38 nových tramvají během tří let. Škoda završila dodávku pro Ostravu

Tramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPOTramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPO

Nové tramvaje zařadil DPO do provozu s cestujícími poprvé v listopadu 2021.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Kéž by obměna tramvají šla Praze, alespoň z půlkyjako Ostravě…. Chápu, že pražský provoz je obrovský, ale stejně :(.

MP22

No počkej, teď to začne:)

SYN

Právě toho se bojí…

SaulGoodman

Začne, ale otázka, jak to bude pokračovat. Současná zakázka je fajn, ale na kompletní obnovu vozového parku i vzhledem k rozšiřování sítě stačit nebude. Zároveň však peníze bude ve velkém konzumovat metro D a s ním související nákup souprav na D a C.

Ondra K.

Ostrava je zrovna příklad jak se to dělat nemá. Za velký peníze se koupilo 38 velkokapacitních tramvají, jejichž obsaditelnost nedosahuje ani kapacity 2xT3 a 2xT6, které měly nahradit.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Pokud to bereš dle kapacity původní T3, budiž. Ale ty v Ostravě už dlouho nejsou (zbývají jen T3R.P). A především zbývající ostravské vozy mají 36 sedaček, pokud jsem správně počítal, podobně jako verze SU, které taky v Ostravě byly. Tudiž míst na stání bude jen 59. Při T3+T3 pak 72+108. Š39T má 60+140. T6A5 měly kapacitu větší, to je pravda (31+85).

HLN

Z ostravy bych fakt příklad nebral

Aaa

1773 po nehodě nebude šrot??

jenki

Prý to není tak zlé, mělo by to jít opravit.

Pezos

Velkokapacitní tramvaj, verze Ostrava.

Petr

Pocitově lepší než Stadler, i v těch vedrech je vevnitř příjemně.Kaňka na celé akci je, celá ta kauza jak to Škodovka s politiky ovládající DPO dokázala prodat jako velkokapacitní tramvaj 🙂

Antonín

Nevím, Ostrava je od mé Prahy trošku vzdálená, ale obchod je obchod, když někdo chce určitou hodnotu a druhý ji dá, tak není co řešit, i když v rámci peněz veřejných… se mohu ptát.

qwertz

Jakkoliv je kritika DPO v mnoha ohledech oprávněná, objektivně se i tak jedná zřejmě o nejmodernější MHD v Česku. Vozový park se kompletně proměnil, moderní je i způsob placení ve stylu tap & ride.

Zato jízda pražkým PID je pak absolutně za trest – od nesmyslného systému hrazení jízdného nějakou obskurní aplikací s jízdenkou platnou až se spožděním od aktivace až po obstarožní T3, které snad vytáhli z muzea.

Gouds

Díky tomu, že DPO a město nejsou schopné svou síť rozvíjet tak, aby tramvaje fungovaly jako páteřní síť, je kapacita 39T dostačující. Ať žijí plné autobusy.

qwertz

Není náhodou lepší kratší interval místo dlouhé krabice typu KT8?
Páteřní linky 2,4,7,8,17 jsou natřískané pořád.

HLN

Protoze na nich jezdí malé tramvaje…

Jirka

4,7,17?to tak mozna pred 10 lety,ted by tam mnohdy stacilo i solo

Jirka

Na dvojcata max 1,2,8.Na 2 bych se nebal ve spicce i trojcata kdyby to slo.Ale Ostrava se meni a i spicky atd uz jsou jinak nez byvali

Filip

4,7 nejsou rozhodně páteřní linky…

HLN

+když přidáte jejich aroganci a ANTIzakaznický přístup tak ano, opravdu staci menší vozidla

Jirka

Presne tak, kdo uz jen trochu mohl, jezdi autem a ostrava je zacpana autama. Hloupe nalepky typu „autem stres“ + „travmaji relax“ opravdu nepomuze tomu, ze intervaly paternich linek (neni jen 8), vedeni linek a prestupy jsou kazdym rokem horsi a horsi, zatimco jizdenky v prepoctu na cetnost spoju a cas prepravy z bodu A do B jsou nejdrazsi v cr… Proste za auty ucpanou ostravu maji plnou zodpovednost zdejsi naprosto nekompetentni odbornici na dopravu, kteri si jeste k tomu egoisticky mysli, ze to delaji nejlepe na zemekouli, ba dokonce v celem vesmiru…