Devět mostů, jeden tunel. Obchvat Třebíče získal územní rozhodnutí
Silnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSD
V lednu získalo ŘSD kladné stanovisko ministerstva životního prostředí, v únoru vybralo projektanty.
V lednu získalo ŘSD kladné stanovisko ministerstva životního prostředí, v únoru vybralo projektanty.
Pokud by se postavila dálnice Plzeň-Tábor-D1, tak by převzala tranzit a x tisíc aut ze silnic jako jsou I/34 i I/23, protože by se z Jižních Čech na Moravu jelo po dálnici…
Tenhle obchvat důležitý je, ale místo modernizace stovek km silnic by bylo lepší postavit středočeský okruh nebo alespoň polookruh. Třeba silnice I/19 nemá ani paramerty II.třídy a je nesmysl stavět de facto novou silnici. D19 z Tábora k D1 se mohla stavět místo x plánovaných obchvatů…
Tady je tranzitu minimum, viz diskuse níže. Drtivá většina dopravy má start nebo cíl ve městě. Jako skoro všude. Přestaňte s těmi pohádkami o tranzitech.
Mimochodem, jižní Čechy + kraj Vysočina mají hustotu obyvatelstva velmi nízkou, proto tam nic pořádně není a nebude a staví se dálnice jinde.
Preju vam to. Skoda, ze mesta jako krajske mesto Zlin apod se ani v dohledne dobe zadneho obchvatu ci jineho reseni naprosto tragicke dopravni situace nedockaji.
Není co přát, ve většině trasy vede obytnými oblastmi, včetně lokalit, ve kterých město nyní prodává předražené pozemky na stavbu domů. Jednu část města pak zcela rozpůlí a odřízne.
Na začátku to chtělo místo divokého kroucení v „Zeleném údolí“ dlouhý tunel. Tady asi zasáhla zbytečně něčí šetrná ruka. Zbytek odpovídá významu silnice i města.
Dlouhý tunel za bůhví kolik miliard?
Mě se trasa na rozdíl od jedný partaje co má každé volby jediný program „nechceme průchvat“ líbí. Akorát tunel pod Borovinským nádražím mě přijde zbytečný. To bych radši od Krahulovskýho sila hnal většinou podél kolejí k Borovinskému rybníku. Ale beru jakoukoliv trasu. Už aby to bylo. Velký obchvat je nesmysl. To mělo cenu udělat v Chrudimi kde je větší tranzit a ne tady kde drtivá většina aut začíná nebo končí v Třebíči.
Tak zrovna od Krahulova k Borovinskému rybníku by to trasovala i ta opoziční partaj, kterou zmiňujete. 🙂
Nicméně pokud by to od Borovinského rybníku mělo vést dále k Janovu mlýnu, pak by to v o to delší trase vedlo podél zástavby (i ve srovnání s tím, co je reálně navrhováno).
Když „drtivá většina aut začíná nebo končí v Třebíči“, tak je nějaká nová silnice zbytečná, ne?
To jako fakt? Fronty až k Větrníku a jedu se synem na hřiště za nemocnicí půl hodiny. Nebylo by lepší to třeba až na Mariánku nebo Na kopce objet? Spíš ale počítám že třeba 20%Třebíče bydlí v Domkách,20% po obchvatu projede pryč, nějaký procento uleví Bráfce StopShop takže by mohl být poloviční provoz a bude se na zmíněná sídliště jezdit centrem bez zdržení. To samé odpadnou věčné fronty od Dukovan. Obchvat nemůže být v takhle přetíženém nikdy městě zbytečny
Ne, protože i tak můžou použít obchvat pro jízdu mimo centrum.
Ostatně pro jízdu z Domků na Nové Dvory už mimo centrum zčásti jezdí (pohříchu MHD mezi těmito čtvrtěmi jezdí nadále výhradně značným závlekem přes centrum města + pak přes Hrotovickou ul. – trasa páteřní linky č. 4 od polikliniky Vltavínská na sídliště Hájek je obzvlášť výživná: https://mapy.cz/s/lahakoradu )
Jak to prosím vlastně vypadá s obchvatem Rosic a zastávky na I/23?
bývalý vedoucí odboru dopravy Třebíče a dnes šéf krajské ŘSD si to ohlídal, aby Třebíč předběhl jiné obce v kraji na státních silnicích bez obchvatů 😁😁😁
A nemohli ho povýšit spíše protože jako jeden z mála to dokázal kvalitně připravit?
Psst. To se v Česku nenosí 😆
Nedokázal kvalitně připravit optimalizaci MHD v roce 2012 (změny JŘ provedeny bez předchozího zveřejnění návrhů JŘ k připomínkování občany; pak byly četně změny prováděny „za pochodu“ ve chvíli, kdy optimalizované JŘ už platily). Neohlídal včasnost výběrového řízení na provozovatele MHD v roce 2016 (mezi vyhlášením vítěze a začátkem účinnosti kontraktu jen asi 4 měsíce, kdy vítěz by mezitím musel pořídit kompletní flotilu autobusů s požadovanými parametry, zajistit pro ně kryté stání atd.) ani následné dodržování podmínek kontraktu (z výchozí zastávky vyjet s max. 2min. zpožděním, minibusy přes den jen na dvou „vesnických“ linkách, všechny autobusy v barvě „bílá s červeným… Číst vice »
12 a 8 let zpátky? Lidi se nemůžou ve svý práci zlepšit?
0 – 8 let zpátky co do (ne)dodržování podmínek kontraktu na MHD – protože ten kontrakt pořád (do 31. 12. t. r.) běží. Jinak ohledně zlepšení viz https://www.trebic.cz/tiskove-prohlaseni-k-oprave-prutahu-mestem/d-61039 a celkově k MHD i důkazem její nepříliš dobré použitelnosti je skutečnost, že vnitroměstské cesty tvoří snad i převážnou část cest přes centrum Třebíče (viz zmínky o slabším tranzitu), kdy ani v tom roce 2012, ani 2016, ani nyní 2024, nebylo využito optimalizace MHD (první případ) ani nových smluv (2. a 3. případ) k tomu, aby MHD jezdila příměji (doporučuji si najít trasování páteřní linky č. 4) a (zejména co se mimošpičkového… Číst vice »
Nad rámec samotné práce doporučuji se podívat do Registru smluv a zadat tam subjekty „Kraj Vysočina“ vs. „Regio 2020, z.s.“, srov. i s tím, že onen předseda spolku byl v téže době předsedou (příp. předtím/poté řadovým členem) Dopravní komise Kraje Vysočina.
Naopak hned 2 měsíce po jeho přechodu na jinou pozici ho vlastně kritizovali (i když jeho jméno nevyslovili, ale „dle úřadu“ to sedí) https://www.trebic.cz/tiskove-prohlaseni-k-oprave-prutahu-mestem/d-61039
Tohle se dělá běžně jako divadélko pro občany napříč republikou. Aby byli naštvaní na anonymní ŘSD a nikoliv na místní politiky.
Ovšem, ani v Třebíči nejde o jediný případ. Jen v roce 2016 nastaly dva: – v květnu 2016 se sám městský úřad chlubil záběry z demolice Podklášterského mostu. Když se pak občané za pár týdnů ptali, proč se nebuduje most nový, tak úřad říkal, že on není investorem, že to se musejí obracet na krajský úřad (ale než nastaly problémy, tak s těmi záběry z cizí investiční akce se chlubit uměli) – v srpnu 2016 tentýž úřad publikoval začátky přestavby železniční stanice v rámci „revitalizace“ trati. Když pak někdy v listopadu přicházely dotazy, že podchod se sotva kutá a že… Číst vice »
Vzhledem k míře jeho neschopnosti zcela jistě ne. Naopak v Třebíči se ho s radostí zbavili.
Pardon, ale tento příspěvek jsem nepsal já, ale jiná osoba s toutéž přezdívkou (všechny ostatní jsem psal já).
Jinak si nemyslím, že by platilo to „s radostí se zbavili“, přinejmenším ne na politicko-úřednické linii, protože dotyčný úředník plně zastával politické kroky jako např. tu pokutovanou „soutěž“ na MHD. Takže např. hned po měsíci toho kontraktu, při kterém se rozsah MHD naopak mírně zredukoval, usoudil ze srovnání „tržeb za 1/2017 vs. 1/2016“ (meziročně prý vyšších o 80 %), že „lidé ocenili kvalitu – cestujících přibývá https://www.trebic.cz/lide%2Docenili%2Dkvalitu%2Dcestujicich%2Dve%2Dverejne%2Ddoprave%2Dpribyva/d-31526 O rok později tento úředník bilancoval rok 2017 a hle – najednou byly tržby za celý rok 2017 nižší než za celý rok 2016 https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/doprava/4826-pocty-cestujicich-mhd-v-trebici-klesly-trzby-naopak-mirne-vzrostly.html A celoroční tržby jen 6,1násobně vyšší než za… Číst vice »
** Pardon: tržby i z toho článku z počátku roku 2018 vyšší, ale počet cestujících nižší (tzn. cestujících nepřibylo, ale mírně ubylo = „nová MHD“ se neosvědčila?, analogicky by to vůči té tiskové zprávě z 2/2017 sedělo 🙂 )
Kde je podle vás v kraji Vysočina situace tak závažná, jako v Třebíči?
Žďár?
Skutečným důvodem, proč se s obchvatem Třebíče spěchá, je výstavba JE Dukovany.
Tak to je jasný a je mi divný že se o tom nepíše v článku. Bez Dukovan by byla Třebíč na úrovni Afghánistánu
Ve videu s vizualizací podoby té silnice je ovšem hned na začátku zmíněno, že stávající průjezd městem neodpovídá potřebám průjezdu nadměrných přeprav – zejména právě do JE Dikovany!
To nebude odpovídat ani ten tunel u borovinské zastávky a proto se má překrýt až po skončení těch přeprav – do té doby má být zářezem.
Bez Dukovan by Třebíč neměla tolik obyvatel (právě při jejich výstavbě došlo k významnému zvýšení jejich počtu), ale Afghánistán? To je přehnané.
Přesně tak. Zajímavostí toho tunelu by mělo být to, že to bude tunel s největší světlou výškou v České republice. Právě kvůli návozu tlakových nádob.
Není náhodou (ve videu – vizualizaci v článku) správně uvedeno, že Třebíč je (počítám, že po Jihlavě) druhé největší město kraje Vysočina?
Chcete nesmyslně říct, že v daném kraji existuje jiné město/obec, kde dosud neexistující obchvat chybí víc než v Třebíči?
Za mě reálně možná i všechny ostatní plánované obchvaty v daném kraji dohromady nepomohou minimálně stejnému počtu obyvatel jako má Třebíč, takže obchvat Třebíče nikoho reálně nepředběhl, ale naopak, pokud by byl dříve realizován jiný méně významný obchvat v daném kraji, tak by ten předběhl v potřebě realizace obchvat Třebíče!
Třebíč „předběhl“?! Vy hotentot?
Předběhl i předběhla. Oboje je správně. Dokonce existuje i jazykovědná mapa, která dělí Vysočinu podle toho, který rod místní používají.
A opet ty kruhace na obchvatu mesta, to je dnes skutecne mor. Porad se honi CO2 a pak popreme to uplne nejzakladnejsi pravidlo ze nejuspornejsi jizda je takova pokud se pohybujeme konstantni rychlosti.
Já bych si tu mapu prohlédl pozorněji…..
Nekoukám, nečtu, ale hned prskám. Tak to dneska je.
ale vždyť ty kruháše nejsou na samotném obchvatu, který vede přímo – je podchází mimoúrovňově, protože ty kruháče pouze napojují výjezdy a nájezdy vedené po šikmých rampách na bocích zážezu, jímž vede ten obvhvat! VÁMI NESMYSLNĚ KRITIZOVANÉ KRUHÁČE JSOU MIMOÚROVŇOVÉ KŘIŽOVATKY NOVÉHO OBCHVATU TŘEBÍČE s jím křižovanými stávajícími silnicemi – pokud jsou dle Vás kruháče na tom obchavtu, tak pak podle Vás jsou třeba i u Jesenice přímo na D0 – https://mapy.cz/s/galosozede , kde je ovšem rozdíl, že sjezdy a nájezdy protisměrů hlavního tahu jsou vyvedeny na samostatný kruháč po stranách nadjezdu jednoduchým přemmostěním nad ním, protože oba ty kruháče… Číst vice »
Jak řvu proti kruháčům na jedničkách, tak tady jim tleskám. Zvláště, když vidím dvě úrovňové křižovatky (začátek a Koželužská ul.). Pokud tam nebudou semafory, jako že ve videu nejsou, tak potěš koště vyjíždět.
I teorie chaosu dokáže uřídit dopravu lépe než semafory instalované v ČR. Bude to asi normou nebo co.
Jako je to spíš městský okruh.
Však i jedna z opozičních stran v zastupitelstvu pro to má výraz „průchvat“.
Na druhou stranu – oč více „prochvacuje“ město ve srovnání např. s Jihlavou?
viz – https://mapy.cz/s/dacukacoma
Já si právě taky myslím, že to Jihlavu „prochvacuje“.
1.) A když se to v té Jihlavě stavělo, tak za tou komunikací bylo co? 2.) Kde je napsáno, že obchvat musí obejít celé město, a nikolv jen jeho konkrétní část, nevhodnou pro průjezd tranzitní dopravy?
Nikde to není napsáno, proto taky s tím výrazem „průchvat“ nesouhlasím.
A chápu obě strany – tedy že jediným logickým trasováním obchvatu Třebíče je ten v navržené trase, i když souběžně chápu lidi zejména z ulice Spojenců, že se jim nelíbí, že jim o pár desítek metrů dále/níže budou jezdit auta po obchvatu.
Tak aby se ta silnice „uživila“, musí po ní něco jezdit… Obchvat ve vzdálenější poloze by vzal na sebe jen skutecny tranzit, který je na I/23 limitně se blížící nule, jde o necelé 3.000 což/24 hodin, co si pamatuji…
A právě o to víc pojmenování obchvat nedává smysl.
Takže v podstatě ničemu moc nepomůže?
Pomůže vnitroměstské mu tranzitu nejvíce ve směru Borovina – Dukovany
Což je dávný paradox – sídliště pro pracovníky JEDU byla budována na OPAČNÉ STRANĚ města než je směr Dukovany (a to sídl. Hájek a Za Rybníkem).
To by právě reálně hrozilo u toho „velkýho“ obchvatu, který prosazují odpůrci projednávaného řešení.