Rok zdržení kvůli podjatosti. Rozšíření D8 na šest pruhů se po námitce úředníka komplikuje
Dálnice D8 u Prahy. Pramen: ŘSD
Podal námitku proti rozšíření dálnice D8. Jeho bývalé oddělení o něm přitom mělo rozhodovat.
Podal námitku proti rozšíření dálnice D8. Jeho bývalé oddělení o něm přitom mělo rozhodovat.
Nebylo by efektivnější dokončit pražský okruh, aglomerační okruh (včetně obchvatu Kralup a postavit novou normální komunikaci spojující Kralupy, Neratovice, Brandýs atd.) Než na několik let rozmrdat stávající dostačující funkční dálnici? Relativně nový (20let?) a předpokládám že v dobrém technickém stavu dálniční most přes Vltavu před Novou vsí se bude demolovat a stavět nový? A v neposlední řadě, tato oblast je opravdový hnus, ve kterém se snoubí malost a chamtivost místních vesnických plebejů z místních prdelí a jejich územních plánů (obrovské průmyslové zóny a překladiště všude, nové pískovny), teď nová gigantická průmyslová hala u Veltrus, o halami obestavěném hnusu zvaném Úžice… Číst vice »
Dopravní situaci na D8 by velmi pomohlo, kdyby tam řidiči v rychlém pruhu jezdili více než 120. V naprosté většině případů se jedná o ty, kteří mají U na SPZ.
To je opravdu překvapivé u dálnice, která protíná Ústecký kraj.
Čekám rád, a je to na mne doufám znát..
To si pobrukuje snad každý infrastrukturní projekt v Česku (a každý cestující na silnicích či pomalých vlacích).
Just one more line, bro…
Pojďme pozvat další auta do Prahy. Však ona se vejdou, že…
Rozsirovat se bude usek D8, ktery je pred buduci krizovatkou s D0. Kapacita na vjezdu do Prahy zustane stejna.
Což bude ale problém, protože brutální kolony se na Liberecké a v Holešovičkách dělají ve špičkách už teď. V reálu to bude fungovat jako na pražském okruhu v úseku D5 – Ořech.
Spousta z tech aut ale do Prahy jede jen proto, ze musi. Jinak se z Usti treba do Plzne ci Budejic nedostanou. S okruhem ubudou.
A co třeba nechat auto ve Zdibech/Sedlci na P+R a dál pokračovat tramvají?
Dle zdejších diskutujících šetří šoféři čas, když jedou až do centra.
Dávno hlásám své přesvědčení, že: a) rozšíření dálnic směřujících do a od Prahy by nemuselo být v jejím okolí vůbec potřebné, kdyby je směrově nesmyslně nemusel využívat tranzit do Prahy nepotřebující – stačilo by realizovat tzv. český dálniční okruh sloužící zejména pro rychlá spojení krajských měst mimo okolí Prahy, ale tím i pro mezistátní tranzit b) výstavba obchvatů měst a obcí na stávajících silnicích reálně žel doslova jen hasí roky trvající přehlcení měst a obcí tranzitní dopravou, neřeší ovšem stav, že mnohdy tranzitní doprava jede raději násobně delší trasou – často dopravně nesmyslně přes dopravou přetíženou Prahu a její okolí… Číst vice »
Uff, souhlasím, četl jsem celé, já už čekám jen na kousek D1 kolem „Brazílie“ Přerova a pak na dostavbu D55 jinak jsem v Ostravě spokojen👍
Česká transverzálni dálnice.
Nevíte, proč jim to tenkrát s dráhou nevyšlo?
Ne, že byste neměl pravdu, ale. A je to bohužel opravdu velké ALE. Váš návrh zahrnuje všehovšudy nějakých 860km nových dálnic. K lednu 2024 měla naše dálniční síť 1388,2km a plánuje se dostavět do 1999km. Vy tedy navrhujete přidat 60% současné a 40% plánované délky dálniční sítě. To opravdu není záležitost, kterou by šlo popsat slovy „stačilo by jen.“ To je záležitost desítek let a bilionů korun.
5-ti let v civilizovaném světě (viz Polsko) To, že v ČR směřujeme délkou schvalovacích procesů do komfortu prvobytně pospolné společnosti, je pouze náš problém..
Absolutní souhlas.
Neříkám, že to není skvělá myšlenka, ale než se něco takového začne řešit asi bych byl radši, kdyby byla konečně hotová základní dálniční síť v ČR
Paradox navýšených hlukových limitů od 1.7.2023 – ukázáno na rozšíření dálnice D8:
Existující protihlukové stěny (PHS) jsou postaveny na limity 60/50, ale po rozšíření D8 na 3+3 pruhy se budou muset plnit limity 68/58 – tj. PHS už se nebudou muset znovu stavět.
Tj. stávající PHS se strhnou a nové se už nepostaví – týká se to PHS – Panenské Břežany, Klíčany, Úžice, Všestudy, Vepřek a Nová Ves.
Těžko si představit, že obce rozšíření nebudou bojkotovat.
Současně paralelně vedle D8 stát připravuje VRT PODŘIPSKO.
Jak tohle asi dopadne?
6 miliard se rozfrca pro tunel Líbeznice u Kupky za domem, tak pak nejsou např. pro protihlukové stěny
Obce budou požadovat nezhoršení hlukové zátěže, což je vcelku logické.
Pamatujete na křik vláčkařů, že přes PHS nevídí z okna? Tak si to snížení hlukových limitů nakonec vyřvali.
U železnice je výška PHS často absurdní.
A na absurdních místech…prostě betonová lobby
Pamatuji si, jak Spržel nutila obyvateli Úval hlukovou stěnu na jeho pozemek. A když i soud uznal, že ji mít nemusí, tak Spržel najust aspoň dala stěbu na druhou stranu, mezi koleje a les.
Tak ať ty obce nabídnou Kupkovi čestné občanství!!!
Na tunel to jako u Líbeznice asi stačit nebude, ale na pořádné PHS by to stačit mohlo 🙂
No jakpak to dopadne? Nepostaví se nic. Kapsu si namastí nejdražší „spisovatelé“. Navíc stát valnou část pozemků podél dálnice privatizoval… Takže se bude vyvlasňovat? Těžko. Zatím to vypadá, že to tu v delším horizontu čeká pouze na krach a bídu. Na údržbu dalších staveb aniž by stát jel na dluh do budoucna nebude, i kdyby se vrátily zpět všechny pro stát nevýhovné daňové změny. Je státu přednější vlastní obyvatelstvo nebo zájmy firem a korporátů?
Bez Pražského okruhu to místo 2 pruhového parkoviště bude 3 pruhové
Přesně tak. Okruh by měl být priorita, ptz jinak jse to bude štosovat v Praze ještě víc než teď. Současně dodělat D11, D35, D52. Rozšiřování dálnic a silnic první třídy může následovat posléze.
Rozšíření je asi na místě, ale pokud nebude Pražský okruh nebo rozšíření i Cínovecké, tak to nemá význam, naopak to situaci spíše zhorší.
Kdyby existoval Pražský okruh (Březiněves – Ruzyně), nemusela by se D8 rozšiřovat.
Okruh má začínat až za tímto úsekem.
Okruh naopak zvedne provoz na tomto úseku.