Rok zdržení kvůli podjatosti. Rozšíření D8 na šest pruhů se po námitce úředníka komplikuje
Podal námitku proti rozšíření dálnice D8. Jeho bývalé oddělení o něm přitom mělo rozhodovat.
Dokumentace k posudku EIA ohledně chystaného rozšíření dálnice D8 mezi Zdiby a Novou Vsí na šest pruhů byla rozeslána obcím už téměř před rokem. Veřejné projednávání projektu se však zatím stále jen připravuje.
Mnohaměsíční zpoždění jde na vrub komplikacím na ministerstvu životního prostředí (MŽP). Kvůli námitce z podjatosti totiž posudek muselo začít řešit jiné oddělení.
“V rámci vyjádření byla podána nesouhlasná námitka od obce Sedlec, podepsaná Ing. Miloslavem Kuklíkem, místostarostou obce a zároveň bývalým ředitelem odboru výkonu státní správy I.,” uvedla pro Zdopravy.cz mluvčí MŽP Veronika Krejčí.
Na základě toho, že proti rozšíření protestoval bývalý šéf úředníků, kteří měli posudek schvalovat, byla podle Krejčí už loni v prosinci podána námitka o podjatosti.
Tu podala současná ředitelka zmíněného odboru Hana Dvořáková.
D8 mezi Prahou a Novou Vsí čeká rozšíření na šest pruhů. Řeší se demolice mostu přes Vltavu
Ministr však o námitce rozhodl až poslední dubnový den. Záměr předal odboru posuzování vlivů a integrované prevence, ten podle informací Zdopravy.cz chystá veřejné projednávání na září.
“Záměr je nyní ve fázi přípravy veřejného projednání na odboru posuzování vlivů a integrované prevence,” dodala k aktuálnímu stavu Krejčí.
Čtyři metry v každém směru
Rozšíření dálnice na celkových šest jízdních pruhů se týká 18 kilometrů u Prahy mezi obcemi Zdiby a Nová Ves. Na severu úsek začíná napojením silnice I/16 od Mělníka a Slaného, na jihu pak končí u příjezdu do Prahy prostřednictvím Cínovecké ulice.
Dojde k celkovému rozšíření vozovky dálnice o přibližně osm metrů, tedy o čtyři metry v každém směru.
Ředitelství silnic a dálnic podle mluvčího Václava Koblence nemá konkrétní informace o časovém posunu příprav. Stavba by měla trvat pět let, se zahájením projektanti počítali v roce 2028.
“ŘSD zpracovalo aktualizaci projektu D8 Zdiby – Nová Ves, který je ekonomicky výhodnější. Projekt předložíme centrální komisi ministerstva dopravy,” uvedl mluvčí. Změny v projektu však nespecifikoval.
Rozšíření D8 je podle projektantů dříve či později nutné. Podél dálnice se plánuje výstavba řady projektů výrobního, skladovacího nebo komerčního charakteru a současné uspořádání už kapacitně nevyhovuje.
„Dle intenzit celostátního sčítání dopravy 2020 i výsledků dopravní prognózy, která již využívá údaje z tohoto nového sčítání dopravy, se řešený úsek dálnice D8 blíží dosažení limitu,“ uvádí dokumentace EIA.
Intenzity dopravy dosahovaly v úseku Zdiby – Úžice 48 500 vozů za den, v úseku Úžice – Nová Ves potom cca 41 500 vozidel denně. Normy pro současnou šířku 25,5 metru předpokládají maximum 55 000 aut.
Podrobnosti projektu z dokumentace EIA najdete zde. Další informace jsou také v letáku ŘSD.