Pod dráty až do Krnova. Centrální komise schválila elektrizaci trati z Opavy

Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Součástí úprav bude i vybudování Opavské spojky a modernizace trati do Ostravy.

Do Krnova by měly v budoucnu jezdit elektrické vlaky. Centrální komise ministerstva dopravy schválila studii proveditelnosti, která řeší elektrizaci a další úpravy tratě ze stanice Opava-východ do Krnova. Zrychlit by měly i vlaky mezi z Ostravy do Opavy. Informovala o tom Opava v tiskové zprávě.

Studie počítá se třemi různými stavbami: optimalizací tratě z Opavy do Krnova, prostou elektrizací z Opavy do Krnova a modernizací tratě z Ostravy do Opavy.

„Schválením uvedeného dokumentu byly vytvořeny předpoklady pro budoucí projektové práce a následně realizaci elektrizace železniční trati mezi Opavou a Krnovem včetně jejího následného zkapacitnění a zkapacitnění navazujícího traťového úseku z Opavy do Ostravy,“ říká ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Paidar.

Součástí stavby bude i vybudování takzvané opavské spojky pro nákladní dopravu. Jde o nové propojení mezi stávajícími tratěmi před železniční stanicí Opava-východ.

Schválení studie je zatím prvním krokem k modernizaci. Naváže na ni ekonomické hodnocení a zpracování záměrů projektu, poté dojde ke zpracování dokumentace EIA a dalších stupňů projektové přípravy. Termín stavby zatím není jasný.

Elektrické vlaky by se měly v Krnově objevit už příští rok, nedostanou se tam ale pod trolejemi. Do Krnova by měly zajíždět bateriové elektrické jednotky, Správa železnic kvůli tomu vybuduje ve stanici i dobíjecí místo.

Správa železnic začala poprvé řešit budování dobíječek pro akutrolejové jednotky

Tagy prostá elektrizace Správa železnic trať 310 Olomouc - Krnov - Opava východ trať 321 Ostrava - Opava východ
21 komentářů