Devět mostů, jeden tunel. Obchvat Třebíče získal územní rozhodnutí

Silnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSDSilnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSD

V lednu získalo ŘSD kladné stanovisko ministerstva životního prostředí, v únoru vybralo projektanty.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zdolalo další metu na cestě ke zbudování obchvatu Třebíče na silnici I/23. Úřad Kraje Vysočina aktuálně vydal k šestikilometrové stavbě územní rozhodnutí, o které ŘSD požádalo na podzim 2022. Rozhodnutí je zatím nepravomocné, lze se proti němu do 15 dnů odvolat k Dopravnímu a energetickému stavebnímu úřadu.

V lednu získalo ŘSD kladné stanovisko ministerstva životního prostředí, v únoru vybralo projektanty, kteří pracují na dokumentaci pro stavební povolení. ŘSD počítá s tím, že stavební povolení bude vydáno v roce 2026. Stavba by měla začít nejpozději v roce 2027 a trvat tři roky. Odhad ceny činí 4,2 miliardy.

Vytížená silnice, kterou využije přes 16 tisíc automobilů denně, vede fakticky středem starobylého města a rozděluje ho vedví. Prochází městem od západu k východu přes ulice Pražská, Sucheniova, Bráfova, Sportovní a Brněnská. Provoz mimo jiné komplikuje množství světelných křižovatek.

I/23, obchvat Třebíče. Pramen: ŘSD

I/23, obchvat Třebíče. Pramen: ŘSD

„Dojde k výraznému vyvedení dopravy převážně mimo zastavěná úze­mí města, jehož středem silnice I/23 dosud prochází. Už jen snížení emisí výfukových plynů bude mít pozitivní dopad na životní podmínky místních obyvatel,“ uvedl mluvčí ŘSD pro Kraj Vysočina Jiří Veselý.

Díky přeložce má z hlavní trasy mimo jiné zmizet úrovňový přejezd na trati Brno – Jihlava; nová silnice bude trať podcházet. Součástí obchvatu bude devět mostů, jeden hloubený tunel (překrytí hlubokého zářezu zhruba na 230 metrech) a jedna lávka.

Komunikace I/23 je důležitou spojnicí v jižní části republiky, začíná u dálnice D3, prochází Jindřichovým Hradcem, Telčí, Třebíčí, Náměští nad Oslavou a Rosicemi a napojuje se na dálnici D1.

Tagy I/23 ŘSD Třebíč obchvat
55 komentářů