38 nových tramvají během tří let. Škoda završila dodávku pro Ostravu

Tramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPOTramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPO

Nové tramvaje zařadil DPO do provozu s cestujícími poprvé v listopadu 2021.

Dopravní podnik Ostrava převzal poslední tři tramvaje Škoda ForCity Smart 39T z objednávky na celkem 38 nových vozidel. Stalo se tak necelé tři roky poté, co do ostravských ulic vyjela s cestujícími první tramvaj, která je konstruována na míru požadavkům Ostravy.

O zakončení dodávky informoval DPO v tiskové zprávě. Původní objednávka byla na 35 kusů, DPO nakonec ještě využil opci na další tři kusy a za nová vozidla zaplatil přes 1,9 miliardy korun. Většinu nákladů pokryla evropská dotace.

„Jsme rádi, že jsme několikaletý projekt úspěšně dotáhli do finále, a cestujícím teď můžeme představit kompletní sestavu těchto moderních vozů. Nabízejí ten nejvyšší komfort. Jsou nízkopodlažní, klimatizované, komfortní, mají wifi i USB nabíječky a jezdí až 80kilometrovou rychlostí. V blízké budoucnosti je doplníme i o bezpečnostní antikolizní systém, který se nám osvědčil na dalších moderních tramvajích z našeho vozového parku,“ uvádí Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.

Tramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPOŠkoda 39T DPO odkazující na historii zbarvení tramvají v Ostravě.
Zdroj: DPOTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýOstrava představila čtyři kompletní tramvaje typu 39T. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czPředstavení čtyř hotových tramvají Škoda 39T. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj Škoda  39T před vyjetím z martinovské vozovny v Ostravě.  Zdroj: Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj Škoda 39T. Foto Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj Škoda 39T. Foto Jan Meichsner / Zdopravy.czTramvaj Škoda 39T For City Smart pro Ostravu. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Nákup nových tramvají umožnil vyřazení tramvají T6 a částečně T3. Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, hmotnost prázdného vozidla je více než 36 tun, plně obsazeného pak i 56 tun, tramvaj dosahuje rychlosti až 80 km/h. Výroba části tramvají probíhala v ostravském závodě Škody v Martinově.

Město plánovalo nákup dalších tramvají, nakonec ale zakázku zrušilo.

Ostrava ruší soutěž na velkokapacitní tramvaje, bude shánět peníze

Tagy dopravní podnik ostrava DPO Škoda 39T ForCity Smart
21 komentářů