Vlaky se vrátí na část Kozí dráhy ještě v září, mají již jízdní řád

První den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký krajPrvní den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký kraj

Do Krupky pojedou z Děčína čtyři páry vlaků.

Po čtrnácti letech bude možné ve druhé polovině září dojet osobním vlakem z Děčína k dolní stanici lanovky na Komáří Vížku nebo do Krupky. Obnova devíti kilometrů Kozí dráhy z Telnice do Krupky pokročila tak, že od 21. září se má na trať vrátit pravidelná doprava.

Vyplývá to z nového jízdního řádu, který zatím zveřejnil Klub českých turistů na svých stránkách u příležitosti pochodu naplánovaného na 21. září.

U příležitosti pochodu Krupská smyčka vyjede poprvé turistický motoráček po nově opraveném úseku z Děčína až do stanice Krupka-Město,“ informovali turisté. Termín zahájení provozu potvrdil i náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jiří Řehák.

Jízdní řád zveřejněný na stránkách počítá i nadále se čtyřmi páry spojů o víkendech do konce letošní sezóny. Devět kilometrů z Telnice do Krupky pojede vlak 19 minut se zastávkami v Chlumci u Chabařovic, Unčíně a Bohosudově zastávce.

Jízdní řád pro trať Děčín - Krupka město. Foto: KČT

Osobní vlak v tomto úseku trati projel naposledy v květnu 2010, kdy zde RegioJet nasadil Siemens Desiro v rámci prezentace svých služeb.

Kraj chce opravu i dalšího úseku

Obnovení provozu předcházel mnohaletý tlak Ústeckého kraje na opravu trati. Práce na rekonstrukci za 55,3 milionu provádí společnost Viamont Servis, která opravovala i úsek Děčín – Telnice. Kraj o obnovení provozu až do Krupky usiloval i proto, že Krupka je atraktivnějším turistickým cílem na trati než Telnice.

K zásadnímu obratu přístupu Správy železnic k opravě trati došlo letos na jaře. Dlouhodobě tento úsek Správa železnic odmítala vrátit do provozuschopného stavu. Dostala za to i pokutu od tehdejšího Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. Letos na jaře ale nakonec kývla na opravu. Stalo se tak v době, kdy potřebovala získat od krajských zastupitelů souhlas s vedením vysokorychlostní trati krajem.

Kraj chce, aby Správa železnic opravila i zbývající úsek Kozí dráhy a propojila ji tak s Moldavskou dráhou. Od prodloužení si slibuje větší zájem o vlaky než dosud, protože propojí více turistických cílů.

Kozí dráha byla otevřena před 153 lety a prošly jí průmyslové i politické dějiny. Původně uhelná trať z Děčína do Chomutova v podhůří Krušných hor kvůli těžbě uhlí několikrát změnila délku i trasu. Od roku 1961 se jezdilo z Děčína po Oldřichov u Duchcova, v roce 2007 se přestala objednávat doprava.

Tagy Doprava Ústeckého kraje Kozí dráha Správa železnic Ústecký kraj
23 komentářů