Nové zázemí pro RegioPantery a RegioFoxy na Vysočině. Hala vyjde na 235 milionů

Nová opravárenská hala ČD v Havlíčkově Brodě, vizualizace. Pramen: České dráhyNová opravárenská hala ČD v Havlíčkově Brodě, vizualizace. Pramen: České dráhy

České dráhy chtějí do roku 2031 investovat do zázemí pro opravy a servis 12 miliard korun.

České dráhy završily podpisem smlouvy se stavebními firmami přípravu nové opravárenské haly v Havlíčkově Brodě. Halu zbuduje sdružení společností Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS Grade za 235 milionů korun. Stavět se začne na podzim.

Nová hala bude sloužit především servisu nových jednotek RegioPanter a RegioFox. „Nová hala nám umožní je opravovat rychleji a rychleji je vracet do provozu pro cestující,“ uvedl Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek ředitele ČD pro servis.

Průjezdná dvoukolejná hala pro údržbu vlaků bude mít celkovou délku 67 metrů. Bude vybavena mostovým dvounosníkovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály, prohlížecími lávkami pro snadný přístup na střechu a vizuální kontrolu celého vlaku. Součástí vybavení budou i elektromechanické patkové zvedáky, které budou určeny pro zvedání kolejových vozidel, nebo také zařízení pro odsávání výfukových spalin. V boční přístavbě naleznou zázemí zaměstnanci.

„Nová hala bude určena ke komplexnímu provoznímu ošetření vozidel a k takzvané korektivní údržbě, tedy opravám poškozených dílů a komponentů různého charakteru. Jde tedy o příslušné periodické prohlídky například podvozků, dveří, brzdového systému a také opravy, například když dojde k závadě na dveřích, klimatizaci a dalších částech vlaků,“ doplnil Martin Elstner, ředitel Oblastního centra údržby Východ, pod které spadá servisní areál v Havlíčkově Brodě.

Z depa v Havlíčkově Brodě jsou obsluhovány spoje v celém Kraji Vysočina a také v sousedních regionech, Technici se zde starají vedle nových motorových jednotek řady 847 RegioFox a elektrických jednotek 650 RegioPanter také o motorové jednotky 844 RegioShark a motorové vozy 841 RegioSpider.

České dráhy už dříve oznámily, že chtějí do roku 2031 investovat do zázemí pro opravy a servis 12 miliard korun. Nové haly mají vyrůst například v Českých Budějovicích nebo Praze, hotovo je už v Plzni, staví se v Chebu. Přehledně o tématu deník Zdopravy.cz informoval v květnu. V Havlíčkově Brodě by mělo být hotovo v roce 2026.

Tagy České dráhy Havlíčkův Brod opravárenská hala opravárenství
18 komentářů