Lanovka se zaplatí za 9 let, plánují v Brně. Odpůrci nesou zastupitelům petici

Lanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIALanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIA

V lanovce má platit stejné jízdné jako v celé MHD.

Brněnští zastupitelé budou zítra řešit stavbu plánované lanové dráhy, která má propojit Pisárky s Kampusem. Důvodem je předání petice odpůrců stavby s téměř miliardovým rozpočtem. Dopravní podnik města Brna (DPMB), který je investorem stavby, s projektem nadále počítá.

„Lanovka by měla devastující dopad na přírodu, zejména na nocoviště krkavcovitých, a další ptáky. Projekt za miliardu je nesmyslně drahý a zbytečný vzhledem k existujícímu dopravnímu spojení,“ uvedla na sociální síti X Česká společnost ornitologická, která petici iniciovala. Podle materiálu na zasedání zastupitelstva mají zastupitelé petici vzít pouze na vědomí.

Ornitologové zatím ve sporu zaznamenali první úspěch, když soud pozastavil platnost stavebního povolení.

Bod pro ornitology. Soud pozastavil stavební povolení k brněnské lanovce

Dopravní podnik města Brna (DPMB) na přelomu srpna a září spustil na svých stránkách novou informační kampaň, v které vysvětluje možné přínosy lanovky a odpovídá na některé otázky. Podle plánů bude lanovka součástí integrovaného dopravního systému v Brně: majitelé časových kupónů ji tak budou mít zdarma, pro ostatní bude jízdenka za 20 Kč. DPMB nemá obavy z toho, že by se lanovka nezaplatila.

Infografika k nové lanovce Pisárky - Kampus. Foto: DPMBMapa budoucí lanovky Pisárky - Kampus. Foto: BrnoLanovka Pisárky - Kampus. Pramen: DPMB, dokumentace EIA

Finanční analýzy počítají s tím, že i kdyby lanovka jezdila vytížená z 30 %, bude generovat roční příjmy 111 milionů korun. V takovém případě se zaplatí za 9 let,“ uvedl dopravní podnik. Detaily o finanční analýze DPMB nezveřejnil.

Ten současně odmítl i úvahy, že by stavba poškodila životní prostředí. Označil ji naopak za ještě ekologičtější dopravní prostředek než tramvaj, pokud jde o emise CO2. Ornitologové upozorňují na riziko kácení stromů. DPMB tvrdí, že se budou kácet pouze tři malé průseky o rozloze 5 × 5 metrů.

DPMB vysvětluje plán lanovky tím, že nyní jsou Pisárky a Bohunice propojeny pouze jednou trolejbusovou linkou, kde již nejde navýšit kapacitu. Lanovka má tento problém vyřešit. 1,7 kilometru dlouhá lanová dráha má přepravit 2 000 lidí za hodinu.

Nová brněnská lanovka zničí nocoviště havranů, upozornili ornitologové. Stavba začne nejdříve za dva roky

Tagy brno Dopravní podnik města Brna DPMB lanová dráha Pisárky - Kampus
54 komentářů