejší díky tomu, že pro provozovatele to není „jedna trať z mnoha v jeho správě“, anebo o to pomalejší ve smyslu případného neměření stejným metrem vůči různým provozovatelům drah.

udavač

Očekával bych jako pravděpodobnější, že nějakou opravu zajistí provozovatel dopravy ve spolupráci s obcemi (seženou vhodnou firmu) a SŽ to pak jen zafinancuje.

Jozo_cz

Od vydání knihy „Léto 1997: Mosty pod vodou“ čekám, kdy se tak stane. Jak vidno, ani OKD Doprava a.s. nedokázala přečurat přírodu a správce vodoteče.